• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Jakie elektryki jeżdżą po Norwegii?

Wojciech Kaleta Autor Wojciech Kaleta
02/08/2021
w Wypad
0
IMG 8222

IMG 8222

163
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Odpowiedź jest bardzo krótka – wszystkie. No dobra – wszystkie, które można kupić na norweskim rynku. Trafiają się modele zwyczajne, interesujące i takie, których na polskich drogach nie uświadczymy. Zapraszam na mały przegląd pojazdów Norwegów.

Zawsze, kiedy trafiam do innego kraju, uważnie rozglądam się za lokalnymi pojazdami. Tak się złożyło, że większość lipca spędziłem na wschodzie Norwegii. Na drogach dominowały auta z tablicami zaczynającymi się od literki „E”. Tak właśnie są tam oznaczane samochody elektryczne. Co ciekawe, zielone tablice również w Norwegii występują, ale oznaczają one auta zarejestrowane „na firmę”. Dobra, zobaczmy co udało mi się sfotografować.

Warto przeczytać

Nissan X-trail e-4ORCE e-POWER – jeździłem z elektrycznym 4×4

Hybrydy Toyoty ewoluują – nowa Corolla

Hyundai IONIQ 6 — cyberpunkowa limuzyna

Mnóstwo Tesli

Ale tutaj akurat nie spodziewałem się niczego innego. Tesle można spotkać na każdym kroku nie tylko w miastach, ale też w okolicach farm i w górach. Dominuje Model 3, ale S i X nie zostają daleko w tyle. Swoją drogą – im częściej oglądam Tesle na żywo, tym mniej mi się podobają. Model 3 jeszcze jakoś stylistycznie się broni, ale pozostałym dużo brakuje.

Wracając do norweskich dróg. Tesli jest dużo, ale jeszcze częściej widziałem…

Elektryki Volkswagena

Volkswageny ID.3 i ID.4 to elektryki, które w Norwegii widywałem najczęściej. Do tego zdarzały się jeszcze e-Golfy i e-UPy. Jestem pewny, że norweskie oddziały Volkswagena przeżywają swoje złote czasy. Ich klientom nie powinniśmy się dziwić – w naszej redakcji ID.3 też został doceniony. Możliwe, że elektryki niemieckiej marki wyjątkowo dobrze przyjęły się tylko w rejonie, który odwiedziłem, ale przysięgam, że ciężko było o parking bez elektrycznego Volkswagena (albo dwóch).

Audi e-tron i Jaguar I-Pace

Elektryczne SUVy to to, co Norwegowie lubią najbardziej. Audi e-tron można spotkać wszędzie, nie ma o czym pisać. Bardziej zdziwił mnie elektryczny Jaguar. Wydawała mi się, że nie przyjął się zbyt dobrze na rynku (w Polsce widziałem jeden egzemplarz). Tymczasem po drugiej stronie Bałtyku jest to samochód całkiem popularny.

Polestar

Nie mam na to żadnych danych, ale z moich obserwacji wynika, że najpopularniejszą spalinową marką w Norwegii jest Volvo. Z tego powodu spodziewałem się, że mocno powiązany z nią Polestar również będzie częstym widokiem. I trochę się zawiodłem. Po pierwsze – Polestary na drogach pojawiają się dosyć rzadko. Po drugie – na żywo wyglądają gorzej niż na zdjęciach.

MG

MG, podobnie jak Polestara, nie spotkamy w Polsce. W Norwegii nie jest to częsty widok, ale jednego udało mi się złapać swoim aparatem. Nie ma w nim nic ciekawego, ale wrzucam go tutaj, bo zawsze zastanawia mnie, czy podobieństwo tego modelu do samochodów Mazdy nie jest jakimś prawnym problemem. A może tylko ja to widzę? Dajcie znać.

W tle widać cenę paliwa. Dla ciekawskich: benzyna około 8 złotych, diesel około 6,50.

Ford Mustang Mach-E

Elektryczny Mustang to całkiem ładny samochód, ale łatwiej byłoby mi go docenić pod inną nazwą. Nazwanie elektrycznego SUVa tak, jak nazywa się legendarne, sportowe coupé jest nieco nie na miejscu. To tak, jakby Chevrolet nazwał sedana na prąd „Camaro”, niedorzeczne!
W Norwegii elektryczne Mustangi dopiero zaczęły wyjeżdżać na ulice, ale z pewnością będzie ich coraz więcej. Ciekawy wygląd, dobre osiągi, znana nazwa i elektryczny napęd to przepis na sukces.

Zupełnie spalinowy bonus

Oczywiście mój wzrok przyciągały też auta na benzynę. Szczególnie popularne w Norwegii są stare amerykańskie wozy i tuningowane Volvo. Poniżej dwa najładniejsze okazy, jakie udało mi się uchwycić.

Które z powyższych aut najbardziej wam się podoba? Wybieracie Mustanga z silnikiem elektrycznym, czy jednak Corvette z V8?

Wojciech Kaleta
Zdjęcia: Wojciech Kaleta

Tagi: audiaudi e-tronauta elektryczneauta MGauta w norwegiiCorvettecorvette stingrayelektryczny jaguarelektryczny mustangelektryczny volkswagenford mustangjaguarJaguar I-pacemustangmustang mach-enajpopularniejsze auto elektrycznenorwegiaPolestarPolestar 2samochody elektrycznesamochody w norwegiiTesla Modeltesla model 3Tesla Norwegiavolkswagen ID.4volkswagenID.3Volvo
Poprzedni post

Audi w leasingu dla firm – poznaj dostępne modele

Następny post

Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI 4Motion – dla prezesa

Wojciech Kaleta

Wojciech Kaleta

Student dziennikarstwa i pasjonat motoryzacji. Pisanie na bloga to dla niego praktyka zawodowa i jednocześnie rozrywka po dniu na uczelni. Na Instagramie prowadzi profil @furykalety, gdzie wrzuca zdjęcia ciekawych samochodów.

Podobne artykuły

Nissan X Trail 25

Nissan X-trail e-4ORCE e-POWER – jeździłem z elektrycznym 4×4

Autor Konrad Stopa
16/12/2022
2

Nowy Nissan X-trail to nie tylko świeże nadwozie i wnętrze, ale także całkiem nowe zastosowanie hybrydy e-power. Samochód dzięki systemowi...

Toyota Corolla 5 gen 17

Hybrydy Toyoty ewoluują – nowa Corolla

Autor Redakcja Motopodprad
22/11/2022
1

Toyota swoje hybrydy do sprzedaży wprowadziła w 1996 roku, czyli 26 lat temu. Debiutujący wtedy model Prius był sporą nowością,...

Hyundai IONIQ 6 2022 10

Hyundai IONIQ 6 — cyberpunkowa limuzyna

Autor Marcin Koński
14/11/2022
1

Rok temu, Hyundai zaprezentował zjawiskowo prezentujący się koncept Prophecy. Kilka dni temu, miałem okazję zobaczyć produkcyjną wersję tego samochodu i...

Elektryfikacja Forda 5

Elektryfikacja i Ford F-150 Lightning — zakazany owoc wygląda najlepiej

Autor Marcin Koński
10/11/2022
1

Ford odsłania wszystkie karty związane elektryfikacją gamy, stawiając na crossovery oraz samochody użytkowe. Co ciekawe, pierwszych będzie cztery (Puma, Mustang oraz...

Następny post
profilowe 1

Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI 4Motion - dla prezesa

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET