• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Nowy Renault Scenic – mogliśmy go dotknąć

Mateusz Próchnicki Autor Mateusz Próchnicki
17/04/2024
w Wypad
0
Scenic 2024

Scenic 2024

211
SHARES
1.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Renault Scenic piątej generacji nareszcie zawitał na polską ziemię! Najnowsza generacja rodzinnego SUV-a jest skierowana do tej samej grupy docelowej, acz tym razem ma to zrobić w nowoczesny sposób. Jak? Otóż…jest wyłącznie elektryczna.

Renault zapełnia lukę w swojej gamie modelem segmentu C. Scenic ma za zadanie sprytnie połączyć nowoczesność auta elektrycznego wraz z użytecznymi technologiami. Jednocześnie nadal ma być w pełni użytecznym autem. Nagrodzony laurem Europejskiego Samochodu Roku 2024 Scenic broni tytuł przyznany jego pierwszej generacji, z 1997 roku. Tradycja zobowiązuje. Ale czym chce skraść nasze serca i portfele?

Warto przeczytać

Renault tworzy sporo aut modyfikowanych – jak wyglądają

Hybrydowy Fiat Grande Panda już w Polsce – jaki jest?

Porsche Cayenne w terenie – nawet piasek mu niestraszny

Renault stawia na bezszelestnoyść podczas jazdy, którą okrasza bardzo rozsądnymi mocami w jednostkach napędowych. Silnik o mocy 220 KM lub 170 KM ma pozwolić na dynamiczną jazdę w każdych warunkach. Do tego na pewno ucieszy ekologów, bo nie zawiera żadnych metali ziem rzadkich.

Nowy Scenic (3)
Nowy Scenic (3)
Nowy Scenic (4)
Nowy Scenic (4)
Nowy Scenic (5)
Nowy Scenic (5)
Nowy Scenic (6)
Nowy Scenic (6)

Jakie opcje nowego Scenica?

Mniejszy z wariantów akumulatorowych, tj 60 kWh, zapewnia zasięg do 430 km, przy mocy 170 KM. Jednocześnie warto zaznaczyć, że jest to nowa konstrukcja akumulatora (niklowo-magnezowo-kobaltowy). Mocniejszy napęd sparowany jest z większą baterią o pojemności 87 kWh. Tu zasięg ma pozwolić na przejechanie 625 km, a wg normy WLTP w mieście nawet i 800! Mamy rekord w segmencie?

Cała ta radość z osiągów i zasięgu byłaby niczym gdyby nie dwa aspekty. Szybkość posiłków przy ładowarce oraz wygląd. Tu Renault deklaruje średnią moc ładowania na poziomie 110 kW/h, z mocą szczytową 150 kW/h. A jeśli pozwolimy nawigacji prowadzić się do ładowarki, to niemal zawsze będzie on osiągał deklarowaną moc, bo system zadba o optymalną temperaturę baterii. Pompa ciepła jest zaś w standardzie.

Nowy Scenic (2)
Nowy Scenic (2)

Wspomniałem o nawigacji? Ta ponownie oparta jest o system Google Automotive, znanym z innych modeli. Nowością jest zaś współpraca z Jean-Michael Jarre przy systemie audio. Nagrał on nawet melodyjkę powitalną oraz komunikaty systemowe. Także jeden z zewnętrznych odgłosów auta jest jego autorstwa. Podobnie jak tryb odtwarzania muzyki w systemie sygnowanym Harman-Kardon. Idealne by rozłożyć się w fotelu kierowcy (w pozycji relaks) i delektować się masażem oraz muzyką aż do 45 minut (wtedy wyłączą się systemy rozrywki).

Alternatywnie można wyjść na spacer albo pooglądać auto. Tu dzieje się dużo. Dla mnie nowy Scenic to nieślubne dziecko Mégane oraz Clio. Pierwsze skrzypce grają romby na „twarzy” auta. Jest ich zatrzęsienie, ale wyglądają niezwykle estetycznie i rozpoznawczo. Zaraz niżej odnajdziemy dwa zęby, znane z Clio. Te pionowe reflektory, podobnie jak i tylne mają zadbać o poprawne rozpoznawanie kształtów auta, co ma pomóc w miejskich manewrach. Ciekawy koncept.

Nowy Scenic (1)
Nowy Scenic (1)

Nowy Scenic pozwala na jazdę niemal w pełni autonomiczną, bo poziomu 2-go. Do tego jest stosunkowo niewielki, bo mierzy raptem 4,47 m długości, przy wadze od 1757 kg. Renault chwali się mniejszym rozmiarem zewnętrznym auta, ale właśnie i konkurencyjną masą. Zdecydowanie pomoże to w miejskich manewrach.

Ile kosztuje Scenic?

Scenic został wyceniony dość konkurencyjnie. Dwie wersje wyposażenia, różniące się w zasadzie głównie dodatkami. Tańsza, Techno, daje to co potrzeba za 202 900 zł. Dostaje się wówczas mniejszy akumulator i mniejszą moc.

Iconic z kolei kosztuje do 233 900 zł z mocniejszym zestawem silników i akumulatorów. A warto zaznaczyć, że są to ceny jeszcze przed rządowymi dopłatami.

Renault Scenic E-Tech

Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach już w czerwcu.

Przy tych wymiarach, cenie oraz zasięgu Renault może czuć się pewnym kolejnego dużego gryzą tortu elektryków na naszym rynku. Nie mogę doczekać się testu!

Mateusz Próchnicki

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: renaultrenault scenicscenicscenic w polsce
Poprzedni post

Bawarczycy pokazali nowe BMW X3

Następny post

Tech Experience czyli co potrafi Mercedes

Mateusz Próchnicki

Mateusz Próchnicki

Jest przede wszystkim ojcem, i pod tym kątem patrzy na motoryzację. Dzięki temu wcale nie musi być nudno i do bólu praktycznie. Motoryzacją zaraził się od Clarksona jeszcze z czasów starego Top Gear. Słowa przelewa na klawiaturę, a patrzy przez obiektyw aparatu. Nie tworzy ani „testu dwumetrowca”, ani testu łosia. Do bagażnika nie wrzuca wózka z gondolą, i nie gardzi komunikacją miejską.  Tak jak każde z nas ma inną osobowość, tak samo auta chcą się nam pokazać, udowodnić że nie można ich wszystkich wrzucić do jednego worka. Właśnie tego charakteru szuka. 

Podobne artykuły

Renault modyfikowane 1 (19)

Renault tworzy sporo aut modyfikowanych – jak wyglądają

Autor Paweł Kaczor
08/06/2025
0

Samochody użytkowe stanowią o sile wielu firm zarówno tych z sektora publicznego, jak i prywatnego. Co prawda typowe woły robocze...

2025 fiat grande panda prez 02

Hybrydowy Fiat Grande Panda już w Polsce – jaki jest?

Autor Redakcja Motopodprad
07/06/2025
0

Fiat Panda powrócił. Pierwsza generacja zmotoryzowała niemal całe Włochy, a w górskich rejonach do dzisiaj jest niezastąpionym towarzyszem na niemal...

Cayenne Desert fot. Łukasz Nazdraczew 2

Porsche Cayenne w terenie – nawet piasek mu niestraszny

Autor Konrad Stopa
06/06/2025
0

Bez wątpienia, Porsche Cayenne jest ważnym modelem w stajni niemieckiego producenta. Kojarzy się bardziej z miastem lub trasą, ale okazuje...

Volkswagen California 7 (10)

Nowymi kamperami VW po Polsce – California Road Trip

Autor Konrad Stopa
02/06/2025
1

Za oknem powoli robi się coraz cieplej, więc człowiek częściej myśli o urlopie. I wcale nie trzeba opuszczać naszego pięknego...

Następny post
Techexperience 19

Tech Experience czyli co potrafi Mercedes

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij