• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Młody gniewny!

Artur Ostaszewski Autor Artur Ostaszewski
16/04/2013
w Kryterium Artura, Nowe
1
DSC 12071

DSC 12071

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Volkswagen Scirocco to samochód, na którego test naprawdę czekałem. Dlaczego? A no dla tego, że wydawał mi się on bardzo kontrowersyjny. Budził skrajne emocje. Z jednej strony dynamiczny design, sportowy wizerunek, młodzieńczy styl. Z drugiej zaś napęd przednich kół, krzykliwy kolor i tłum wzdychających nastolatek… Ktoś powie, że to ostatnie to chyba plus?! Nie. Pomyślcie czym zachwycają się zazwyczaj nastoletnie dziewczęta! Pierwszej generacji Mercedes SLK, Opel Tigra, Toyota IQ, a z Volkswagenów… New Beetle. To nie wróży dobrze.

Warto przeczytać

Test: Nissan Qashqai DIG-T 158 4WD — parabola wrażeń

Test: Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD – nie tylko na asfalt

Cupra Born – to był elektryzujący dzień

Scirocco jakie jest, każdy widzi. Wygląda jak rozpłaszczona żaba, ale to samo mówiono o Porsche 911, więc akurat to można potraktować jako dobry prognostyk. Nasz testowy egzemplarz był w bardzo krzykliwym, niebieskim kolorze. Idealny dla tegorocznych maturzystów i podstarzałych szpanerów. Dla mnie zbyt krzykliwy w stosunku do możliwości auta. Gdyby było to Lambo, kolor pewnie by pasował. Ale coś czuję, że to właśnie tak miało być. To jest taki samochód i tak ma właśnie wyglądać. Wrażenie to potęgują bardzo ładne felgi o rozmiarze 18 cali. Wnętrze również tworzy wrażenie nowoczesnego i sportowego. Można powiedzieć, że mimo czarnej kolorystyki, wnętrze też jest na swój sposób krzykliwe. Te trójkątne uchwyty na drzwiach, ta czarna podsufitka, prawie kubełkowe, nisko umiejscowione fotele z przodu oraz z tyłu… Wszystko to tworzy klimat pseudosportowy. Pseudo- ale przyjemny. Fajne uczucie. Jak miałem 12 lat to właśnie o takim wnętrzu samochodu marzyłem. Samochód wydaje się więc mieć beztrosko pseudosportowy, hot-hatchowy charakter. Dzięki temu znajdzie wielu zwolenników wśród młodzieży.

Młodzi ludzie lubią również gadżety, a tych tu nie brakuje – czasem aż do przesady. Rozumiem, że widoczność do tyłu nie jest powalająca, ale przy tych gabarytach samochodu, czujniki parkowania w zupełności wystarczą. Kamera cofania wydaje się zbędna. Obraz z owej kamery wyświetla się na ekranie dotykowym, który jest jednocześnie centrum obsługi prawie wszystkiego. To akurat jest przydatny gadżet, szkoda tylko, że nie jest to model z Golfa VII, tylko z VI. Przez to jest trochę gorsza jakościowo i trochę mniej dopracowana, ale to szczegół. Ważne, że nie było jednego, modnego ostatnio gadżetu – systemu start-stop. Ten system jest idiotyczny i dla idiotów. Okazuje się, że można zrobić nowoczesny samochód bez tego niepotrzebnego ustrojstwa. Bardzo miłe zaskoczenie. Kolejne pozytywne zaskoczenie to wskaźnik temperatury oleju. Przy wyczynowej jeździe to podstawa i chociaż jestem pewien, że 90% właścicieli Scirocco nie będzie wiedziało po co to jest, to miło, że takie akcenty również się pojawiają.

Samochód testowy wyposażony był w silnik 1.4 TSI, o mocy 160 KM. Silniki TSI nie budzą mojego zaufania. Po pierwsze nie jestem fanem miniaturyzacji i uważam, że moc wynikająca z pojemności jest niezastąpiona. Po drugie wiem, że te jednostki są kłopotliwe, zwłaszcza jeśli chodzi o łańcuch rozrządu. Nawet przy niewielkich przebiegach. Zdecydowanie wolałbym, by te same 160 KM produkował silnik o pojemności na przykład 2.0 lub 2.2 l. Mimo moich zastrzeżeń, przyznać muszę, że silnik w Scirocco mocno pcha go do przodu i jest całkiem elastyczny. Do tego, jak na niewielką pojemność i raptem cztery cylindry, układ wydechowy skonstruowano tak, by miło mruczał, jednocześnie nie będąc nachalnym. Jednak te 160 KM to troszkę za mało, jak na samochód, który tworzy taki klimat „szybkich i wściekłych”. Wydaje mi się, że 210-konna wersja 2.0 TSI, będzie idealną propozycją do tego samochodu. Będzie to wymagało dopłaty 12 tysięcy w porównaniu do mniejszej jednostki, jednak wydaje mi się, że warto. Wtedy ten samochód zaczyna na prawdę mieć sens. 122-konna, słabsza wersja silnika 1.4 TSI to nieporozumienie. Coś jak silnik 1.9 JTD w Alfie Romeo GT. Po prostu nie przystoi.

Samochód, zgodnie z tym, jaki tworzy wizerunek, prowokuje do szybszej jazdy. To duży plus. W dynamicznym przemieszczaniu się, przeszkadza nieco skrzynia biegów. Manual ma bardzo długi skok lewarka i nie jest na tyle precyzyjny, jak bym tego oczekiwał. Przy dłuższym użytkowaniu zaczyna to na prawdę denerwować i zupełnie nie pasuje do takiego charakteru samochodu. Szkoda. Bo ogólnie pomysł tradycyjnej skrzyni biegów, mimo posiadanej w ofercie skrzyni DSG, na prawdę mi się podoba. Jednak ta skrzynia to jeszcze nie to. Tutaj trochę się zawiodłem. W prowadzeniu Scirocco jest całkiem sztywne i zwarte. Będzie dawało radość z jazdy. Jedynym minusem będzie „dochodzenie tyłu”, przy mocnym slalomie. Sprawia wrażenie, jakby tył był połączony z przodem przegubowo i dojeżdżał na właściwy tor z lekkim opóźnieniem. Oczywiście efekt nie jest aż tak mocny jak w autobusie, jednak jest zauważalny. Stąd mój pomysł na sesję w zajezdni autobusowej.

Scirocco okazało się pozytywnym zaskoczeniem. Samochód ten jest trochę jak duży, głupi pies. Może nie wszystko w nim jest idealne, ale zawsze jest wesoło. Do tego cenowo nie wypada najgorzej wśród konkurencji, jaką są typowe hot-hatche. Na ich tle się wyróżnia, a ceny modelu zaczynają się od 85 tys. zł. Wersja 160-cio konna to wydatek przynajmniej 90 tys. zł. Z kolei egzemplarz taki, jak testowy to wydatek sporo ponad 100 tysięcy. Polecana przeze mnie wersja 210-konna, z manualną skrzynią biegów, przyzwoitym wyposażeniem to będzie koszt ok. 120 tys. zł. Za te same pieniądze można mieć Golfa GTI. A o ile mniej banalnym i bardziej barwnym samochodem będzie Scirocco!

Artur Ostaszewski

[table id=21 /]

Tagi: Artur Ostaszewskikryterium arturanówkasciroccotestVolkswagenvolkswagen sciroccoVW
Poprzedni post

Test: Toyota Prius Plug-in

Następny post

Czwarty krok w przód

Artur Ostaszewski

Artur Ostaszewski

Podobne artykuły

Nissan Qashqai 22 22

Test: Nissan Qashqai DIG-T 158 4WD — parabola wrażeń

Autor Redakcja Motopodprad
19/08/2022
0

Przygoda z Nissanem zaczęła się od zachwytu nad wystrojem wnętrza, komfortem jazdy oraz lekkością przyspieszania, by ogólne wrażenie zaczęło psuć...

Suzuki Ignis 03

Test: Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD – nie tylko na asfalt

Autor Konrad Stopa
16/08/2022
0

Szukacie małego, miejskiego samochodu z nieco większym prześwitem i napędem na wszystkie koła? W takim razie wasz wybór może paść...

cupra born 33

Cupra Born – to był elektryzujący dzień

Autor Konrad Stopa
12/08/2022
1

Pierwszy elektryczny model hiszpańskiej marki Cupra ma wdzięczną nazwę BORN i narodził się do miasta z Volkswagena ID.3. W końcu...

Jeep Wrangler 9

Test: Jeep Wrangler Rubicon 4xe – hybrydą w teren

Autor Konrad Stopa
08/08/2022
0

Jeep Wrangler bez wątpienia jest pełnoprawnym autem terenowym i tego nikt mu nie odbierze. Z drugiej strony, czy elektryfikacja i...

Następny post
DSC 1205

Czwarty krok w przód

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET