• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Czwarty krok w przód

Artur Ostaszewski Autor Artur Ostaszewski
02/05/2013
w Kryterium Artura, Nowe
0
DSC 1205

DSC 1205

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kolejne wcielenie Clio jest – zgodnie z wieloletnim trendem – znów większe i znów lepiej wyposażone od poprzednika. Clio pierwszej, czy drugiej generacji były dużo mniejsze niż „trójka” i „czwórka”. Obecne wcielenie francuskiego „malucha” już nie pasuje tak do słowa „maluch”. Na oko jest ono wielkości pierwszej generacji Forda Focusa. To obrazuje skok wielkościowy, jaki na przestrzeni kilkunastu lat, wykonała popularna klasa B.

Warto przeczytać

Test: Alfa Romeo Tonale – wyczekiwana przez wielu

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Clio więc urosło, stało się też bardziej nowoczesne i wystylizowane w modnym stylu „urban style”. Mnie osobiście ten samochód nawet się podoba, chociaż to kwestia gustu. Auto zdecydowanie dedykowane jest bardziej kobietom, więc pewnie to płeć piękną należałoby zapytać… No i zapytałem. Okazuje się, że podzieliły moje zdanie. Szczególnie testowy egzemplarz zaskarbił sobie serca Pań, ze względu na modny, czarny kolor. Podoba się grupie docelowej, czyli zadanie spełnione. Wzrok przyciągają modne ostatnio światła w technologii LED, które służą do jazdy dziennej. Testowy egzemplarz wyposażono w pakiet stylizacyjny „Elegant”, dzięki czemu na dachu pojawiły się czarne kropki. Ciekawy pomysł, chociaż nic on nie daje, to jednak zastanawia. I pewnie o to chodziło.

Wnętrze Clio również jest nowoczesne i wystylizowane. Nie stroni od „plastikowego” wrażenia, jednak materiały, choćby kokpitu, są zaskakująco dobrej jakości. Co prawda, w mniej widocznych miejscach zastosowano zdecydowanie gorsze, ale te, które są z punktu widzenia użytkownika najważniejsze, prezentują przyzwoity poziom. Tapicerka materiałowa jest wykonana z twardego materiału, choć siedzi się miękko. Nie jest to najprzyjemniejsze w dotyku rozwiązanie, ale zapewne przetrwa długo. Ci, którzy nie pierwszy raz kupią Renault, znajdą kilka motywów znanych już z poprzednich generacji Clio, czy Megane. Charakterystyczna jest chociażby gałka zmiany biegów, którą pamiętamy m. in. z Megane drugiej generacji. Kolejnym przykładem może być sterowanie radiem zza kierownicy, tuż pod dźwignią sterowania wycieraczkami. Czarny, lakierowany plastik, który dominuje na środkowym kokpicie oraz srebrno-kropeczkowe wykończenie kierownicy, to wg mnie lekka przesada i nie potrzebne świecidełka. Jednak wyjątkowo nieudanym świecidełkiem, okazało się srebrne, niby chromowe wykończenie obwódek zegarów. Pomysł o tyle nieudany, że w słoneczne dni, gdy słońce świeci zza nas, wspomniany chrom razi niemiłosiernie nasze oczy. Nie pomagają nawet okulary przeciwsłoneczne. Mankament ten bardzo przeszkadza i nie da się nic z tym zrobić – chyba że okleić to czarną taśmą izolacyjną, ale to trochę dziwny pomysł… Tak mała i prosta rzecz, a tak irytuje.

Dotykowy, duży ekran, którym obsługujemy na przykład funkcje radia, znamy chociażby z bogatszych wersji Dacii. Jest to sprawdzony system i fajnie, że znalazł się w mniejszym modelu francuskiej marki. Miło zobaczyć taki akcent, nie tylko w wyższej klasy modelach. Renault stawia na nowoczesność, do tego stopnia, że samochód nie ma odtwarzacza CD. Jedyna możliwość posłuchania własnej muzyki, to wejście USB i AUX, którymi można połączyć Clio z własnym odtwarzaczem mp3 lub smartfonem. To mocny krok wprzód i nie wiem, czy nie za mocny. Jest jeszcze wielu, jak nie większość zwolenników płyt CD.

Sam zestaw audio jest niezbyt wysokiej jakości, jednak wydaje się być adekwatny do klasy samochodu. Trudno wymagać, by grało jak w Rolls-Royce.

Przejdźmy do jazdy. Jak już Renault zdążyło nas przyzwyczaić, tak też nowe Clio, prowadzi się miękko. Kierownica chodzi bardzo lekko, co nie wpływa najlepiej na precyzję jazdy. Ale to znów ukłon w stronę kobiet. One lubią lekką pracę koła kierownicy. Dla mnie to nie jest przyjemne. Podobnie „miękko” samochód pokonuje zakręty. W typowy sposób dla francuskich aut przechyla się lekko i na pewno nie jest stworzony do szybkiego pokonywania ciasnych „winkli”. Na plus zaskakuje dynamika silnika 1.5 dCi, o mocy niespełna 90-ciu koni mechanicznych. Trochę brakuje elastyczności, bo i brakuje pojemności skokowej, ale naprawdę jest nieźle. Jest dużo żwawszy niż się spodziewałem. Bo jednak auto jest dość ciężkie, a „na papierze” silnik nie powala parametrami. Oprócz jednego. Spalania. Producent deklaruje 3,2 litra oleju napędowego na sto kilometrów w mieście. Wg mnie jest to nie realne. Jednak i tak byłem niezwykle mile zaskoczony wynikiem. Śmieszne uczucie – jeździsz i jeździsz, a wskazówka od paliwa, nie opada. Przy mojej dynamicznej jeździe po zakorkowanej Warszawie, Clio pokazywało średnie zużycie na poziomie 6 litrów. To bardzo dobry wynik. Nie wiem, czy kiedykolwiek jakieś auto spaliło mi mniej. Odrobinę mniej dynamiczna jazda, to bezproblemowe zejście do spalania na poziomie 5-ciu litrów. Mimo że generalnie mnie to niezbyt interesuje, to tak dobry wynik jest w stanie mi zaimponować. Zwłaszcza, że Clio to samochód dedykowany nie ludziom zamożnym, a tym, którzy docenią małe zużycie paliwa. Brawo dla konstruktorów z Francji. W tym dobrym wyniku ma pomagać system Start-Stop, którego jestem przeciwnikiem. Jeździłem więc cały czas z wyłączonym.

Clio okazuje się więc nowoczesnym samochodem, który zachował swój klimat. Większość zmian, to zmiany na plus. Zwłaszcza silnik, który jest dynamiczny i bardzo, bardzo oszczędny, wydaje się idealną propozycją do tego samochodu. Taki egzemplarz to jednak wydatek ponad 60 tysięcy zł. Podstawowa wersja, z benzynowym silnikiem 1.2, to niewiele ponad 40 tysięcy. Wydaje mi się, że to właśnie Clio testowe, czyli to za ponad 60 tysięcy zł, przekonało mnie do siebie. Czy jego o 20 tysięcy tańszy brat, pozbawiony bajerów i silnika 1.5 dCi, również zrobiłby na mnie pozytywne wrażenie? Wątpię. A to takich Clio będziemy spotykać najwięcej na naszych drogach…

Artur Ostaszewski

[table id=13 /]

Tagi: Artur Ostaszewskicliokryterium arturanówkarenaultrenault cliotest
Poprzedni post

Młody gniewny!

Następny post

Używane: Audi A4 Quattro 1.9 TDI

Artur Ostaszewski

Artur Ostaszewski

Podobne artykuły

Alfa Romeo Tonale32

Test: Alfa Romeo Tonale – wyczekiwana przez wielu

Autor Paweł Oblizajek
31/03/2023
0

Tonale MHEV to kompaktowy SUV, który ma uzdrowić włoską markę. To model, na który czekała cała masa klientów. Czy na...

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

Następny post
MG 3803PAAA

Używane: Audi A4 Quattro 1.9 TDI

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET