• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake – patrz jaki dziwny Passat

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
15/04/2024
w Nowe
0
Volkswagen Arteon SB 38

Volkswagen Arteon SB 38

337
SHARES
3.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Czy można zrobić ładne kombi? W tym celu powstało nadwozie „shooting brake”, które ma łączyć wygląd i względy praktyczne. Niewiele marek korzysta z tego rozwiązania, ale Volkswagen Arteon Shooting Brake to dobry przykład, by wytłumaczyć taką definicję.

I tak, dobrze myślicie – Arteon to taki inny Passat, który jest droższy, ładniejszy i bardziej prestiżowy? Tego nie wiem, ale mnie podoba się bardziej, a pod karoserią i we wnętrzu ukryto wszystko to, co w takim popularnym Volkswagenie najlepsze. Zatem czy Arteon SB, to auto idealne?

Warto przeczytać

Test: Skoda Superb phev – doścignąć poprzedniczkę

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Karoseria ma parę smaczków

Volkswagen Arteon narysowany jest w standardowy sposób, aczkolwiek nadwozie shooting brake, nie jest zwykłym trójbryłowym nadwoziem. Dach jednak schodzi ku tyłowi, a słupek C i tylne okno nie ma potocznego kształtu. Owszem czerwony lakier również rozświetla niemieckie kształty, ale nie jest aż na tyle krzykliwy by zmieniał obraz auta stuprocentowo.

Volkswagen Arteon SB 58
Volkswagen Arteon SB 58

Wiele dobrego w design samochodu wnosi przedni grill, który jest tak duży, że umieszczono w nim bardzo dynamiczne i agresywne reflektory. Oczywiście tak wielki rozmiar atrapy chłodnicy nie jest potrzebny, ale ktoś to ciekawie wymyślił. Nie sposób ominąć też ogromnej maski która zachodzi na boczne błotniki. Najlepiej widać to po otwarciu pokrywy nad silnikiem.

Osobiście jestem większym fanem standardowego liftbacka, ale muszę stwierdzić, że ten egzemplarz z pakietem R-line robi wrażenie i na marketowych parkingach co chwilę wzmagał zainteresowanie innych parkujących.

Volkswagen Arteon SB 65
Volkswagen Arteon SB 65

Czysty twór VW we wnętrzu

W środku samochód jest już bardziej zunifikowany z resztą gamy modelowej. Należy pamiętać, że projekt ten ma już kilka lat na rynku, więc nowy Golf, Touareg czy modele z rodziny ID wyglądają ciut inaczej. Tu na szczęście wszystko nie upchano w duży wyświetlacz, aczkolwiek sam system działa niezbyt fajnie – zacina się i moim zdaniem nie jest intuicyjny.

Na szczęście cała reszta jest już na tyle tradycyjna, że nie sposób się pomylić. Wielofunkcyjna kierownica ma dziwne przyciski, ale da się z nimi żyć. Za nią pojawił się wirtualny kokpit, ale z bardzo czytelnymi grafikami, który może wyświetlać też nawigację. Na konsoli centralnej nie pozbyto się osobnego panelu do automatycznej (trzystrefowej) klimatyzacji. Nawet drążek DSG to jeszcze tradycyjna forma.

Volkswagen Arteon SB 47
Volkswagen Arteon SB 47

Jeśli chodzi o wygląd jest schludnie. Nie brakuje plastików w fortepianowej czerni (mocno się brudzą), tapicerki półskórzanej czy srebrnych wstawek. Po prostu jest niemiecko, tak jak Volkswagen przyzwyczajał nas przez lata.

Sportowe kombi, a względy praktyczne

No dobrze, a czy takie sportowe kombi traci na czymś w kwestiach transportowych. Oczywiście, ponieważ miejsca nad głową w tylnej kanapie jest mniej, (ale nadal usiądą tam dorosłe osoby), a bagażnik jest mniej pojemny i mniej ustawny. W tym przypadku to 565 litrów pod elektryczną klapą.

Volkswagen Arteon SB 44
Volkswagen Arteon SB 44

Innych różnić nie zauważam, bo nadal to auto rodzinne pełne schowków i komfortowych rozwiązań w środku. Jest dobre audio, szereg wyposażenia w aspektach komfortu, porządne wyciszenie (mimo bezramkowych drzwi), podgrzewanie siedzeń czy nawet masaż w fotelu kierowcy.

O przyjemny klimat dba również ambientowe podświetlenie, które można wybierać z barwy kilku kolorów.

Volkswagen Arteon SB 55
Volkswagen Arteon SB 55

Arteon – co pod maską?

Grupa Volkswagena ma to do siebie, że gama jednostek silnikowych ich modeli potrafi być naprawdę szeroka. Biorąc pod uwagę, że Arteon to jeden z droższych modeli, to wyboru nie brakuje. Mogą być benzyniaki, diesle, hybrydy, a co pojawiło się w tym egzemplarzu?

Pod maską czerwonego kombi zamontowano kompromis pomiędzy osiągami, a spalaniem. To dwulitrowa jednostka benzynowa z turbo i mocą 190 KM. Połączono ją z siedmiobiegowym automatem DSG i napędem na przednią oś. Efekt? Niemal 240 km/h prędkości maksymalnej i sprint do setki w niecałe 8 sekund.

Volkswagen Arteon SB 64
Volkswagen Arteon SB 64

Jak się tym jeździ?

A to wartości w zupełności wystarczające, nawet dla rodzinnego i załadowanego auta. Motor pracuje elastycznie i 320 Nm zdecydowanie ciągnie tę półtoratonową bryłę do przodu. Zarówno od zera, jak i na autostradzie samochód jest bardzo elastyczny, a wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu.

Jeśli chodzi o prowadzenie, to auto jest dość precyzyjne, ale też komfortowe. Dzięki trybom jazdy i regulowanemu automatycznie zawieszeniu DCC można lekko zmieniać jego charakterystykę. Dlatego też na gorsze jakościowo drogi polecam opcję Comfort, która wywyższa cechy komfortowej limuzyny, a na autostradę tryb sportowy, który usztywnia zawias oraz układ kierowniczy.

Oczywiście wspomniane zmiany nie są diametralne, ale powodują, że możemy przygotować auto do naszych potrzeb.

Volkswagen Arteon SB 54
Volkswagen Arteon SB 54

Ile się za to płaci?

Na co dzień w zależności od tego gdzie się podróżuje. Arteon w takiej konfiguracji lubi trasy, gdzie pod odpowiednią nogą może zejść ze spalaniem nawet do 6 litrów na 100 km. Nawet mnie na autostradzie udało się z 66-litrowego baku wyciągnąć zasięg niemal 800 km, bo średnia to 7-7,5 l/100 km. Niestety w mieście Volkswagen staje się paliwożerną bestią – krótkie odcinki to nawet 12 litrów, więc moja średnia z testu oscylowała w okolicach 9-10 litrów, a to w mojej ocenie zbyt dużo.

Zanim jednak pojawimy się na stacji benzynowej takowe auto trzeba zakupić. Konfigurator VW przedstawia, że model ten wyceniony został od 195 300 złotych. Jest to jednak wersja z silnikiem 1,5 litra. Nasz egzemplarz w pakiecie R-Line z 20-calowymi felgami, automatem, mocniejszym motorem i DCC oraz paroma dodatkami to 260-270 tysięcy złotych.

Volkswagen Arteon SB 53
Volkswagen Arteon SB 53

Co ciekawe liftbacka w konfiguratorze już nie znajdziemy, więc i shooting brake pewnie niebawem nas opuści. Moim zdaniem, taki Arteon to idealna alternatywa na rodzinnego SUV-a, więc trzeba się spieszyć, bo zostaną albo modne podniesione nadwozia albo tylko elektryki. W końcu niedawno pojawił się oficjalnie Volkswagen ID.7 Variant.

Konrad Stopa

Zdjęcia Volkswagen Arteon Shootin Brake 2.0 TSI 190 KM DSG7:

Volkswagen Arteon SB 37
Volkswagen Arteon SB 37
Volkswagen Arteon SB 38
Volkswagen Arteon SB 38
Volkswagen Arteon SB 39
Volkswagen Arteon SB 39
Volkswagen Arteon SB 40
Volkswagen Arteon SB 40
Volkswagen Arteon SB 41
Volkswagen Arteon SB 41
Volkswagen Arteon SB 42
Volkswagen Arteon SB 42
Volkswagen Arteon SB 43
Volkswagen Arteon SB 43
Volkswagen Arteon SB 44
Volkswagen Arteon SB 44
Volkswagen Arteon SB 45
Volkswagen Arteon SB 45
Volkswagen Arteon SB 46
Volkswagen Arteon SB 46
Volkswagen Arteon SB 47
Volkswagen Arteon SB 47
Volkswagen Arteon SB 48
Volkswagen Arteon SB 48
Volkswagen Arteon SB 49
Volkswagen Arteon SB 49
Volkswagen Arteon SB 50
Volkswagen Arteon SB 50
Volkswagen Arteon SB 51
Volkswagen Arteon SB 51
Volkswagen Arteon SB 52
Volkswagen Arteon SB 52
Volkswagen Arteon SB 53
Volkswagen Arteon SB 53
Volkswagen Arteon SB 54
Volkswagen Arteon SB 54
Volkswagen Arteon SB 55
Volkswagen Arteon SB 55
Volkswagen Arteon SB 56
Volkswagen Arteon SB 56
Volkswagen Arteon SB 57
Volkswagen Arteon SB 57
Volkswagen Arteon SB 58
Volkswagen Arteon SB 58
Volkswagen Arteon SB 59
Volkswagen Arteon SB 59
Volkswagen Arteon SB 60
Volkswagen Arteon SB 60
Volkswagen Arteon SB 61
Volkswagen Arteon SB 61
Volkswagen Arteon SB 62
Volkswagen Arteon SB 62
Volkswagen Arteon SB 63
Volkswagen Arteon SB 63
Volkswagen Arteon SB 64
Volkswagen Arteon SB 64
Volkswagen Arteon SB 65
Volkswagen Arteon SB 65
Volkswagen Arteon SB 66
Volkswagen Arteon SB 66
Volkswagen Arteon SB 67
Volkswagen Arteon SB 67
Volkswagen Arteon SB 68
Volkswagen Arteon SB 68
Volkswagen Arteon SB 69
Volkswagen Arteon SB 69

Dane techniczne Volkswagen Arteon Shootin Brake 2.0 TSI 190 KM DSG7:

Silnik: R4, benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-biegowa
Pojemność: 1984 cm3
Moc: 190 KM
Moment obrotowy: 320 Nm
0 – 100 km/h: 7,7 s
Prędkość maksymalna: 239 km/h
Cena: od 195 tysięcy złotych

Tagi: arteonarteon shooting brakekombitest arteon kombitest volkswagentest volkswagen arteontest volkswagen arteon shooting brakeVolkswagenvolkswagen arteonvolkswagen arteon shooting brakeVW
Poprzedni post

AMG może pracować nad wyczynowym SUV-em

Następny post

Alfa Romeo kolejny raz zaskakuje. Poznaliśmy polskie ceny Milano

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Skoda Superb

Test: Skoda Superb phev – doścignąć poprzedniczkę

Autor Damian Kaletka
10/11/2025
0

Osobiście sięgnąłbym po inny układ napędowy.

Volkswagen Golf R Variant (20)

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Autor Kacper Mazur
07/11/2025
0

Jaki Golf jest, każdy widzi i każdy wie. Przez lata stał się synonimem normalności, solidności i takiej codziennej, samochodowej poprawności....

Chery Tiggo 7 test

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Autor Bartłomiej Puchała
05/11/2025
1

Tiggo 7 wydaje się złotym środkiem w gamie koncernu Chery, choć nie wygląda tak designersko jak bardziej popularne propozycje. Więcej...

Renault Captur 2025 (14)

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Autor Piotr Rodzik
31/10/2025
0

„Ja nie jestem zupa pomidorowa, żeby każdy mnie lubił” – znacie to powiedzonko? Jak nie, to już znacie. I właśnie...

Następny post
EXTERIORS

Alfa Romeo kolejny raz zaskakuje. Poznaliśmy polskie ceny Milano

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.