• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Używane: BMW e34 520i AT od Panka – wspomnień czar

Adam Gieras Autor Adam Gieras
22/11/2020
w Używane
0
bmw e34 panek 5

bmw e34 panek 5

154
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Przez dwa lata jeździłem BMW 5 e34 kombi, zwaną Białuchem. Jak zobaczyłem sedana w tym samym kolorze w barwach Panka nie mogłem odmówić sobie tej przyjemności – zrobiłem nim 20 minutową rundę honorową. Po powrocie do domu przejrzałem otomoto i…

Miłość do aut z lat 80- i 90-tych będzie u mnie wieczna. Miłość do e34 tym bardziej. Pewnie wielu z Was, czytelników, pamięta jeszcze moje e34 518i w wersji kombi.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Test: Polestar 2 Long Range Dual Motor — złoty środek

Trudne Wybory: nowa Mazda MX-5 vs stara

Sześć cylindrów BMW e34 brzmi „spod serca”

Auto nie było żwawe, ale miało klimat, dawało niezwykłą frajdę, a człowiek w nim czuł się wyjątkowo tak na ulicy jak i na zlotach youngtimerów. Wtedy broniłem bardzo tego silnika. Miał cztery cylindry, ledwie 115 KM, a ja przecież korzystałem z tego auta na co dzień – odwiedziłem nim Chorwację, zjechałem całą Polskę – i wydawał mi się w pełni wystarczający. Do wczoraj.

Po przejażdżce Pankiem, a w zasadzie BMW 520i z automatem z ich parku klasyków uważam, że ten silnik deklasuje 518-tkę pod każdym względem. Jest bardzo żwawy i elastyczny, ale przede wszystkim ubarwia kierowcy jazdę takim dźwiękiem, którego już nie uświadczycie w żadnym nowym aucie.

Rzędowa szóstka brzmi o wiele lepiej niż jej odpowiednik w moim Mercedesie W124 3.0 24v. Mniej gardłowo, a bardziej spod serca, jakby to powiedział Blogomotive ;). Do tego automat, który nawet w dzisiejszych czasach nie musi się niczego wstydzić – znowu wyraźna przewaga nad mercedesowską przekładnią.

Tanio nie było, ale… warto!

Przejażdżka trwała 20 minut. Kosztowała nieco ponad 60 złotych. Ale czymże są te pieniądze wobec spotkania z historią, wspomnieniami i zwykłą, motoryzacyjną radością. 5-tka mknie jak szatan. Jej wielką kierownicą można obracać jednym palcem. Mimo 270 tysięcy na blacie, nie działającej nagrzewnicy, drobnych braków kilku dupereli w środku nie czuć po tym aucie ani przebiegu ani lat. A zbliża się już na pewno do 30-tki (to wersja sprzed ostatniego liftu).

W środku jest cicho, żaden plastik nie skrzypi. Nic nie powoduje hałasu, a wielowahaczowe zawieszenie zdaje się nie przejmować ani przebiegiem ani metryką. W moim, a miało identyczny przebieg przy sprzedaży, nadal cały „zawias” był oryginalny. Kiedyś to robili auta…

Jeśli chcecie zapolować na e34 to póki co jest w Warszawie. Wchodzicie do apki, rezerwujecie bądź jak już jesteście na miejscu otwieracie. Kluczyki wraz z kartą paliwową znajdują się w schowku przed pasażerem.

Życzę udanej przejażdżki – szczególnie młodszym użytkownikom naszych dróg proponuję sprawdzić, jak zmieniła się motoryzacja i dlaczego my, trochę starsi przed 40-tką tak bardzo tęsknimy za tym, co przemija wraz z ostatnimi egzemplarzami takich perełek.

I jeszcze rzut oka na ceny BMW e34

Drożeją. Jak sprzedawałem swojego Białucha to dawało się znaleźć sensowną piątkę w cenie około 10 tys. zł. Obecnie za wersję 520i przyjdzie niestety zapłacić 15-20 tys. zł i nie będą to auta idealne (znalazłem kilka i w każdym przypadku właściciel uczciwie pisał, że a to bierze olej, a to progi do wymiany, itd.).

Niestety coraz częściej pojawia się rdza, coraz mniej egzemplarzy nadaje się do ratowania. No i mamy jeszcze przekleństwo skomplikowanych, dawniej luksusowych aut: ogólne wyeksploatowanie. Żeby mieć wybór i kupić piękne e34 z porządnym silnikiem trzeba już naprawdę przygotować majątek. Jak w przypadku Mercedesa W124, choć tych jest chyba znacznie więcej niż BMW e34. A ich ceny nieco ostatnio spadły…

Adam Gieras

Tagi: bmw5
Poprzedni post

Test: Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi – zejdźmy na ziemię

Następny post

Honda e – znamy ceny w Polsce

Adam Gieras

Adam Gieras

Pomysłodawca i pierwszy redaktor naczelny Motopodprad.pl. Warszawiak. Rocznik 84. Z wykształcenia politolog i dziennikarz. Zawodowo, współwłaściciel agencji marketingowej Salesway.pl. Niegdyś pasjonat motoryzacji. Obecnie jej entuzjasta. Dzięki motopodprad.pl udało mu się spełnić niejedno motoryzacyjne marzenie – przetestował kilkaset aut, których testy zamieścił na łamach tego bloga. Sam miał ich w swoim życiu na własność ponad czterdzieści. Uwielbia prostą motoryzację z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

mustang vs mustang (5)

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Autor Paweł Kaczor
12/06/2025
0

Ford Mustang to auto kultowe. To auto legenda. To samochód, który od ponad 60 lat jest bardziej amerykański niż Donald...

Polestar 2 Long Range Dual Motor 2022 26 fot. Marcin Koński

Test: Polestar 2 Long Range Dual Motor — złoty środek

Autor Marcin Koński
09/05/2025
0

Polestar 2 Long Range Dual Motor, jest o niemal 70 koni słabszy od topowego Performace Pack-a. Mimo dość wyraźnego ubytku...

mazda mx 5 nowa vs stara

Trudne Wybory: nowa Mazda MX-5 vs stara

Autor Paweł Kaczor
08/05/2025
0

Historia motoryzacji wykreowała wiele kultowych samochodów. Wiele kultowych samochodów, które przegrały z pędzącym światem pełnym durnych norm i obostrzeń. Część...

puma st vs i20 n

Trudne Wybory: Ford Puma ST vs Hyundai i20 N

Autor Paweł Kaczor
09/01/2025
0

Szybkich samochód na współczesnym rynku nie brakuje. Takich typowo sportowych również. Czego więc brakuje? Sportowych odmian modeli popularnych. Stąd też...

Następny post
305682 HONDA E AND FIREBLADE TAKE CENTRE STAGE AT PRESTIGIOUS RED DOT DESIGN

Honda e - znamy ceny w Polsce

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version