Znalezione: BMW e34 518i kombi – wielki come back!

Można wytykać mu brak mocy, można śmiać się z kołpaków, można nawet wyśmiewać dość biedną wersję wyposażenia. Pytanie po co? To auto było w moich rękach 2 lata i żadnego wcześniej ani później tak nie kochałem… Teraz może trafić do Ciebie ;) 

Białasa, Białucha lub jak kto woli – Białego kupiłem pod wpływem emocji od Wyjątkowych Samochodów.pl. Przyznam, że nie był to najlepszy zakup. Auto mocno mi się posypało, a ja wciąż musiałem sięgać coraz głębiej do portfela. Z wyjątkowymi kontakt się urwał, zostałem nawet zbanowany u nich na stronie (nie polecam), ale ja niezrażony przez półtora roku wyprowadziłem e34 na prostą. 

Wymieniłem całą masę części, zrobiłem blachę, a wszystko to pochłonęło bez mała 12 tysięcy złotych. Ostatnie pół roku w moich rękach, Biały był już autem pewnym, bezusterkowym i zwracającym na siebie uwagę. 

Obecnie auto znajduje się w rękach Michała, który jak ja wcześniej miał z Białym związać losy na dłużej, ale wiadomo – życie jest nieprzewidywalne. 

Samochód jest nadal w bardzo dobrym stanie, rudej nigdzie się nie uświadczy, klima działa. Zatem brać, nie gadać. Na wakacje w sam raz! Ja z żoną (wtedy jeszcze narzeczoną) odwiedziliśmy Białuchem Chorwację. 

Dla tych, którzy lubią czytać ogłoszenia, wklejam całe poniżej. Ze swojej strony auto zdecydowanie polecam. Przez chwilę przyszło mi nawet na myśl, żeby Białucha odkupić, ale… nie ten czas, nie to miejsce.  

Do sprzedania fajne, (już) klasyczne autko, youngtimer w naprawdę dobrym stanie.

CENA: 13 500 do nego! 

Wyposażenie:

  • 2x poduszka powietrzna,
  • ABS,
  • klimatyzacja (sprawna),
  • welurowe fotele,
  • elektryczne szyby przód,
  • wspomaganie kierownicy,
  • skórzana kierownica,
  • 2 komplety kół – zima, lato – w stanie dobrym,
  • centralny zamek na kluczyk

Samochód w rękach drugiego w Polsce właściciela od ok. dwóch lat – został sprowadzony z Niemiec przez WyszukaneSamochody.pl.
Poprzedni właściciel, dziennikarz motoryzacyjny, włożył w e34 zarówno dużo pracy jak i pieniędzy aby doprowadzić je co super stanu, o czym dokładniej poniżej.

Silnik jest oszczędny, hamulce są sprawne, auto na tarczach (przód i tył) ma przejechane ok. 30 tysięcy kilometrów, miał wymieniany przewód hamulcowy tylny i konserwowany cały układ, łącznie z wymianą płynu hamulcowego.

Czterocylindrowy silnik ma oczywiście napęd łańcuchowy, a łańcuch w tym konkretnym egzemplarzu nie stuka, nie zgrzyta i nie wymaga żadnej ingerencji. Przebieg, wydaje się oryginalny, obecnie wynosi ok. 290000 km.

Auto prowadzi się pewnie i przyjemnie. Wszystko za sprawą opartego na wahaczach zawieszenia, które nie ma żadnych luzów, w żadnym wypadku nie tnie też opon – dwa komplety (zima i lato) gum Barum w stanie dobrym, kupione jako nowe w 2015 roku w cenie auta.

Do olbrzymich plusów tego konkretnego egzemplarza należy na pewno klimatyzacja dwustrefowa, która oczywiście działa, chociaż dla świętego spokoju można by ją w tym roku uzupełnić (ostatni serwis klimatyzacji latem 2017).

BMW ma bardzo zadbany lakier z zewnątrz, poza tym progi, doły drzwi, błotniki, klapa i cała reszta nadwozia pozbawione są rdzawych punktów. Auto zostało dodatkowo zakonserwowane na jesieni 2016 roku preparatem pracującym na Mike Sander’s.

Wnętrze zadbane, kierownica skórzana, wszystko, w co zostało BMW wyposażone w fabryce jest zgodne z VIN (WBAHG11090GB17859) i działa.

Spis ważniejszych napraw (auto naprawiane u genialnego Pana Marka, który jest dobrym znajomym właściciela – a zatem tylko najlepsze ręce miały do niego dostęp):

13.03.2015 – wymiana napinacza paska alternatora, uszczelniacz wału wych. ze skrzyni, wstawienie katalizatora (nowy Bosal),
26.03.2015 – wymiana oleju (GM 10W40) + filtr, wymiana drążka środkowego w zawieszeniu, chłodnica klimatyzacji + osuszacz (nowe), uszczelniacze: rozrządu, wybieraka SBM, pokrywy zaworów, simmering na wale rozrządu, termostatu, czujnika wału rozrządu, skasowanie luzu na kierownicy,
2.04.2015 – ustawienie zbieżności kół,
3.04.2015 – wymiana wiązki reflektora,
6.04.2015 – serwis i nabicie układu klimatyzacji,
12.10.2015 – sprzęgło kompletne Sachs, trzpień łapy sprzęgła, obój mocowania wydechu, filtr kabinowy (nowy), sonda lambda, olej skrzyni (Castrol EO80WGL-4), Simmering wału korbowego, króciec wody,
25.01.2016 – wymiana tylnych amortyzatorów (Monroe), poduszek amortyzatorów, odbojów, gum górnych i dolnych osłony amortyzatora, naprawa spryskiwacza szyby przedniej
10.03.2016 – wymiana tylnego lewego przewodu hamulcowego, wymiana płynu hamulcowego,
07.04.2016 – wymiana oleju (GM 10W40) + filtr oleju, akumulator (3 lata gwarancji),
04.07.2016 – remont blacharski – naprawa dołów drzwi, prawego progu, wymiana prawego błotnika, wymiana listew gumowych,
14.07.2016 – wymiana odmy, wymiana gumowych rurek osprzętu silnika, rury dolotu, uszczelki dyfra oraz oleju w dyfrze
16.10.2016 profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne w Mike Sander’s,
24.07.2017 – wymiana oleju (Valvoline 10w40) oraz filtrów, naprawa mechanizmu zamykania klapy bagażnika, serwis i nabicie układu klimatyzacji,
19.05.2018 – ostatni przegląd rejestracyjny (przeszedł bez problemów i uwag – brak luzów, korozji, hamulce jak żyleta),
29.09.2018 – ostatni serwis olejowy (Valvoline 10w40) i wymiana filtrów (oleju, powietrza, przeciwpyłkowy) przy przebiegu 287500 km.

Samochód garażowany w okresie zimowym, obecnie do obejrzenia w Centrum Warszawy (okolice Hali Mirowskiej).
OC do 19.07.2019, przegląd do 19.05.2019.

Kontakt do Michała: 
501236543

 

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?