• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trudne wybory: Cupra Born vs Volkswagen Polo GTI

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
14/03/2024
w Fascynacje, Nowe, Używane
2
born vs polo (5)

born vs polo (5)

369
SHARES
3.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Porównanie auta spalinowego z elektrycznym może być głupie, ale co jeśli mówimy o małych szybkich samochodach? Sprawdźcie porównanie: Cupra Born vs Volkswagen Polo GTI.

Uwielbiasz auta sportowe? Koniec kropka! Samochody, które mają ten pierwiastek powodujący, że zapominamy o praktyczności i rozsądku. Liczy się podniecenie, zabawa i żeby koledzy mówili. Uwielbiasz hot hatche! Koledzy o nich mówią, potrafią srogo, a kiedy trzeba, to żonie wmówisz, że czerwone Polo to po prostu… Volkswagen Polo. Nie trawisz elektryków! To największe zło motoryzacji! Zero emocji, zero dźwięku silnika i to ładowanie, masakra! Elektryczny hot hatch? Czekaj, czekaj…

Warto przeczytać

Terenowa ofensywa Opla – nowa Frontera i Mokka w Polsce

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Nie będę ukrywał. Nie będę Ci mydlił oczu. Podobnie jak Ty, nie jestem fan boyem aut elektrycznych. Nie uznaje tych aut, jako jedynej słusznej drogi dla motoryzacji. Ok, elektryki niech sobie będą, ale niech nie będą jedyną opcją. Tak czy siak do Cupry Born wsiadłem z lekkimi uprzedzeniami, ale także z tlącą się nadzieją.

born vs polo 2
born vs polo 2

Czerwone Polo GTI

Volkswagen Polo GTI to taki kebab na cienkim wśród hot hatchy. Nie tam żaden falafel. Klasyk nad klasykami. W wersji po liftingu ma ponad 200 KM mocy, setkę łamie w mniej niż 7 sekund, jest szybki i żwawy niczym zabawka po wymianie baterii. Niestety nie brzmi i dla wielu nie wywołuje emocji. To nie jest jeden z bohaterów 50 twarzy Greya. Chyba, że taki który gra gościa podającego wodę, ale Polo GTI jest fajne bo… jest.

Tak, to jeden z niewielu hot hatchy, którego nadal możecie kupić. Który ma 2-litrowy silnik turbo, i który w polu emisja CO2 ma wartości trzycyfrowe. Jeździ fajnie, jest fajny i niestety zamyka pewną klamrą erę hot hatchy, które były hot, były hatch, ale dla ludzi wielbiących excela były totalnie bez sensu.

Polo GTI 1
Polo GTI 1
Polo GTI 2
Polo GTI 2
Polo GTI 3
Polo GTI 3

Niebieskawy Born

Cupra Born to taki Seat na prąd. Ok, nie Seat, bo Cupra i Seat, to dwie oddzielne marki patrzące na siebie pod byka. Cupra Born, to taki klon w przebraniu Volkswagena ID.3. Nie brzmi zalotnie co? Ok, to zacznę inaczej. Cupra Born to elektryczny hot hatch! Hot hatch nowych czasów! Taki, który chce być hot nie tylko wtedy, gdy się zapali…

231 KM, to całkiem OK. Napęd na tył niczym w E36, to dla wielu zaskoczenie! Wszystkie, starsze hot hatche były FWD. Ok, mocniejsze AWD. Ale RWD? Tego jeszcze nie grali. A tu proszę, wchodzimy na nowy poziom. Ale spokojnie, w Cuprze Born nie zostaniesz mistrzem driftu pod Tesco. Elektronika czuwa tu bardziej niż UE nad ekologią! Nawet na śliskim raczej się nie obrócisz.

Cupra Born 24 1
Cupra Born 24 1
Cupra Born 24 2
Cupra Born 24 2
Cupra Born 24 3
Cupra Born 24 3
Cupra Born 24 4
Cupra Born 24 4
Cupra Born 24 5
Cupra Born 24 5
Cupra Born 24 6
Cupra Born 24 6
Cupra Born 24 7
Cupra Born 24 7
Cupra Born 24 8
Cupra Born 24 8
Cupra Born 24 9
Cupra Born 24 9
Cupra Born 24 10
Cupra Born 24 10

Cyferki? 6,6 s do 100 km/h lub 7 s do 100 km/h. Skąd te różnice? Nie, nie są one zależne od skrzyni biegów, a od pojemności akumulatorów. Chcesz większe baterie? Cierp! Waga auta wzrośnie i w 7 sekund się napędzisz do setki. Stać Cię tylko na mniejsze baterie? Super! Setkę osiągniesz wcześniej, chociaż na ładowanie będziesz podjeżdżał częściej. Coś za coś. Your choice! I wiesz, co? Ja bym wybrał tę mniej zasięgową odmianę. Dlaczego?

Wspomniałem wyżej, że Born jest klonem ID.3. I faktycznie jest, ale ludzie z Cupry wzięli mocne kredki i pomalowali auto aż je trochę przerysowywali, ale pozytywnie. Na nadwoziu dzieje się sporo: spojrzenie niczym angry bird, dyfuzor większy niż ego celebrytów. Oj, dzieje się, ale fajnie!

W środku też się dzieje. Kierownica z przyciskami od trybów jazdy, praktyczny brak jakichkolwiek fizycznych przycisków, świetne fotele oraz cukierkowy system multimedialny mający fochy niczym kobiety co miesiąc. Ale czuć tu charakter, czuć tu styl, czuć tu powiew świeżości. Niestety podczas jazdy czuć także masę własną. Born jest żwawy, jest szybki, ale waży prawie 2 tony. Z kierowcą, który waży 100 kg i pasażerem, który dietę widział tylko w spamie na e-mailu 2 tony pękną. To sporo, jak na hot hatcha. Takie Polo GTI będzie lżejsze o dobre kilkaset kg! To sporo. Bardzo sporo, jak mawiał klasyk! No dobra, ale gdzie to clou? Już piszę!

born vs polo 4
born vs polo 4

Co lepsze?

Hot hatche z krwi i kości uwielbiam i kocham. Elektryki? Nie do końca. Ale wiesz co? Cupra Born ma coś w sobie. Ma swoistą prostolinijność. To nie jest samochód, który udaje. To nie jest auto, które ma ambicje bycia jedynym autem w rodzinie. To nie jest auto z ambicjami rodzinnego samochodu, którym z Zakopanego dojedziesz do Ustki razem z 5-osobową rodziną i ich parawanami. Nie, nie dojedziesz. I tu jest to wspomniane clou! Cupra Born to typowa zabawka. Nie tylko weekendowa, głównie do miasta, ale jednak zabawka. I w tej roli spisze się idealnie. To taki hot hatch w wersji 2.0. Niestworzony jeszcze przez sztuczną inteligencje, ale wyraźnie inny od wszystkich innych hot hatchy, jakie znamy. Lepszy, gorszy? W wielu kwestiach lepszy, ale również w wielu gorszy.

Polo GTI czy Cupra Born? Obojętnie! Serio, obojętnie! I taki werdykt jest super komplementem w stronę elektryka…

Paweł Kaczor

Zdjęcia Cupra Born vs Volkswagen Polo GTI:

born vs polo 1
born vs polo 1
born vs polo 2
born vs polo 2
born vs polo 3
born vs polo 3
born vs polo 4
born vs polo 4
born vs polo 5 1
born vs polo 5 1

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: borncupra bornpolo gtiporównaniesamochody elektrycznetrudne wyboryVolkswagenVolkswagen Polovolkswagen polo gti
Poprzedni post

Techart wynosi Porsche 911 Turbo S na wyższy poziom

Następny post

Nadchodzi elektryczny dostawczak Hyundai ST1

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

Opel Mokka 1.2 Turbo 2025 14 & Opel Frontera Electric 2025 02 fot. Marcin Koński

Terenowa ofensywa Opla – nowa Frontera i Mokka w Polsce

Autor Marcin Koński
16/05/2025
0

Po ubiegłorocznym debiucie nowego Grandlanda, niemiecki producent postanowił odświeżyć pozostałe modele w gamie SUV-ów. Dlatego też Opel Mokka otrzymał dyskretny...

mg3 vs cliio

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Autor Paweł Kaczor
15/05/2025
0

Samochody hybrydowe to domena Japończyków. Jak hybryda, to tylko Toyota. Tak było kilkanaście lat temu, ale czy tak samo jest...

Mazda 3 2025 (4)

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Autor Kacper Mazur
14/05/2025
0

Mazda od lat stara się udowadniać, że samochód to coś więcej niż środek transportu – może być źródłem radości, dumy...

t cross 2025

Test: Volkswagen T-Cross – sprawdzona propozycja

Autor Damian Kaletka
12/05/2025
0

Przestronny, praktyczny jednak zbyt drogi.

Następny post
Hyundai ST1

Nadchodzi elektryczny dostawczak Hyundai ST1

Komentarze 2

  1. Pingback: Ile kosztuje w Polsce Cupra Tavascan | Motopodprad.pl
  2. Pingback: Volkswagen ID.3 GTX - ile kosztuje w Polsce? | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij