• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Pani Gadżet

Artur Ostaszewski Autor Artur Ostaszewski
14/12/2012
w Kryterium Artura, Nowe
1
DSC 0050

DSC 0050

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Bose to znana i lubiana firma produkująca sprzęt audio, Renault to znana i lubiana firma robiąca samochody. Co wyjdzie z połączenia dwóch tak męskich branż, jakimi są: samochodowa i nagłośnieniowa? O dziwo, wyjdzie samochód idealny dla młodej kobiety – nowe Renault Megane, w limitowanej wersji Bose.

Warto przeczytać

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Przez pewien czas byłem właścicielem Renault Megane II, czyli tzw. żelazka. Nawet polubiłem to auto. Nie psuło się (sic!), całkiem przyzwoicie jeździło i nic nie paliło. Ot, dobry „tyłkowóz” do miasta. Teraz na kilka dni w ręce wpadła mi najnowsza Renault Megane. Silnik prawie dwukrotnie mniejszy od tego w mojej, jednak moc zbliżona – widać efekty miniaturyzacji. No właśnie, ale czy to dobrze? Jednostka napędowa to doładowany, benzynowy silnik o mocy 115 KM. Niby cichy, niby nie za dużo pali, ale jakiś taki bez wyrazu… Niechętnie wkręca się na obroty i widać, że przy pojemności 1.2 nie jest stworzony do „dźwigania” ponad tysiąctrzystukilogramowego Megane.

Jednak w tej wersji auta, dominującym motywem ma być nagłośnienie. Już przy pierwszym wsiadaniu, można zauważyć nakładki progowe sygnowane przez sławne Bose. Wewnątrz rzucają się w oczy duże głośniki. Aż korci, by sprawdzić jak to gra. Postanowiłem wrzucić do odtwarzacza jedną ze swoich ulubionych płyt z muzyką, którą kolega z pracy zawsze kwituje stwierdzeniem „uszy mi krwawią”. Co by nie mówił, muzyka według mnie dobra do sprawdzania sprzętu audio, bo pełna dynamicznych przejść, basowych brzmień, i dobrej elektroniki. Więc włączam „play”, i… I jest dobrze! Nawet bardzo dobrze. Lepiej niż się spodziewałem. Lepiej niż w Mercedesach klasy S, lepiej niż w BMW 5, lepiej niż w Audi Allroad. Porównując Bose do Bose – lepiej niż w Alfie GT. To duży sukces nie tak prestiżowego przecież Megane. Dźwięk czyściutki, nic nie „pierdzi”, nic nie trzeszczy. Jest prawie jak na koncercie, brakuje tylko tłumu naćpanych małolatów. Poważnie – dawno nie słyszałem tak dobrego fabrycznego audio w samochodzie. A tym bardziej w samochodzie tej klasy. Jest też łyżka dziegciu w tej dużej beczce miodu. System obsługi panelu audio, nawigacji, radia i wszystkiego, co pokazuje ogromny wyświetlacz, jest bardzo skomplikowany w obsłudze i niestety nie intuicyjny. Ciężko go opanować, jednak jak już się to uda, cieszy duża liczba możliwości.

Nie samą muzyką kierowca żyje. A nawet z definicji, żyje on bardziej jazdą. A jazda jest, jak dla mnie dziwna. Nie pasuje mi system start&stop, który gasi silnik na każdym postoju, na światłach, na pasach – wszędzie. Mnie to irytuje. Samochód ostrzega też przed niezamierzoną zmianą pasa. Też mnie to irytuje. Ja wolę wszystkie te „nowinki” powyłączać. Nie tylko ze względu na irytację, ale też ze względów ideologicznych. Jestem wyznania, że te wszystkie systemy lepiej wiedzące niż kierowca są po prostu… Hmmm… Jakby to powiedzieć – nieetyczne? Piękno motoryzacji polega na czuciu tego co dzieje się z samochodem i jak reaguje on na nasze polecenia. Tu takiego poczucia nie ma. Jednak poczucie to jest typowe dla pasjonatów. A nie tylko pasjonaci chcą się poruszać, być mobilni. A więc, taka na przykład tegoroczna, modna maturzystka, której rodzice chcą hojnie wynagrodzić dobrze zdaną maturę, znajdzie w tym aucie wszystko, czego potrzebuje. Samochód o modnych kształtach, krzykliwym, kobiecym kolorze, wielu gadżetach, którymi można się pochwalić, dobrze grający muzykę, no i przede wszystkim, wyposażony we wszystko, co aktualnie na topie, czyli m.in. systemy takie, jak start&stop, czy kamera cofania.

Naprawdę, gdybym był młodą, trendy dziewczyną, chętnie widziałbym w swoim garażu właśnie Renault Megane Bose. Przecież nie tylko faceci kupują samochody…

tekst: Artur Ostaszewski

zdjęcia: Adam Gieras

[table id=26 /]

Tagi: Artur Ostaszewskibosebose editionkryterium arturameganenówkarenaulttest
Poprzedni post

Na szczęście nie o ekologię chodzi

Następny post

Do siedmiu razy sztuka

Artur Ostaszewski

Artur Ostaszewski

Podobne artykuły

Skoda Karoq 2

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Przeglądając oferty współczesnych producentów coraz rzadziej można znaleźć opcje z dieslem pod maską. Na szczęście Skoda pozostawia taki wybór, więc...

Renault Megane E Tech Electric EV60 2022 01

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Autor Marcin Koński
01/02/2023
0

Renault Megane numer 5 skończyło z sentymentami i rozpoczęło nowy rozdział w historii modelu. Po raz pierwszy, nie kupisz tu...

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
1

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Następny post
DSC 0805

Do siedmiu razy sztuka

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET