• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

CC – Więcej niż Passat

Artur Ostaszewski Autor Artur Ostaszewski
10/08/2014
w Kryterium Artura, Nowe
3
7020372

7020372

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Od kilku lat rozwija się prężnie moda na usportowione limuzyny 4-drzwiowe, o opływowym kształcie coupé. Początkowo były to samochody z segmentu tych bardzo luksusowych i bardzo drogich. Pierwszym z nich był Mercedes CLS, który w 2003 roku objawił się światu i wzbudzał zachwyt od dalekowschodniej Rosji, przez środkowoeuropejskie Niemcy, aż po osadzone między palmami wybrzeża Kaliforni. Na tej fali wyrosły takie samochody, jak Audi A7, czy testowany niedawno przeze mnie VW CC 2.0 TDI 4Motion.

Jego pierwsze wcielenie nazywało się Passat CC. Teraz jednak po niezłych wynikach sprzedażowych, samochód zasłużył na zupełnie niezależną od innych nazwę modelową i został po prostu Volkswagenem CC. Podobnie jak poprzednik i podobnie jak prekursor czterodrzwiowych coupé, CC również wygląda bardzo elegancko i dynamicznie zarazem. Osobiście uważam, że to najładniejszy Volkswagen w ofercie niemieckiego producenta. Smukła, wyważona linia, charakterne obręcze kół, masywne lampy – wszystko to daje efekt samochodu dostojnego, lecz z bardzo dużą dozą lekkości. Ważne też, że nie mamy wrażenia jakoby CC miał być ubogim krewnym Audi A7. A to istotne. Wsiadam do środka…

Warto przeczytać

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Tu czeka mnie „wow!”, lub jak kto woli „łał!”. Wszystko tworzy wrażenie bardzo luksusowego i nietuzinkowego. Przepastne fotele obszyte w dwukolorową skórą i alcantarą, duży ekran nawigacji i panelu sterowania, mnóstwo przycisków, a deska rozdzielcza wykończona jasnymi materiałami i plastikami w metalicznym kolorze. Wygląda zacnie. Imponuje też ilość miejsca na każdym z miejsc. Czy to z przodu, czy z tyłu, wejdzie każdy. Nawet zawodnik sumo. Niepokoi mnie tylko twardość tych materiałów, zwłaszcza panelu deski rozdzielczej i całego segmentu przed fotelem pasażera. Stukając w to mam wrażenie, że jest twarde i plastikowe, co po odpowiednim okresie eksploatacji może skutkować skrzypieniem. Oby nie, ale jest obawa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nie podoba mi się również zegarek analogowy, umieszczony centralnie nad wyświetlaczem nawigacji. Rozumiem, że producent chciał zaakcentować luksus dokładając ten gadżet rodem z Bentleya, czy Maserati. Jednak tu wygląda on trochę tanio i niepotrzebnie. Za to mnogość innych gadżetów i wyposażenia robi wrażenie. Fotele w pełni elektryczne i podgrzewane, regulacja trybu pracy zawieszenia, skrzynia DSG, napęd na 4 koła… Znajdziemy tu po prostu wszystko. Oczywiście nie bez wpływu na cenę.

Podstawowy VW CC w takiej specyfikacji silnika i napędu, jak testowany, to koszt niewiele ponad 160 tysięcy zł. To bardzo dobra cena i jak ktoś chce mieć niedrogą, elegancką limuzynę, to nie widzę żadnego argumentu za kupowaniem Superba. Ten samochód wygląda o niebo lepiej i nie jest tak banalny, jak największa Skoda. Jednak egzemplarz wyposażony we wszystko, co możliwe, czyli taki jak nasz testowy, to już wydatek ponad 200 tysięcy zł. Za tyle można mieć już BMW 3 w niezłej opcji lub Audi A4 w jeszcze lepszej. Ale nie każdy chce Audi czy BMW, i nie każdy chce mieć „zwykłego” sedana. CC na pewno wygląda lepiej i ciekawiej. Przejdźmy jednak do jazdy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Silnik, jaki nam towarzyszy w tej coupé-limuzynie to znany dobrze wszystkim 2.0 TDI o mocy 177 KM. Maksymalny moment obrotowy, jaki jest w stanie wygenerować ta jednostka napędowa to 350 Nm. Takie wartości zapewniają osiągi przyzwoite, lecz na pewno nie emocjonujące. Przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 8.3 sekundy nie powala. Zwłaszcza w odczuciach. Mam wrażenie, że skrzynia DSG (zwłaszcza w normalnym trybie pracy), w połączeniu z napędem wszystkich kół 4 Motion po prostu zamulają ten samochód.

Próby zrywnego ruszenia, czy zwinnego lawirowania w ruchu miejskim kończą się lekkim poczuciem zawodu. Te konie mechaniczne gdzieś się rozbiegają po betonie, każdy w swoją stronę. Przełączenie skrzyni w tryb sportowy nieco pomaga, ale też ciężko mówić o sportowej jeździe czy nawet bardzo dynamicznej. Spory minus. Być może z mocniejszym silnikiem, taki zestaw sprawdzałby się dobrze, jednak z dwulitrowym „ropniakiem” i napędem wszystkich kół, niekoniecznie współgra najlepiej. Skręcanie idzie CC za to dobrze. Samochód pewnie pokonuje zakręty i nie gorzej trzyma się drogi. Tu nie można mu nic zarzucić. Jak to Volkswagen, jest poprawny w większości kwestii.

Podsumowując, Volkswagen CC to samochód idealny dla faceta 30+, który jeździ dużo po Polsce czy Europie. Zapewne biznesowo. Szuka samochodu wygodnego, dobrze wyglądającego i pozwalającego bezstresowo „łykać” kolejne tysiące kilometrów. No i nie tak nudnego i oklepanego, jak Passat. Taki właśnie jest CC. Stwarza wrażenie niebanalnego, i w sumie taki jest. Jednak gdzieś między wierszami to nadal stary, dobry, poczciwy Volkswagen, czyli samochód w którym nie masz się do czego przyczepić, ale też nie będziesz go sobie ustawiał na tapecie w komputerze. Tak czy inaczej jest to bardzo ciekawa propozycja na rynku i mam nadzieję, że Ci z Superba wreszcie będą mieli do myślenia! Oby!

tekst: Artur Ostaszewski

zdjęcia: Adam Gieras

 

[table id=41 /]

 

7020373
7020373
7020374
7020374
7020375
7020375
7020376
7020376
7020378
7020378
7020379
7020379
7020382
7020382
7020383
7020383
7020385
7020385
7020386
7020386
7020388
7020388
7020394
7020394
7020400
7020400
7020401
7020401
7020402
7020402
7020403
7020403
7020404
7020404
7020407
7020407
7020409
7020409
7020410
7020410
7020414
7020414
7020416
7020416
7020420
7020420
7020421
7020421
Tagi: Artur Ostaszewskicccoupekryterium arturapassatpassat cctestvolkswagen cc testVWwrażenia z jazdyzdjęcia
Poprzedni post

Pomysł na bandytów drogowych

Następny post

Mercedes klasy A także jako coupé, roadster i shooting brake?

Artur Ostaszewski

Artur Ostaszewski

Podobne artykuły

Skoda Karoq 2

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Przeglądając oferty współczesnych producentów coraz rzadziej można znaleźć opcje z dieslem pod maską. Na szczęście Skoda pozostawia taki wybór, więc...

Renault Megane E Tech Electric EV60 2022 01

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Autor Marcin Koński
01/02/2023
0

Renault Megane numer 5 skończyło z sentymentami i rozpoczęło nowy rozdział w historii modelu. Po raz pierwszy, nie kupisz tu...

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
1

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Następny post
001MercCoupe

Mercedes klasy A także jako coupé, roadster i shooting brake?

Komentarze 3

  1. J says:
    8 lat ago

    Ja wybieram wersje z 3.5 litrowym benzyniakiem i DSG :-)

    Odpowiedz
  2. robexxi says:
    8 lat ago

    jeden z ladniejszych samochodow obecnie na rynku

    Odpowiedz
  3. azazaza says:
    8 lat ago

    gdzie mu do clsa

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET