• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

5 minut z… Tesla Model 3

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
04/04/2023
w Fascynacje, Nowe
1
Tesla 3 2076

Tesla 3 2076

428
SHARES
3.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Myśląc o elektryku nie da ominąć się marki Tesla. Jak w polskich warunkach sprawdzi się produkt Elona Muska? W końcu i ja sprawdziłem ten popularny w USA samochód. Dokładnie była to Tesla 3 w wersji Long Range.

Głupio się przyznać, ale to pierwszy raz kiedy na dłużej jeździłem Teslą. W Polsce ta amerykańska marka nadal jest swego rodzajem egzotykiem, chociaż coraz częściej pojawiają się na naszych ulicach. Powiem szczerze, że po ostatnich obniżkach cen sądzę, że będzie ich jeszcze więcej. W końcu 230 tysięcy złotych za podstawową wersję to dobra kwota. Nasz egzemplarz z największym zasięgiem to niecałe 260 tysięcy złotych. Nieźle, co nie?

ADVERTISEMENT

A wszystko dzięki wypożyczalni Odkryj-Auto, więc sami możecie się taką Teslą przejechać – ma dopiero kilka tysięcy kilometrów i na was czeka. Cena wynajmu to od 350 zł brutto za dobę.

Tesla 3 2085
Tesla 3 2085

Kaczka, mydelniczka czy trochę Porsche?

Nie jestem fanem karoserii Tesli 3. O ile model S jako prawowity sedan mi się podoba, to Tesla 3 ma dziwny przód. Brak normalnej atrapy chłodnicy, obłe kształty i reflektory niczym ze starego Porsche (lub Forda Puma/Kuga) oblane białym lakierem po prostu nie przypadły mi do gustu. Z tyłu jest już dużo lepiej, a najfajniej z karoserią kontrastuje czarny dach, który jest wielką połacią szkła.

Ciemne są też schowane klamki, ale korzystanie z nich to udręka – naprawdę to mało ergonomiczny element auta. Od środka drzwi otwieramy przyciskiem, niczym w nowym elektrycznym BMW lub Lexusie RX.

Warto przeczytać

Volkswagen Beetle w wersji pickup. Pod maską ma BMW [WIDEO]

Test: Volvo V60 B3 – optymalny wybór

Test: Mercedes-Benz EQE 350+ – wycisnąć maksimum

Tesla 3 2097
Tesla 3 2097

Tesla 3 – minimalizm większy niż w Volvo

Siadając za kierownicą Tesli 3 można się zdziwić. Kierownica w tym modelu nie jest jeszcze wolantem, ale ma tylko 2 pokrętła, a za nią nie znajdziecie żadnego ekranu. Jest tylko dźwignia od automatycznej skrzyni biegów. Przycisków nie ma też na konsoli centralnej, która jest jednym wielkim schowkiem i miejscem na smartfona (idealnym – nawiasem mówiąc).

Wszystko schowane więc jest w wielkim ekranie dotykowym, który w Tesli 3 jest teraz poziomy, a nie pionowy jak było kiedyś. Tak naprawdę to mały telewizor, w którym znajdziecie tak zwykłe rzeczy jak nawigacja lub klimatyzacja, ale także ustawienia samochodu (jak choćby wycieraczki) lub listę gadżetów, o którym opowiem później.

Tesla 3 2050
Tesla 3 2050

Wnętrze Tesli 3 to też kabina pasażerska, która spokojnie pomieści 4 osoby. Jako elektryk auto ma dwa bagażniki (z przodu i z tyłu), a także sporo miejsca w środku. Dla uzupełnienia dodam, że brak tu tunelu środkowego przy tylnej kanapie, a większy bagażnik ma 425 litrów.

Lista bajerów przypomina litanię

Wymienienie wszystkich ciekawostek w Tesli 3 to naprawdę spore wyzwanie. To elektroniczny gadżet na kołach, a lista ciekawych funkcji przypomina długą wyliczankę. Sam naliczyłem ich kilkanaście i nie mogę pominąć najciekawszych. Pozwólcie, że sobie podzielę to na kilka grup.

Tesla 3 2061
Tesla 3 2061

Z funkcji jezdnych na pewno trzeba wymienić zaawansowany system autopilota, który w UE i tak jest ograniczony, ale działa świetnie na podstawie asystenta pasa ruchu, aktywnego tempomatu oraz dzięki wielu kamerom i radarom. Widok z tego systemu możemy śledzić na bieżąco i rozróżnia on rozmiar auta, pieszych czy nawet sygnalizację świetlną i same znaki.

Kolejna grupa to multimedia i rozrywka czyli tzw. gadżety dostępne na postoju. W systemie multimedialnym nie brakuje szeregu aplikacji jak muzyczne Spotify, Youtube lub Tidal, a także filmowe jak Netflix. Poza tym w aucie można pograć w normalne gry niczym na konsolach. Dodatkowe funkcje to zabawki Tesli – od szkicownika, przez komponowanie muzyki po różne dźwięki kierunkowskazu (nawet w formie odgłosów pierdzenia) i funkcję kominka, która ma nas zrelaksować.

Muszę wymienić też funkcję megafonu, gdzie Tesla może być głośnikiem, a także specjalny pokaz świateł, który można podziwiać w nocy poza samochodem. Na naszym tiktoku możecie wszystko to obejrzeć, więc bądźcie na bieżąco.

Tesla 3 2063
Tesla 3 2063

Tesla 3 – garść informacji praktycznych

Wróćmy jednak do kwestii bardziej motoryzacyjnych. W końcu Tesla 3 to auto elektryczne, a wersja Long Range ma zapewnić jak największy zasięg na pełnych akumulatorach. Według producenta ma to być ponad 600 km, ale ja w marcowych warunkach oceniam je na około 500, co i tak jest sporym zapasem.

Do napędzenia auta służą 2 silniki elektryczne, więc Tesla 3 ma napęd AWD. Ich łączna moc to ponad 350 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy sporo przekracza 500 Nm. Wystarcza to na sprint do setki w 4,4 sekundy i v-max ponad 230 km/h.

O cenie już wspominałem, więc czas tylko napisać o spalaniu, chociaż je Tesla 3 w aucie pokazuje trochę inaczej. Wierząc danym technicznym jest to około 15 kWh na 100 km.

Tesla 3 2082
Tesla 3 2082

Jak się tym jeździ?

No dobra – ale przecież najważniejszą sprawą jest sama jazda Teslą 3. W końcu to auto elektryczne, które przyspiesza od zera z całą dostępną mocą. I to czuć na swoim ciele. Może 4,4 sekundy nie jest najszybsze w stawce, bo ten model może przyspieszyć nawet o sekundę szybciej, ale choćby w porównaniu do Mustanga GT (4,5 s do 100 km/h) doznania są całkiem inne. Zwłaszcza, że moc auta dostępna jest zawsze, więc warto przyspieszyć, odpuścić gaz i przyspieszyć ponownie. Są to inne przeciążenia niż w zwykłym aucie, a zatem też inne emocje.

Warto dodać też, że Tesla sporo energii odzyskuje dzięki rekuperacji. Oznacza to, że każde odpuszczenie pedału przepustnicy sprawia, że auto mocno hamuje. Na tyle, że w mieście pedału hamulcu możecie czasem w ogóle nie używać .

Tesla 3 2106
Tesla 3 2106

Tesla 3 zatem jest szybkim autem, ale trudno nazwać go sportowcem, a jego masa to prawie 1,9 tony. Dzięki niskiemu środkowi ciężkości i AWD auto trzyma się drogi, ale zawieszenie nastawione jest bardziej na komfort, a i układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny

Tesla 3 – samochód, czy elektryczna zabawka?

Czy zatem Tesla 3 to pełnoprawne auto, czy raczej dodatek do gadżeciarskiej elektroniki? Na pierwszy rzut oka bardziej rzucają się te bajery, ale bez nich auto też byłoby niezłym elektrykiem i samochodem zarazem. Na pewno każdemu życzę spotkania z Teslą 3, by sprawdzić je na własnej skórze. Myślę, że szukający zielonych aut, po promocjach cenowych powinni się tym autem również zainteresować, bo to ciekawy wybór. Pamiętajcie jednak, że Tesla nie ma już darmowych ładowarek, a duże baterie ciężko ładuje się wolnymi urządzeniami.

Konrad Stopa
fot. Autor ze wsparciem
Kaczor&Cars

Zdjęcia Tesla 3 Long Range:

Tesla 3 2026
Tesla 3 2026
Tesla 3 2028
Tesla 3 2028
Tesla 3 2030
Tesla 3 2030
Tesla 3 2031
Tesla 3 2031
Tesla 3 2035
Tesla 3 2035
Tesla 3 2036
Tesla 3 2036
Tesla 3 2037
Tesla 3 2037
Tesla 3 2039
Tesla 3 2039
Tesla 3 2040
Tesla 3 2040
Tesla 3 2042
Tesla 3 2042
Tesla 3 2043
Tesla 3 2043
Tesla 3 2044
Tesla 3 2044
Tesla 3 2047
Tesla 3 2047
Tesla 3 2048
Tesla 3 2048
Tesla 3 2049
Tesla 3 2049
Tesla 3 2050
Tesla 3 2050
Tesla 3 2051
Tesla 3 2051
Tesla 3 2052
Tesla 3 2052
Tesla 3 2053
Tesla 3 2053
Tesla 3 2054
Tesla 3 2054
Tesla 3 2055
Tesla 3 2055
Tesla 3 2056
Tesla 3 2056
Tesla 3 2057
Tesla 3 2057
Tesla 3 2058
Tesla 3 2058
Tesla 3 2059
Tesla 3 2059
Tesla 3 2060
Tesla 3 2060
Tesla 3 2061
Tesla 3 2061
Tesla 3 2062
Tesla 3 2062
Tesla 3 2063
Tesla 3 2063
Tesla 3 2064
Tesla 3 2064
Tesla 3 2066
Tesla 3 2066
Tesla 3 2067
Tesla 3 2067
Tesla 3 2068
Tesla 3 2068
Tesla 3 2071
Tesla 3 2071
Tesla 3 2072
Tesla 3 2072
Tesla 3 2074
Tesla 3 2074
Tesla 3 2075
Tesla 3 2075
Tesla 3 2076 1
Tesla 3 2076 1
Tesla 3 2078
Tesla 3 2078
Tesla 3 2080
Tesla 3 2080
Tesla 3 2082
Tesla 3 2082
Tesla 3 2084
Tesla 3 2084
Tesla 3 2085
Tesla 3 2085
Tesla 3 2090
Tesla 3 2090
Tesla 3 2092
Tesla 3 2092
Tesla 3 2093
Tesla 3 2093
Tesla 3 2094
Tesla 3 2094
Tesla 3 2096
Tesla 3 2096
Tesla 3 2097
Tesla 3 2097
Tesla 3 2100
Tesla 3 2100
Tesla 3 2102
Tesla 3 2102
Tesla 3 2106
Tesla 3 2106

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: 5minutzsamochody elektryczneteslatesla 3tesla 3 long rangetesla model 3
Poprzedni post

Viper z serialu z lat 90. na sprzedaż

Następny post

Nie dla spalinowego Volkswagena Golfa

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Volkswagen Beetle w wersji pickup z częściami z innych samochodów

Volkswagen Beetle w wersji pickup. Pod maską ma BMW [WIDEO]

Autor Konrad Grobel
29/05/2023
0

Kreatywność to wielka moc. Właściciel pewnego Volkswagena Beetle przerobił go na pickupa. Przy okazji wykorzystał części z kilku innych modeli...

Volvo V60 1

Test: Volvo V60 B3 – optymalny wybór

Autor Konrad Stopa
29/05/2023
0

Volvo V60 o oznaczeniu jest standardowym kombi z benzynowym silnikiem o mocy 163 KM. Czy w tradycyjnej formie taki rodzinny...

Mercedes EQE na tle turbin wiatrowych

Test: Mercedes-Benz EQE 350+ – wycisnąć maksimum

Autor Bartłomiej Puchała
26/05/2023
0

Nowa gama modeli EQ, w tym nowy sedan EQE, jest technologiczną perełką w gamie Mercedesa. Sprawdzamy, jak z tą technologią...

Puma st vs polo gti 4

Trudne wybory: Ford Puma ST vs VW Polo GTI

Autor Paweł Kaczor
25/05/2023
0

Hot Hatche. Kochasz je? Lubisz je? Szanujesz je? ZAPOMNIJ!!! Miejskie Hot Hatche są na wymarciu! Tak, takich aut praktycznie już...

Następny post
VW Golf Alltrack2

Nie dla spalinowego Volkswagena Golfa

Komentarze 1

  1. Pingback: Great Wall zaprezentowało nienudnego pickupa z napędem 6x6 | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET