• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Używane: 2005 Skoda Octavia II 1.9 TDI

Artur Ostaszewski Autor Artur Ostaszewski
14/05/2013
w Używane
0
IMG 6172 scaled

IMG 6172 scaled

259
SHARES
2.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Mam i zawsze miałem wrażenie, że ludzie kupujący Skodę, to ludzie, którzy zabierają się do zakupu samochodu zaczynając od wyjęcia kalkulatora. Dla mnie, jako pasjonata, jest to bardzo niezrozumiałe podejście. Chcę się jednak upewnić, czy aby na pewno mam rację. Może coś mnie zaskoczy w tym – jak uważam – nudnym samochodzie? Nie, na pewno nie… A może?

Warto przeczytać

5 minut z – Bentley Continental GT

Fury Kalety: Dodge Charger

Fury Kalety: Dodge Challenger

Skoda jest najlepiej sprzedającą się marką w Polsce. Octavia to jej sztandarowy model, który od samego swojego początku, czyli od premiery pierwszej generacji w 1997 roku, sukcesywnie bije rekordy sprzedaży w swoim segmencie. Jednym słowem, polskie ulice Skodą stoją. I to stoją bardzo stabilnie. Czy taka masa ludzi może się mylić? Fakt, że Mikołaj Kopernik o mały włos nie zakończył życia na stosie, pokazuje, że mogą. Na szczęście… Bryła samochodu, jak na swoje czasy uniwersalna, to znaczy trochę kanciasta, w miarę nowoczesna, ale bez przesady – taka, by przyciągnąć niezdecydowanych, jednocześnie nie odstraszając konserwatywnie nastawionych do wyglądu samochodu marki Skoda. Ziewam.

Pod maską też nie widzę nic porywającego moje emocje, chociaż muszę przyznać, że 1.9 TDI to solidna, sprawdzona jednostka wysokoprężna, która przez lata była sztandarowym silnikiem nie tylko Skody, ale całego VAG (koncern Volkswagena). I tu pełen szacunek za trwałość i niezawodność. Znów ziewam. Silnik ten miał chyba ze trzydzieści wersji mocy i w podobnej ilości modeli występował, i to z sukcesami rynkowymi. Nie bez kozery, każdy właściciel komisu powie Wam, że najłatwiej sprzedać Skodę Octavię 1.9 TDI. Zazwyczaj nie trwa to dłużej niż dwa dni.

Wszystko fajnie, tylko, że ten klient, to ta sama masa z kalkulatorem, co masa kupująca Skody w salonach, tyle, że ta masa z komisu jest trochę biedniejsza, bo nie stać ich na nową Skodę, więc owy kalkulator, tym bardziej się im przydaje. A więc, błędne koło. W dodatku koło, które mnie nie interesuje.

Przejdę do wnętrza. Czarno, plastikowo, bez polotu. Jednak głos rozsądku przemawia za takim wnętrzem, gdyż wolniej się brudzi, mniej wyciera i zużywa. Ta sama śpiewka co w każdym innym aspekcie tego auta. Tylko kogo to obchodzi?! Jeśli samochód jest w pełni rozsądny, to jest po prostu nudny. A, że Polska to kraj w większości nudnych, pozbawionych radości życia i uśmiechu, ludzi, to Skoda sprzedaje się dobrze.

Zrobiłem tym samochodem na prawdę dużo kilometrów. Zarówno jako kierowca, jak i pasażer. Auto prowadzi się miękko, zawieszenie dobrze tłumi na dziurach i nierównościach, jednak znów wszystko odbiera się jako… poprawne. Zastanawiam się, czy jest jakaś rzecz, która wywoła jakiekolwiek emocje? Negatywne, pozytywne – wszystko jedno. Jakiekolwiek… Szukałem, szukałem i znalazłem taką rzecz. Są to fotele. Niestety wywołują one emocje negatywne.

Przejechane tysiące kilometrów Skodą Octavią, utwierdziły mnie w przekonaniu, że nigdy w życiu nie jechałem w bardziej niewygodnych fotelach samochodowych. A jeździłem przeróżnymi samochodami. Od ultra-miękkich foteli Forda Crown Victoria, znanego z nowojorskich taksówek, po twarde jak skała kubełki w N- grupowej rajdówce. Żaden z tych samochodów nie miał tak fatalnych foteli. Już po 100 km plecy mnie bolały niemiłosiernie. Próbowałem ustawić sobie jakoś oparcie fotela – kręciłem pokrętłami, przesuwałem dźwignie, ustawiałem, sprawdzałem, starałem się… Wszystko na nic. 500 km w tym samochodzie jest gorsze niż cios w plecy od braci Kliczko.

Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt. Skoro Skoda Octavia jest takim rozsądnym, wykalkulowanym, oszczędnym i bezawaryjnym samochodem… A rzeczywiście jest. Wydaje się więc być idealnym samochodem na taksówkę. A jednak mało jest tych modeli jeżdżących jako TAXI. Dlaczego? Tego nie wiem, ale na pewno musi coś w tym być… Przecież motoryzacja widziana przez wyświetlacz kalkulatora, to właśnie świat taksówkarzy. Co może być dla nich ważniejsze niż wyliczenia, które przemawiają za zakupem rozsądnej Skody? Może po prostu taksówkarze martwią się o swoje plecy…

tekst: Artur Ostaszewski

zdjęcia: Tomasz Konstrat

Tagi: Artur Ostaszewskioctaviaoctavia IIskodatestużywaneużywane pod prad
Poprzedni post

Oszukiwani oszuści

Następny post

Używane: 1994 BMW M3 E36

Artur Ostaszewski

Artur Ostaszewski

Podobne artykuły

Bentley Continental GT 60

5 minut z – Bentley Continental GT

Autor Konrad Stopa
09/11/2021
0

Marzą Ci się auta za miliony, a w portfelu ledwie starcza na benzynę po 6 złotych? Jest szansa by to...

untitled 08881 e1634907661793

Fury Kalety: Dodge Charger

Autor Wojciech Kaleta
22/10/2021
0

Dodge Charger – czterodrzwiowy sedan, którym jeździ amerykańska policja, od lat pozostający w cieniu Mustanga, Camaro i Challengera – tak...

DSC01513

Fury Kalety: Dodge Challenger

Autor Wojciech Kaleta
22/09/2021
0

Są takie samochody, które mają mało mocy, a mimo to prowokują kierowcę do ruszania z piskiem opon, przyspieszania w zakrętach...

profilowe

5 minut z: Ford Crown Victoria Police Interceptor

Autor Bartłomiej Puchała
06/09/2021
0

Sobotnie popołudnie to świetny czas, by patrolować okolicę robiąc powolny objazd miasta. Nic nie nadaje się do tego celu lepiej...

Następny post
bmw glowne

Używane: 1994 BMW M3 E36

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.