• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Suzuki Swace – rzadki bliźniak

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
29/04/2022
w Nowe
0
Suzuki Swace 35

Suzuki Swace 35

426
SHARES
3.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kooperacja Suzuki i Toyoty oprócz Swace’a ogarnęła też inne modele. Dzięki temu Suzuki zyskało modele hybrydowe. Klasyczny napęd hybrydowy znajdziecie właśnie w Swace, a wersja plug-in w odbiciu lustrzanym Toyoty RAV4. Test takiego auta – Acrossa znajdziecie tutaj.

Swace = Corolla

Patrząc na nadwozie trudno znaleźć tu wyróżniki, którymi Suzuki mogłoby zaskoczyć, ale dobrze przypatrując się Swace coś znajdziemy. Przedni zderzak pod poziomem reflektorów został ciut przemodelowany. Poza tym na masce i klapie bagażnika pojawiły się znaczki Suzuki. Reszta to sprawdzone nadwozie pod tytułem: Corolla Touring Sports. W końcu słupki sprzedaży potwierdzają, że Corolla to bestseller.

Warto przeczytać

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

I gdybym miał oceniać karoserię Swace, to naprawdę nie mam jej nic do zarzucenia. Trudno znaleźć ładne kombi, a przebrana Corolla wygląda atrakcyjnie. Zwłaszcza przód samochodu, gdzie czarna blenda łączy wąski reflektory. Sprawia to wrażenie niskiej i szerokiej facjaty auta, a ja lubię ten zabieg wizualny.

Suzuki Swace 3
Suzuki Swace 3

Tak samo w środku

Wiele podobieństw jest również w środku. Producent z Hamamatsu nawet we wnętrzu nie zdecydował się na wielkie ingerencje. Projekt deski rozdzielczej, kierownica, zegary, a nawet system infomedialny jest tożsamy z tym w Corolli. A to oznacza, że jest ciemno, plastikowo i dość nudno. Całość nie wygląda nowocześnie, a przy tym nie jest wykonana też z najmilszych materiałów.

Na szczęście jednak spasowanie stoi na dobrym poziomie, a wytrzymałość tychże składowych można oceniać na długie przebiegi. Swace, jak na kombi przystało, nie odstaje również kubaturą przestrzeni pasażerskiej. Nie bez przyczyny to idealne auto na przewóz osób, ponieważ na tylnej kanapie nie brakuje miejsca, a bagażnik skrywa pojemną wartość prawie 600 litrów.

Suzuki Swace 11
Suzuki Swace 11

Dobry napęd warto kopiować

Pod maskę Suzuki trafiło niezłe rozwiązanie, którym jest klasyczna hybryda z silnika o pojemności 1,8 litra o mocy 122 KM. Konie te pochodzą z silnika tradycyjnego (98 KM) i motoru elektrycznego (75 KM). To sprawia, że silnik nie jest wyżyłowany, ale też trudno nazwać go dynamicznym. Po prostu jest!

Jego maksymalny moment obrotowy to 230 NM, więc nie spodziewajcie się niesamowitych osiągów. Do 100 km/h auto rozpędza się w 11,1 sekundy, a maksymalna prędkość to 180 km/h.

Suzuki Swace 34
Suzuki Swace 34

Ekonomiczne podejście do ekologii

Zastanawiacie się pewnie gdzie tkwi sekret sprzedaży Corolli skoro wygląda średnio, jeździ podobnie, a wnętrze nie zaskakuje? Otóż plusem jest omawiany wcześniej system hybrydowy oraz spalanie samochodu. Nie bawiąc się w downsizing i opcje plug-in Suzuki Swace potrafi przejechać 100 kilometrów pobierając z baku 4-5 litrów benzyny. I to wyniki nie tylko z trasy. W mieście nawet nieumiejętna jazda spowoduje, że zobaczymy na komputerze ledwie 6 l / 100 km.

Na samym prądzie przejedziecie jednak tylko kilka kilometrów. Możecie to wymusić przyciskiem na konsoli centralnej o oznaczeniu EV.

Suzuki Swace 25
Suzuki Swace 25

Jak jeździ Suzuki Swace?

Wiemy już, że tanio, ale przecież to nie jest najważniejsze. Wsiadając za kierownicę Swace wszystko jest na miejscu. Obsługa auta jest czytelna i prosta. Układ kierowniczy nie jest twardy, a zawieszenie zestrojone kompromisowo. Dzięki temu samochód prowadzi się dobrze i bezproblemowo.

To, co może zaburzyć ten spokój to automatyczna skrzynia biegów CVT. Jest to przekładnia z wirtualnymi biegami, która przy obciążeniu pracuje bardzo głośno. Na tyle, że jazda bywa czasem uciążliwa. W mieście raczej tego często nie odczujemy, ale przy dynamicznej jeździe na autostradzie może to irytować. Zwłaszcza, że wyciszenie samochodu przy wyższych prędkościach daje o sobie znać.

Suzuki Swace 14
Suzuki Swace 14

Zaglądając do cennika

Skoro Toyota i Suzuki jest tym samym, to dlaczego więcej widzimy na ulicach Corolli? Oczywiście Swace jest krócej na rynku, ale jego minimalna cena to 115 tysięcy złotych. Najtańsza Toyota, to prawie 10 tysięcy mniej. Istotny element to jednak fakt, że bazowy Swace jest dużo lepiej wyposażony niż Toyota. Gdybyśmy do Corolli wsadzili to samo, co do Suzuki różnice są już niewielkie.

Warto więc popytać w salonach, bo indywidualna oferta może się różnić od oficjalnych cenników. Może się okazać, że lepiej doposażone wersje tańsze będą w Suzuki. Na pewno krócej również czeka się na ten model, a to czasem ważniejsze niż same pieniądze. W tych trudnych czasach niektórzy sporo zarabiają na odstąpieniu kolejki lub odsprzedaży nieużywanych egzemplarzy.

Suzuki Swace 24
Suzuki Swace 24

Nie ma więc co ukrywać, że Suzuki Swace będzie rozsądną propozycją zarówno dla rodziny, jak i na auto firmowe. Nie bez przyczyny tyle tych aut widzimy w przewozie osób lub oklejonych przez firmy różnych branż. Czy przebije kultową Skodę Fabię Kombi w tym fachu?

Tego nie wiem, ale mnie Suzuki Swace w ogóle nie znudził, nie zawiódł i zaciekawił bardziej niż Corolla. Chyba wolę się wyróżniać – nawet tak dyskretnie.

Konrad Stopa

Galeria Suzuki Swace:

Suzuki Swace 27
Suzuki Swace 27
Suzuki Swace 29
Suzuki Swace 29
Suzuki Swace 31
Suzuki Swace 31
Suzuki Swace 32
Suzuki Swace 32
Suzuki Swace 34
Suzuki Swace 34
Suzuki Swace 35 1
Suzuki Swace 35 1
Suzuki Swace 36
Suzuki Swace 36
Suzuki Swace 37
Suzuki Swace 37
Suzuki Swace 38
Suzuki Swace 38
Suzuki Swace 1
Suzuki Swace 1
Suzuki Swace 3
Suzuki Swace 3
Suzuki Swace 4
Suzuki Swace 4
Suzuki Swace 5
Suzuki Swace 5
Suzuki Swace 6
Suzuki Swace 6
Suzuki Swace 7
Suzuki Swace 7
Suzuki Swace 8
Suzuki Swace 8
Suzuki Swace 9
Suzuki Swace 9
Suzuki Swace 10
Suzuki Swace 10
Suzuki Swace 11
Suzuki Swace 11
Suzuki Swace 12
Suzuki Swace 12
Suzuki Swace 13
Suzuki Swace 13
Suzuki Swace 14
Suzuki Swace 14
Suzuki Swace 15
Suzuki Swace 15
Suzuki Swace 16
Suzuki Swace 16
Suzuki Swace 17
Suzuki Swace 17
Suzuki Swace 18
Suzuki Swace 18
Suzuki Swace 20
Suzuki Swace 20
Suzuki Swace 21
Suzuki Swace 21
Suzuki Swace 23
Suzuki Swace 23
Suzuki Swace 24
Suzuki Swace 24
Suzuki Swace 25
Suzuki Swace 25
Suzuki Swace 26
Suzuki Swace 26

Dane techniczne Suzuki Swace:

Silnik: 1798 cm3
Moc: 122 KM
Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm
0 – 100 km/h: 11,1 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Cena: ok 117 tys. złotych

Tagi: hybrydasuzukiSuzuki Swaceswacetoyota corolla
Poprzedni post

Klasyczne 911 – Porsche w wersji Sport Classic

Następny post

Używany poleasingowy samochód dostawczy — czy warto?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Suzuki Sx4 22 3

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Autor Konrad Stopa
27/05/2022
0

Zniknęła nazwa SX4, a nadwozie zyskało całkiem nową szatę. Przed Państwem świeże Suzuki S-cross, które z systemem miękkiej hybrydy dobrze...

Range Rover Sport 1

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Autor Redakcja Motopodprad
26/05/2022
0

Ciemna kotara, zasłaniająca krwistoczerwonego Range Rovera, skrywa dokładnie to, czego można było się spodziewać po stylizacji nowych luksusowych SUV-ów spod...

Jaguar F type 22 46

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

Autor Konrad Stopa
25/05/2022
0

Omawiając preferencje potencjalnych klientów Jaguara trudno stwierdzić, że ich głównymi wymaganiami będą sportowe emocje. Z drugiej jednak strony marka ta...

Range Rover Velar 37

Test: Range Rover Velar – dostojność w każdym calu

Autor Konrad Stopa
23/05/2022
0

Kiedy Range Rover Velar wchodził na salony zrobił szum w motoryzacyjnym światku. To był przełom w brytyjskiej marce, która przeszła...

Następny post
Ford E Transit Front 3 4 Dynamic

Używany poleasingowy samochód dostawczy — czy warto?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.