• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Mercedes Vito Tourer 119 BlueTEC – lepszy od klasy V?

Mikołaj Adamczuk Autor Mikołaj Adamczuk
18/01/2016
w Nowe
0
Vito 1

Vito 1

172
SHARES
1.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Tańsze Vito nie jest tak luksusowo wykończone i wyposażone jak droższa klasa V. Z kilku względów, to jednak prostszym modelem jeździło mi się lepiej.

Warto przeczytać

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Co to jest?

ADVERTISEMENT

To Mercedes Vito Tourer 119 BlueTEC z siedmiobiegową skrzynią automatyczną. Ma 190 KM z silnika wysokoprężnego o pojemności 2.15 litra. Na pokładzie – osiem miejsc. Vito jest mniej luksusową – a więc i tańszą – alternatywą dla klasy V. Różni się od niej m.in. projektem kokpitu i zastosowanymi materiałami wykończeniowymi. Z zewnątrz różnice nie są tak wyraźne – mniejsza jest na przykład tylna szyba.

Długość testowanego egzemplarza to 5140 mm. Można kupić jeszcze wersję krótszą (4895 mm) i dłuższą (5370 mm). Napęd jest przekazywany na tylną oś, ale – co nietypowe – Vito można zamówić również z napędem na przód lub na obie osie.

Jak jeździ?

Za kierownicą Vito łatwo jest poczuć się królem szosy. Siedzi się wysoko, wszystko doskonale widać, a samochód budzi respekt wśród innych użytkowników ruchu. Na szczęście, osiągi zapewniane przez silnik są na tyle dobre, że nawet po wciśnięciu gazu do końca, czar nie pryska. 190 KM sprawnie rozpędza Vito, które ze swoimi dwiema tonami masy nie jest przecież zawodnikiem wagi piórkowej. Pierwszą setkę mamy na zegarach już po 9,1 sekundy, a maksymalnie ta szafa na kołach jest w stanie pędzić aż 206 km/h, co sprawia, że jesteśmy szybsi od wielu aut osobowych.

Również w kwestii prowadzenia nie da mu się wiele zarzucić. Musimy, oczywiście, pamiętać o wymiarach auta i wysoko położonym środku ciężkości, ale nawet na szybciej pokonywanych łukach ani kierowca ani pasażerowie nie powinni zamykać oczu ze strachu.
Gdy kilka miesięcy temu testowałem „bogatszy” model V250d zauważyłem dwie bolączki tego samochodu – ospały automat i mało harmonijne zawieszenie, natomiast w Vito doskwierają mniej. Skrzynia naprawdę dobrze współpracuje z silnikiem, a zawieszenie potrafi czasem trochę pohałasować albo pogubić się na większych nierównościach, ale o dziwo, to w prostszym i tańszym modelu komfort jazdy wydaje się lepszy. Spalanie wynoszące około 9 litrów na sto kilometrów to dobry wynik w tak dużym samochodzie.

 

DSC 00021
DSC 00021
DSC 00041
DSC 00041
DSC 0011
DSC 0011
DSC 0014
DSC 0014
DSC 00242
DSC 00242
DSC 00402
DSC 00402
DSC 0084
DSC 0084
DSC 0085
DSC 0085
DSC 0087
DSC 0087
DSC 0091
DSC 0091
DSC 0097
DSC 0097
DSC 0098
DSC 0098

 

fot. Adam Gieras

 

Jeśli chodzi o jazdę miejską, miło zaskakuje zwrotność, a przy parkowaniu w ciasnych miejscach (dla tak dużego auta większość miejsc taka jest…) przydaje się obecna w tym egzemplarzu kamera cofania. W trasie pomocny jest aktywny tempomat, choć można by sobie życzyć na przykład nieco lepszej grafiki nawigacji (w tym egzemplarzu pracowała podstawowa jej odmiana). Bardzo dobre reflektory (opcjonalne, LEDowe).

W środku

Wewnątrz Vito jest przede wszystkim bardzo przestronnie. Nawet w trzecim rzędzie foteli miejsca jest aż nadto, a przy tym do bagażnika nadal zmieści się właściwie większość rzeczy, które można chcieć przewozić. Niezależnie od tego, czy jedziemy na wakacje, czy wywozimy trochę klamotów na działkę.

 

Vito (13)

 

Problem zaczyna się, gdy chcemy powiększyć przestrzeń bagażową Vito. W teorii da się to zrobić, poprzez wyciągnięcie trzeciego rzędu siedzeń. W praktyce, demontaż i ponowne zamocowanie tych foteli to na tyle trudne zadania, że można przypomnieć sobie wszystkie przekleństwa, jakie istnieją w języku polskim i kilku językach obcych. Jeśli już uprzecie się, by to zrobić, bądźcie pewni, że nikt Was nie słyszy…

Jeśli chodzi o materiały wykończeniowe i ilość gadżetów: oczywiście nie dorastają do pięt topowym odmianom klasy V, ale w dalszym ciągu jest dobrze. Wnętrze jest proste, ale nie za bardzo – nie czujemy się, jakbyśmy właśnie jechali na budowę. W przeciwieństwie do testowanej przeze mnie „fałki”, tu nic nie trzeszczy.

Cena i podsumowanie

Podstawowa wersja osobowego Vito, z krótszym rozstawem osi i słabszym silnikiem kosztuje 91 tysięcy złotych. Testowany egzemplarz to już jednak wydatek 218 tysięcy złotych. To około 20 tysięcy mniej, niż za podobnie wyposażoną klasę V. Oba vany są skierowane jednak do innego klienta. Po klasę V sięgnie ktoś, kto potrzebuje auta o bardziej eleganckim charakterze, Vito za to przypadnie do gustu komuś, komu zależy na prostszym samochodzie. Oba są wygodnymi, wielkimi autami wręcz stworzonymi do pokonywania długich tras. Sprawdzą się również jako pojazdy dla dużej rodziny lub… duże taksówki.

Ja osobiście wybieram Vito – za bardziej… szczery charakter i lepszą pracę skrzyni biegów i zawieszenia.

Mikołaj Adamczuk

 

Wygląd: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 7.2 out of 10 stars (72/100)

 

 

Vito 1
Vito 1
Vito 2
Vito 2
Vito 3
Vito 3
Vito 4
Vito 4
Vito 5
Vito 5
Vito 7
Vito 7
Vito 8
Vito 8
Vito 9
Vito 9
Vito 10
Vito 10
Vito 11
Vito 11
Vito 12
Vito 12
Vito 13
Vito 13

 

Fot. Dominika Szablak

 

Dane techniczne:

Silnik: 2.15 CDI 190 KM przy 3800 obr/min
Pojemność skokowa: 2143 ccm
Liczba cylindrów: 4
Moment obr.: 440 Nm przy 1200-2400 obr./min
Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
Napęd: na tylną oś
0-100km/h: 9,1 s
Vmaks: 206 km/h
Zużycie paliwa (test): 9l/100 km (trasa), 10l/100 km (miasto)
Pojemność baku: 57 litrów
Wymiary: 5140/2249/1880 mm
Waga: 2090 kg
Pojemność bagażnika: 1030 l
Cena wersji podstawowej: 91 000 zł
Cena wersji testowanej: 218 000 PLN

 

Tagi: mercedes vitoMErcedes-Benznówka sztukatestVitowrażenia z jazdy
Poprzedni post

[Wideo] Przygotowania do startu WRC

Następny post

Jak wybrać dobry samochód dostawczy?

Mikołaj Adamczuk

Mikołaj Adamczuk

Podobne artykuły

Volvo XC60 01

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Autor Redakcja Motopodprad
02/10/2023
0

Nie tak dawno temu Szwedzi ogłosili koniec jednostek wysokoprężnych w swoich modelach. To przykra informacja biorąc pod uwagę fakt, że...

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

Następny post
16971706147 62bc8d350c b

Jak wybrać dobry samochód dostawczy?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET