• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Executive Sport Line – 5x ZA, 5x PRZECIW

Arkadiusz Jurczewski Autor Arkadiusz Jurczewski
14/04/2021
w Nowe
0
Honda Civic glowne

Honda Civic glowne

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Zawsze przed większym zakupem warto zrobić sobie listę zalet i wad. Postawiłem więc siebie w roli chętnego na zakup Hondy Civic i wypisałem 5 rzeczy za i przeciw zakupowi tego auta.

Wyobraźmy sobie, że stoimy przed wyborem auta kompaktowego segmentu C. Nasze kroki kierujemy do salonu Hondy i po krótkiej rozmowie z handlowcem dochodzimy do wniosku, że idealnym wyborem dla nas będzie Honda Civic w wersji Executive z pakietem stylistycznym Sport Line, której sercem będzie silnik 1.0 VTEC sprzężony z manualną skrzynią biegów.

Warto przeczytać

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Akurat taka konfiguracja znajduje się w salonie jako auto demonstracyjne, dlatego szybko spisujemy papiery i bierzemy je na dłuższą przejażdżkę dowiedzieć się czy Civic spełni nasze wymagania.

Zazwyczaj wsiadając do nowego auta najpierw zauważamy jego zalety, a wady dostrzegamy dopiero po chwili. Dlatego zacznę najpierw od tego, co mi się w Hondzie podoba.

5 x ZA

1. Zadziorny wygląd

Wygląd to oczywiście kwestia mocno indywidualna, ale skoro czytacie ten wpis to znaczy, że prawdopodobnie jesteście fanami motoryzacji. A każdy fan motoryzacji lubi patrzeć na swoje auto. Fajnie by było patrzeć na nie z przyjemnością. Jeżeli lubicie auta o agresywnym charakterze, które mają w sobie odrobinę sportu, a ich linia jest spójna to dobrze trafiliście. Fajnie by było gdyby taki wygląd szedł z ogólnymi właściwościami jezdnymi auta, ale o tym zaraz.

2. Przyjemny „klik” i praca skrzyni biegów

Jeżeli decydujemy się na manualną skrzynię biegów to dobrze by było, aby działała ona przyjemnie. Nie ma nic gorszego od poszukiwania biegów lub wrzucania ich ze zgrzytem czy oporem. Skrzynia biegów w testowanej Hondzie Civic pracowała wzorowo. Biegi wchodziły bez problemów, były tam gdzie być powinny (co nie zawsze jest takie oczywiste), a sama dźwignia zmiany biegów podczas wrzucania kolejnych przełożeń stawiała wyraźny, ale nie za duży, opór i informowała nas o wrzuceniu biegu przyjemnym „klikiem”.

3. Prowadzenie i zawieszenie

Honda Civic wyposażona jest w tylne wielowahaczowe zawieszenie, które w połączeniu z układem kierowniczym błyskawicznie reagującym na ruchy naszych rąk oraz możliwością utwardzenia zawieszenia po wciśnięciu jednego przycisku daje bardzo dobry efekt. Szybsze lawirowanie w zakrętach? Nie ma problemu, utwardźmy zawieszenie. Droga pełna „kocich łbów”? Jeden przycisk i wracamy do komfortowych nastaw amortyzatorów. Prowadzenie tego, powoli coraz większego kompakta jest naprawdę bardzo przyjemne.

4. Niskie spalanie

Turbodoładowany silnik 1.0 znajdujący się w testowanym egzemplarzu charakteryzuje się rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo. W mieście. W trasie jest ono naprawdę niewielkie, ponieważ na drogach krajowych trzymając się przepisów bez większych trudności możemy osiągnąć wynik poniżej 5 litrów. Autostradowa jazda z prędkościami pomiędzy 120 a 140 km/h na odcinku 200 kilometrów zakończyła się wynikiem 5,8 litrów na setkę. W mieście, tak jak wspomniałem, wyniki są rozsądne. Przejechanie 100 kilometrów wymaga zatankowania około 8 – 8,5 litra paliwa. Średnie spalanie podczas całego testu to 7,5 litra/100 km.

5. Łatwy dostęp do wszystkich funkcji samochodu

Obecna generacja Hondy Civic dzielnie broni się przed przerzuceniem wszystkich funkcji samochodu do ekranu dotykowego. Bardzo dobrze. Większość potrzebnych rzeczy w dalszym ciągu obsłużymy klasycznymi przyciskami i pokrętłami. Jest to na pewno świetna informacja dla ludzi, którzy w samochodzie lubią prostą i szybką obsługę.

Po pierwszych zachwytach przychodzi jednak chwila, w której powoli zaczynamy dostrzegać wady samochodu, w którym właśnie siedzimy.

5 x PRZECIW

1. Mało elastyczny silnik

Silnik 1.0 VTEC to turbodoładowana jednostka oferująca 126 koni mechanicznych. Miałem okazję jeździć Civiciem z silnikiem 1.5 o mocy 182 KM i to właśnie ta wersja silnikowa dużo bardziej pasuje do tego auta. W testowanym egzemplarzu zabrakło trochę mocy i momentu obrotowego. Brakowało mi trochę dynamiki i elastyczności podczas jazdy.

2. Brak miejsca na prawą nogę

Siedząc na miejscu kierowcy po chwili dojdzie do nas, że brakuje nam miejsca na prawą nogę. Tunel środkowy jest zbudowany w taki sposób, że trzymając nogę na pedale gazu przez dłuższy czas zaczyna nam on po prostu przeszkadzać, a w trasie po jakimś czasie może nas zacząć boleć kolano. Bez przebudowania całego tunelu dałoby się rozwiązać sprawę dość prosto – obszywając kawałek tunelu środkowego materiałem z gąbką w środku. W liczącej dużo kilometrów trasie sytuację ratuje trochę tempomat. Gorzej jest podczas całodniowego przemieszczania się po mieście.

3. Ciężka klapa bagażnika

Dla wielu z was ta wada może wydawać się dość błaha. Możecie uznać ją za czepialstwo. Trochę tak jest, ale ta klapa jest naprawdę ciężka. Jest tak ciężka, że podnosząc ją do połowy siłowniki nadal nie dają sobie z nią rady i klapa zostaje w tej pozycji. Można zapomnieć o otwieraniu bagażnika mając w rękach ciężkie torby czy pudła.

4. Słaby system multimedialny

Honda Civic niestety ma kiepski system multimedialny. Grafika jest brzydka, całość działa dość wolno i wymaga dość długiego przekopywania się, żeby coś na nim zrobić. Jest to o tyle dziwne, że zawsze kojarzę Japonię z krajem idącym dość prężnie w kierunku nowych technologii, a w Hondzie tablet multimedialny działa tak jakby zatrzymał się ładnych kilka lat wstecz. Podejrzewam, że ma to zresztą spory związek z tym, że w aucie jest dużo analogowych przycisków. W momencie, w którym większość funkcji przerzuconych zostanie do panelu dotykowego to chcąc nie chcąc będzie trzeba go dopracować. Może to w takim razie zaleta, a nie wada? Jeżeli dobry system multimedialny miałby spowodować usunięcie fizycznych przycisków i pokręteł to już wolę, żeby zostało jak jest.

5. Jest głośno

Sama 3-cylindrowa jednostka nie zachwyca kulturą pracy, ale za nieprzyjemne odgłosy wewnątrz auta odpowiada też po prostu dość słabe wyciszenie. Podczas jazdy drogą szybkiego ruchu uciążliwe stają się odgłosy opon dobiegające ze strony tylnej osi pojazdu. Wydaje mi się, że jest lepiej niż w wersji przed liftingiem, ale nadal nie jest idealnie.

Podsumowując

To są oczywiście moje osobiste odczucia, każdy z osobna może odebrać to auto inaczej dlatego szukają auta tak ważne jest przejechanie się każdym modelem, który bierzemy pod uwagę. Najlepiej jak najdłużej. Gdybym ja w tym momencie miał kupić auto segmentu C brałbym pod uwagę dwa auta. Forda Focusa i właśnie Hondę Civic.

Tekst i zdjęcia: Arek Jurczewski

Galeria zdjęć Honda Civic:

Tagi: civichondahonda civictest civicatest hondy civic
Poprzedni post

5 najlepszych funkcji Mercedesa EQS

Następny post

Dom Schumachera na sprzedaż

Arkadiusz Jurczewski

Arkadiusz Jurczewski

W samochodzie spędza znaczną część swojego życia. Lubi przejażdżki bez większego celu, byle jechać. Ma fioła na punkcie jednego z rodzimych zespołów muzycznych, dlatego przemierzanie kraju wzdłuż i wszerz siedząc za kierownicą nie jest mu obce. Na co dzień jeździ Saabem, który jest niewiele młodszy od niego. W wolnych chwilach lubi samemu pogrzebać przy samochodzie, z różnym skutkiem. Najnowszy cel motoryzacyjny? Zakup auta, doprowadzenie do znośnego stanu, poznanie na wylot i wyruszenie na następną edycję Złombola. Zawodowo związany z informatyką.

Podobne artykuły

Skoda Karoq 2

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Przeglądając oferty współczesnych producentów coraz rzadziej można znaleźć opcje z dieslem pod maską. Na szczęście Skoda pozostawia taki wybór, więc...

Renault Megane E Tech Electric EV60 2022 01

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Autor Marcin Koński
01/02/2023
0

Renault Megane numer 5 skończyło z sentymentami i rozpoczęło nowy rozdział w historii modelu. Po raz pierwszy, nie kupisz tu...

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
1

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Następny post
Schumacher

Dom Schumachera na sprzedaż

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET