5 najlepszych funkcji Mercedesa EQS

Na znanym amerykańskim kanale technologicznym, Marques Brownlee, pojawił się film o pięciu najciekawszych nowinkach, jakie Mercedes upchnął w swojej elektrycznej limuzynie.

Na oficjalną premierę EQS’a musimy jeszcze chwilę poczekać, ale jest kilka osób, które już mogły pojeździć przedprodukcyjnymi egzemplarzami. Jedną z nich jest youtuber Marques Brownlee. Na co dzień zajmuje się on technologią, więc najnowszy film na jego kanale nie skupia się na właściwościach jezdnych Mercedesa, a raczej na najciekawszych rozwiązaniach w jego wnętrzu. Oto top5 najlepszych funkcji EQS’a według Marquesa:

5. Oświetlenie

Youtuber zaczyna od zachwycenia się oświetleniem ambientowym. I chociaż producenci przyzwyczaili nas do tego, że wnętrza samochodów święcą się na wszystkie kolory tęczy, to EQS faktycznie wydaję się nieco wyprzedzać konkurencję. Na przykład wtedy, kiedy podczas mocnego przyspieszania wszystkie światła w kabinie zmieniają się na czerwone i świecą z coraz większą intensywnością. Fajne.

%name

4. Technologia

EQS ma oczywiście na swoim pokładzie każdą technologię jakiej możecie się spodziewać w nowym, luksusowym samochodzie. Niektóre elementy, jednak wykraczają poza ten spodziewany standard. Najlepszy według mnie jest HUD – duży, kolorowy i wyświetlany bezpośrednio na przedniej szybie (trochę jak w Citroenie C5X) i… wyglądający jak nawigacja z Need For Speed’a! To znaczy, że przed oczami kierowcy pojawia się strzałka, która wskazuje kierowcy kierunek jazdy. Już zazdroszczę wszystkim szoferom, których pracodawcy zdecydują się na EQS’a.

W filmie youtuber mówi też o kamerze 360°, portach USB-C i bezprzewodowych ładowarkach, ale to nie robi wrażenia na ludziach, którzy orientują się w nowoczesnej motoryzacji. Ciekawostką jest za to sposób ustawiania lusterek. Nigdzie w aucie nie ma przełącznika, który pozwalałby wybrać, które z nich będziemy ustawiać. Samochód sam dokona tego wyboru, opierając się na tym, gdzie w danej chwili patrzymy.

%name

3. Luksus

Siedzenia są bardzo wygodne, wszystkie są podgrzewane, wentylowane i można je ustawić tak, żeby idealnie pasowały do naszych preferencji – oczywistość w aucie tej klasy. Podobną oczywistością są wysokiej jakości materiały wykończeniowe, na które zwraca uwagę Marques. Poza ogromnym ekranem z przodu, o którym niedawno pisałem, z tyłu znalazły się jeszcze dwa wyświetlacze.

2. Samoświadomość siedzeń (nie umiem tego lepiej przetłumaczyć)

Mercedes EQS zawsze wie, ilu pasażerów ma na pokładzie i na których miejscach siedzą. Każda osoba znajdująca się w tym aucie, może zalogować się na własny profil, który zawiera pamięć fotela, ustawienia światła, temperatury itd. Każda – nie tylko kierowca, ale też wszyscy pasażerowie. Każdy ma też mikrofon do obsługi asystenta głosowego Mercedesa.

1. Hyperscreen

Czyli ogromny ekran w przednim kokpicie i cały komputer, który nim zarządza. Trochę nie rozumiem, dlaczego trafił na pierwsze miejsce. Imponuje rozmiarem, ale działa wolno i wygląda przestarzale. Trzeba pamiętać, że samochód, którym jeździ youtuber to wersja przedprodukcyjna, więc jest jeszcze nadzieja. Marques podkreśla, że mimo swoich wad, ekran potrafi zrobić wszystko to, czego możemy od niego potrzebować.

Mercedes EQS 1 1024x576

Podsumowanie

Jeżeli chcecie zobaczyć, jak wyglądają te wszystkie funkcje to tutaj znajdziecie film, o którym pisałem. Dajcie znać co zrobiło na was największe wrażenie. Ja najbardziej chciałbym przetestować HUD. Ciekawe czy można włączyć na nim odliczanie podczas ruszania ze świateł…

Wojciech Kaleta
Auto na zdjęciach to koncept Mercedesa EQS z 2019 roku.
Zdjęcia wnętrza pokazują prawdziwe, oficjalnie zaprezentowane wnętrze Mercedesa EQS.

Dyskusja

komentarzy

Wojciech Kaleta

Student dziennikarstwa i pasjonat motoryzacji. Pisanie na bloga to dla niego praktyka zawodowa i jednocześnie rozrywka po dniu na uczelni. Teoretycznie posiada Fiata Stilo, ale częściej wybiera komunikację miejską, lepiej nie pytajcie dlaczego.