• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: BMW 328i xDrive GT

Adam Gieras Autor Adam Gieras
16/05/2014
w Nowe
12
BMW 328i GT 47

BMW 328i GT 47

146
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Mocno zarysowane niegdyś klasy samochodów ulegają rozdrobnieniu. Jak rzekłby klasyk – taką mamy prawdę czasu i prawdę ekranu. Prawdą jest też, że po BMW 5 GT przyszedł czas na mniejsze 3 GT, czyli coś dla kierowców, którzy szukają kombi klasy średniej, ale nie potrafią rozstać się z limuzyną. Taki miszmasz. Sprawdźmy, na ile udany.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Patrząc na 3 GT do przednich drzwi widzimy zwykłą trójkę. Siedzi się w nim jednak ciut wyżej, a powiększony o 11 cm rozstaw osi powoduje, że miejsca wewnątrz jest więcej, niż w BMW 5. Z jakim autem mamy więc do czynienia? Kombi? Nie. Sedan? Też nie. To może SUV? Znowu pudło.

BMW 3 GT to tak naprawdę mocno przerośnięty hatchback. Wyższy od BMW 3 kombi o 8 cm i dłuższy od niego aż o 20 cm. Takie parametry miały przełożyć się na bardziej proporcjonalne kształty nadwozia GT. Jak mówi stare polskie przysłowie – o gustach się nie dyskutuje, ale mnie wygląd „lekkiego” Gran Turismo zupełnie nie urzeka. Bardzo ładnie zaprojektowany, zawadiacko przełamany przód auta (standard w modelu F30 i F31) z charakterystycznymi w tej wersji „nerkami”, kończy się ociężałym tyłem bez wyrazu. Moim zdaniem do jego zaprojektowania zużyto za dużo metalu. Nie pasują też mocno zachodzące na tylne błotniki, nieproporcjonalnych rozmiarów lampy. Pocieszające jest to, że w 5 GT wygląda to jeszcze gorzej.

Szczypty stylistycznej pikanterii dodaje jedynie spoiler. Szybko zrozumiałem jednak, że poza walorami estetycznymi i silnymi nawiązaniami do motosportu, nie pełni on żadnej istotnej funkcji. Niby ma dociskać „tyłek” auta do jezdni powyżej 110 km/h, ale w praktyce kompletnie tego nie czuć. Miłośnicy lansu docenią zapewne fakt, że jednym magicznym przyciskiem można ów spojler wysunąć na stałe. Taka jest dzisiejsza motoryzacja – dźwięki rzędowych „szóstek” płyną z dobrej klasy głośników, a doczepione spoilery przywołują wspomnienia z serii konsolowych gier Gran Turismo (zbieżność nazwy przypadkowa). Trzeba się przyzwyczaić.

BMW 328i GT_44

BMW 3 GT jest więc wyższe, dłuższe i mimo, że miało być lżejsze – bardziej ociężałe. W dodatku, do tak przerośniętego nadwozia nie pasują 17-calowe felgi, które wyglądają jakby były pożyczone z mniejszej jedynki. Żeby nie wyszło, że tylko narzekam, znalazłem też coś na obronę tego nadwozia. A mianowicie – pozbawione ramek drzwi. Mamy więc trochę z hatchbacka i jak widać – stylowego coupe. Szkoda, że w tak kiepskim stylistycznie wydaniu.

Przejdźmy do wnętrza. Tutaj od razu widać sens przedłużania karoserii. Miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu jest pod dostatkiem. Do tego przepastny i bardzo ustawny bagażnik o pojemności 520 litrów!! sugeruje, że za kierownicą tego auta możemy myśleć o dalszym, rodzinnym wyjeździe. Fotele są bardzo wygodne. Mogłyby tylko minimalnie lepiej trzymać ciało na zakrętach. Porównując GT do wcześniej testowanych przez Artura Ostaszewskiego trójek – w wersji sedan i kombi – wnętrze tej porównywalne jest chyba tylko z możliwościami większej piątki.

Autobaza.pl

Darmowe Sprawdzenie VIN

Sprawdź wypadkową przeszłość pojazdu



Jakość użytych przez BMW materiałów do wykończenia wnętrza urzeka. Odniosłem wręcz wrażenie, że wszystko – każdy, nawet najmniejszy detal powstawał oddzielnie, by później, na linii produkcyjnej monterzy w miękkich rękawiczkach mogli go z nieprzesadnym pietyzmem zamontować. Kokpit BMW 3 GT urządzono w typowym dla marki ascetycznym stylu – wszystko ma swoje miejsce, a liczne schowki pozwolą utrzymać we wnętrzu porządek. Mnie się ta niemiecka nuta stylistyczna nawet podoba.

BMW 328i GT_10

Nareszcie warto wspomnieć w samych superlatywach o systemie iDrive. Przyciski wokół touchpada są logicznie rozplanowane, a prostota obsługi całości bardzo miło zaskakuje. Najnowszy iDrive zyskał też nową funkcję. Górną częścią pokrętła możemy sterować jak komputerową myszką. Możemy też po nim pisać palcem, dzięki czemu system rozpoznawania pisma odręcznego pozwala na całkiem sprawne odnalezienie numeru telefonu czy adresu w nawigacji. Można? Można!

Możliwości personalizacji auta (szczególnie, jeżeli jest ono wyposażone w adaptacyjne zawieszenie) są tak ogromne, że wywołują zawrót głowy. Nawet cały dzień można spędzić przy ustawianiu trójki GT pod siebie. Trochę to nawet przytłacza. Pod tym względem oferowany w Audi system Audi Select jest o wiele prostszy – wszystko załatwia tam jeden przycisk na desce rozdzielczej. Jeżdżąc 328i GT używałem tylko dwóch trybów. Sport+, w którym kierowca otrzymuje dozowaną dożylnie dawkę adrenaliny oraz Eco Pro, po włączeniu którego 245 konny silnik uspokaja się, a auto łagodnieje niczym baranek.

Zresztą tym 245 koniom mechanicznym, generowanym przez (i niech Was nie zwiedzenie napis 328i na tylnej klapie) dwulitrową, turbodoładowaną jednostkę, zdecydowanie bliżej do ekologii, niż sportu. Ten silnik przy przyspieszaniu brzmi fatalnie, a brak klimatu BMW i charakterystycznej pracy sześciocylindrowej rzędówki, wprost wylewa się spod maski. Przyspieszenie do pierwszej setki w okolicach 6 sekund wgniata w fotel, ale 4 cylindry informują nas o tym, że wcale nie lubią szybkiej jazdy. Silnik jest za to bardzo elastyczny. 350 Nm czeka tylko by móc torpedować nas do przodu już przy 1250 obr./min. To imponujący wynik. Dzięki temu, nawet podczas bardzo dynamicznie pokonywanych kilometrów po mieście, udało mi się utrzymać konie na wodzy i uzyskać bardzo przyzwoite spalanie na poziomie 11 litrów. 8-biegowy automat w standardowym trybie nie zachwyca, ale po przełączeniu w tryb sport bardzo ożywa. Zdecydowanie polecam więc jazdę ze sportowym ustawieniem.

BMW 328i GT_51

Testowane 328i GT wyposażono w napęd na cztery koła xDrive. Odnoszę wrażenie, że powinien być on na pokładzie tego samochodu montowany seryjnie. Dlaczego? Już tłumaczę. Uwielbiam napęd na tył BMW. I jak w zwykłej trójce F30 nie wyobrażam sobie literki „x” – choćby po to, żeby móc czasami pozamiatać „tyłkiem” – tak w dostojne jeżdżącym GT, odpowiadające za napęd cztery „łapy” sprawdzają się rewelacyjnie. Trójka GT prowadzi się bardzo pewnie, ale wyższa karoseria i inaczej położony środek ciężkości powodują, że na zakrętach samochód zdecydowanie mocniej się przechyla. Nadal jest fenomenalnie, ale „zwykła” „F-trzydziestka” rozprawia się z zakrętami lepiej. Fizyki nie da się po prostu oszukać.

BMW 328i GT jakoś mnie nie zachwyciło. Z jednej strony przekombinowana stylistyka nadwozia, mocny, ale słabo brzmiący silnik, z drugiej – rewelacyjnie wykończone, bardzo duże wnętrze i więcej niż przyzwoite prowadzenie. Nie zrozumcie mnie źle. To nie tak, że ten samochód jest zły. Są po prostu lepsze – np. zwykła „trójka” w wersji sedan lub kombi. W dodatku prawie 300 tys. zł., które przyjdzie Wam wydać na prezentowany egzemplarz, to wręcz kosmiczne pieniądze. Można się za nie rozejrzeć za nieźle wyposażonym egzemplarzem BMW 5. Jeżeli więc 3 GT to w wersji 320D xDrive – 184 KM zupełnie wystarczą. Ja jednak polecam standardową „trójkę”.

Wygląd: 5 out of 10 stars (5 / 10)
Wnętrze: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Silnik: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Skrzynia: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Jazda: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Zawieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem: 7.6 out of 10 stars (76/100)

Dane techniczne:

Masa własna: 1,645 kg
Ładowność w kg: 570

Silnik:

Cylindry/zawory: 4/4
Pojemność w cm3: 1,997
Skok/średnica w mm: 90.1/84
Moc: 245 KM
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min 350/1,250 – 4,800
Stopień sprężania : 1 10.0

Koła

Rozmiar opon 225/55 R17 97W

Osiągi

Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6.1 sekundy

tekst: Adam Gieras 

zdjęcia: Maciej Gis

BMW 328i GT 52
BMW 328i GT 52
BMW 328i GT 51
BMW 328i GT 51
BMW 328i GT 49 copy
BMW 328i GT 49 copy
BMW 328i GT 48
BMW 328i GT 48
BMW 328i GT 47
BMW 328i GT 47
BMW 328i GT 46
BMW 328i GT 46
BMW 328i GT 45
BMW 328i GT 45
BMW 328i GT 44
BMW 328i GT 44
BMW 328i GT 42
BMW 328i GT 42
BMW 328i GT 40
BMW 328i GT 40
BMW 328i GT 34
BMW 328i GT 34
BMW 328i GT 35
BMW 328i GT 35
BMW 328i GT 37
BMW 328i GT 37
BMW 328i GT 38
BMW 328i GT 38
BMW 328i GT 39
BMW 328i GT 39
BMW 328i GT 28 copy
BMW 328i GT 28 copy
BMW 328i GT 29
BMW 328i GT 29
BMW 328i GT 31 copy
BMW 328i GT 31 copy
BMW 328i GT 32
BMW 328i GT 32
BMW 328i GT 33
BMW 328i GT 33
BMW 328i GT 27
BMW 328i GT 27
BMW 328i GT 26
BMW 328i GT 26
BMW 328i GT 25
BMW 328i GT 25
BMW 328i GT 24
BMW 328i GT 24
BMW 328i GT 23
BMW 328i GT 23
BMW 328i GT 17
BMW 328i GT 17
BMW 328i GT 19
BMW 328i GT 19
BMW 328i GT 20
BMW 328i GT 20
BMW 328i GT 21
BMW 328i GT 21
BMW 328i GT 22
BMW 328i GT 22
BMW 328i GT 11
BMW 328i GT 11
BMW 328i GT 12
BMW 328i GT 12
BMW 328i GT 13
BMW 328i GT 13
BMW 328i GT 14
BMW 328i GT 14
BMW 328i GT 16
BMW 328i GT 16
BMW 328i GT 10
BMW 328i GT 10
BMW 328i GT 9 copy
BMW 328i GT 9 copy
BMW 328i GT 8
BMW 328i GT 8
BMW 328i GT 7
BMW 328i GT 7
BMW 328i GT 6
BMW 328i GT 6
BMW 328i GT copy
BMW 328i GT copy
BMW 328i GT 1
BMW 328i GT 1
BMW 328i GT 2 copy
BMW 328i GT 2 copy
BMW 328i GT 3
BMW 328i GT 3
BMW 328i GT 5
BMW 328i GT 5
DSC 1328
DSC 1328
Tagi: 328 i328 i testBMWbmw 3 testBMW 328i xDrive GTGran Turismonowa trójkaosiągitestwrażenia z jazdy
Poprzedni post

Nissan Pulsar nowym kąskiem dla rodzin

Następny post

BMW X7 – azjatycka wizualizacja

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
bmw x7

BMW X7 - azjatycka wizualizacja

Komentarze 12

  1. johny says:
    9 lat ago

    powinni zakazać BMW produkowanie takich wynalazków… ;)

    Odpowiedz
  2. aleksandra says:
    9 lat ago

    Pytanie do autora testu… a nie wolałbyś tego auta z manualną skrzynią biegów?

    Odpowiedz
    • Adam Gieras says:
      9 lat ago

      Trudne pytanie. Współczesne automaty generalnie mi pasują. Skrzynie są szybkie, a możliwość sterowania łopatkami oraz działanie przekładni w opcji sport pozwala na całkiem sympatyczne szaleństwo na drodze. Manual też lubię – szkoda, że nie można mieć wszystkiego. Gdybym miał wybierać trójkę, na pewno nie zdecydowałbym się na wersję GT. Rezygnując z dodatkowego bagażu w postaci niepotrzebnej blachy i części zbytecznego na co dzień wyposażenia, można udać się do salonu po 306-konną 335i. A czy z automatem czy bez – to już kwestia indywidualnych potrzeb. Ja chyba ostatecznie wziąłbym automat. Pozdrowienia :)

      Odpowiedz
      • aleksandra says:
        9 lat ago

        Dzięki za odpowiedź, będę kupowała BMW serii 1, dlatego zastanawiam się nad automatem. Pewnie zamiast automatu wybiorę jakieś inne gadżety.

        Odpowiedz
      • BN says:
        9 lat ago

        Teraz to już trudno się zorientować w jakimkolwiek teście jak działa manual. Prawie 100% egzemplarzy prasowych (szczególnie BMW i VW) jest w automacie. Zawsze min.10 tys więcej dla dealera… Moje E60 525d z manualem wspominam świetnie choć rozstałem się z nim 6 lat temu. PS. czekam na test beemki z ręczną skrzynią.

        Odpowiedz
        • Adam Gieras says:
          9 lat ago

          My również czekamy na taki test, ale jak sam powiedziałeś – większość aut testowych BMW (o ile nie wszystkie) wyposażono w skrzynie automatyczne. Cóż, chcą ich jak najwięcej wcisnąć klientom. Inna sprawa, że to naprawdę piekielnie dobre automaty!

          Pozdrowienia !

          Odpowiedz
  3. kali says:
    9 lat ago

    Widzę ze komentarze na temat jakości zdjeć są usuwane… Brawo! :)

    Odpowiedz
    • Jacek Krawczyk says:
      9 lat ago

      Na Moto Pod Prąd nie usuwamy i nigdy nie usuwaliśmy komentarzy, zawierających krytykę treści zamieszczonych na naszym portalu. Owszem, czasem reagowaliśmy zbyt ostro, ale usuwamy jedynie komentarze obraźliwe lub łamiące prawo. Przykro nam, że jakiś komentarz nie został opublikowany, nawet jeśli nie było to z naszej winy. W takim wypadku po prostu dodaj ten komentarz jeszcze raz, bo Twoja opinia jest dla nas ważna.

      Odpowiedz
  4. Ja. says:
    9 lat ago

    Mam dwie uwagi:
    po pierwsze – nie wszyscy szukają w samochodach tylko sportu, niektórzy na pierwszym miejscu stawiają jednak komfort. Trójka sedan i kombi są troszeczkę ciasne, a GT jest odpowiedzią dla osób, poszukujących właśnie komfortu i przestrzeni w klasie i w pieniądzach trójki

    po drugie – czytając można odnieść mylne wrażenie co do ceny tego samochodu. Cena wyjściowa to 190 tys. w porównaniu do 174 tys. za kombi z tym silnikiem. Możliwości konfiguracyjnych jest w GT więcej, gdyż samochód idzie właśnie bardziej w stronę komfortu. Ponadto trójkę sedan również można doposażyć prawie do kwoty 300 tys. więc cena egzemplarza testowego to jest dziwny argument w klasie premium. W tej klasie przy każdym dobrze doposażonym egzemplarzu staniemy przed dylematem: on czy „biedna” klasa wyżej.

    Odpowiedz
  5. Michal says:
    9 lat ago

    Witam, mam dokładnie taki sam samochód. Nie do końca zgadzam się ze wszystkimi opisami zwłaszcza jeżeli chodzi o stylistykę samochodu – ale o gustach się nie dyskutuje. Dla mnie ten samochód jest dużo lepszy (bardziej komfortowy i przyjazny na co dzień) w porównaniu ze zwykłą 3 czy kombi które są małe niskie i strasznie twarde – nie wspominając o Audi które sprawia wrażenie jazdy VW ale to subiektywne odczucia więc nie ma co się na nich skupiać. Mam natomiast pytanie do testujących na temat spalania. Ja w mieście mam średnie na poziomie 12,5 – 13 litra przy moim zdaniem normalnej jeździe ale na bardzo krótkich odcinkach z duża ilością świateł, w trasie (przy jeździe ok 160km po autostradach spada do 9,5 – 10 litra). Jak to wyglądało w was?

    Odpowiedz
    • Adam Gieras says:
      9 lat ago

      Masz bardzo ciężką nogę. W mieście spalało nam ok. 11 litrów. Przy deptaniu dochodziło do 15-16. W trasie, jak na 160 km/h to i tak nieźle :)

      Odpowiedz
      • Michal says:
        9 lat ago

        A czy te odczyty są z komputera czy z rzeczywistego zużycia. Komputer zawsze trochę zaniża może dlatego taka różnica. Co do wagi nogi, może jest cięższa niż przeciętna ale nie jest moją ambicją bycie pierwszym w starcie ze świateł : )

        Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET