Mercedes SL 400 – zmiana warty

Zmiany, zmiany, zmiany – pytanie tylko czy na lepsze? Mercedes podał do wiadomości, że SL 350 zostanie zastąpiony przez SL 400. Jeśli myślicie jednak, że 3,5-litrowy motor zastąpiła widlasta ósemka, to jesteście w błędzie. 

Downsizing dotknął także SL-a. 306 konne, 3,5-litrowe V6 odchodzi w zapomnienie. W jego miejsce producent umieści 3-litrowe (!!) V6 biturbo o mocy 333 KM i 480 Nm dostępnych w zakresie 1600-4000 obr./min. Ta mocniejsza o 27 KM jednostka będzie oznaczona emblematem SL 400.

Mercedes SL 63 AMG 07 1024x682 Mercedes SL 400   zmiana warty

7-biegowy automat Mercedesa SL 400 pozwoli autu osiągnąć pierwszą setkę w 5,2 sekundy a prędkość maksymalną, standardowo ograniczoną elektronicznym kagańcem, producent ustalił na 250 km/h. Mercedes deklaruje średnie spalanie na poziomie 7,3 litra. Wszystko fajnie – jest efektownie, szczególnie patrząc na suche dane. Póki co udało się utrzymać 6 cylindrów, więc to jedynie “downsizing z ludzką twarzą”. Co dalej? Czy czeka nas 500 SL z silnikiem dwulitrowym, czterocylindrowym z trzeba turbosprężarkami i wgranym do audio dźwiękiem prawdziwego silnika? Poczekamy, zobaczymy.

Adam Gieras 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?