• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Isuzu D-Max z zabudową warsztatową

Damian Kaletka Autor Damian Kaletka
18/10/2023
w Użytkowe
0
Isuzu D-Max
312
SHARES
2.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Pick-upy nie są zbyt popularne w Polsce i dosyć rzadko spotykamy je na naszych drogach. Nie oznacza to jednak, że w sprzedaży nie znajdziemy kilku ciekawych pozycji. Jedną z nich jest Isuzu D-Max. Niedawno do naszej redakcji zawitał jeden z jego egzemplarzy wyposażony w zabudowę warsztatową. Czy taka modyfikacja rzeczywiście ma sens?

Pick-upy stanowią idealną podstawę do wprowadzanie szeroko pojętych modyfikacji, które pozwalają dostosować samochód pod naprawdę wymagających klientów. Do takiej grupy należą profesjonaliści, którzy często potrzebują wielozadaniowego samochodu. Musi on wjechać w często niedostępne miejsca, pomieścić wszystkie niezbędne narzędzia, a do tego być w miarę wygodny. Czy Isuzu D-Max spełnia wszystkie te punkty? Nie do końca

Warto przeczytać

Test: Ford Transit Connect – osobowy dostawczak

Trudne wybory: pickupy Ford

Test: Volkswagen ID.Buzz Cargo – użytkowy, ale czy użyteczny?

Isuzu D-Max

Japoński twardziel w eleganckich ciuszkach

Isuzu D-Max od razu przykuł moją uwagę swoim wyglądem. Pomimo masywnych kształtów prezentuje się on nawet elegancko, a zwłaszcza jego przód. Czarne wstawki na grillu bardzo dobrze komponują się z przednimi reflektorami oraz z samym zderzakiem. Patrząc na przód tego samochodu mogę śmiało powiedzieć, że wszystko jest na swoim miejscu i jego projekt został dobrze przemyślany.

ADVERTISEMENT

Zdecydowanie gorzej wypada tył pojazdu wraz z zabudową warsztatową, która prezentuje się po prostu szpetnie. Oczywiście w założeniach projektantów miała być ona praktyczna i jak najbardziej użytkowa. Dodatkowo osoby szukające tego typu samochodu nie stawiają na pierwszym miejscu jego wyglądu. Isuzu D-Max zdecydowanie lepiej wygląda bez ogromnej metalowej puszki na tyle. Myślę, że można było nieco lepiej zaprojektować zabudowę, jednak zapewne obyłoby się to kosztem użytkowości. Jedno jest pewne – ten pick-up przykuwa uwagę przechodniów i wzbudza ich ciekawość.

Isuzu D-Max

Isuzu D-Max z przemyślanym wnętrzem

Testowany przeze mnie egzemplarz został oparty na jednej z najbardziej podstawowych wersji tego modelu z wydłużoną kabiną dwudrzwiową. Warto tutaj wspomnieć, że pomimo dwóch drzwi możemy otworzyć kabinę na oścież. Dzięki temu otrzymujemy poczucie przestronności, a także łatwiej nam będzie wrzucić swoje rzeczy lub dodatkowe narzędzia na tylne siedzenia. Cóż… nazwanie tego, co znajdziemy za przednimi fotelami „siedzeniami” jest sporym wyolbrzymieniem. Jeżeli ktokolwiek zdecydowałby się na nich zasiąść, to z pewnością jazda Isuzu nie byłaby dla niego najmilszym doświadczeniem. Oczywiście jeżeli ktoś chce zabierać dodatkowych pasażerów, to może zakupić wersję z podwójną kabiną. Jeżeli ktoś decyduje się na zabudowę warsztatową to z pewnością jeździ samotnie lub też z jednym pasażerem, stąd też dodatkowe fotele będą mu zbędne.

W samym wnętrzu nie znajdziemy zbyt wielu bajerów. Trafiło do niego wszystko, czego oczekiwalibyśmy po tego typu samochodzie. Jeżeli jesteśmy przyzwyczajeni do dodatkowych światełek, rozbudowanego systemu, to będziemy czuli się w nim naprawdę biednie. Jednak ten samochód należy traktować bardziej jako narzędzie niż środek transportu, w którym lubimy spędzać czas. Znajdziemy tu wszystko czego potrzebowałby specjalista jadący na zlecenie. Prosty panel służący do obsługi systemu audio, pokrętła od klimatyzacji i kilka dodatkowych schowków. Czego chcieć więcej? Nie zabrakło również pokrętła, przy pomocy którego możemy zmieniać ustawienia napędu w zależności od naszych potrzeb.

Isuzu D-Max

Zabudowa warsztatowa

Przejdźmy jednak do sedna testu, czyli zabudowy warsztatowej wykonanej przez włoską firmę Storevan. Zabudowała została wykonana z aluminium i według zapewnień producenta, jest lekka, solidna i odporna na warunki atmosferyczne. We wnętrzu kontenera znajdziemy wysuwaną szufladę, regały z pojemnikami do których możemy wrzucić drobniejsze przedmioty pokroju wkrętów, nakrętek gwoździ, czy czegokolwiek potrzebujemy. Dodatkowo otrzymaliśmy kilka zbiorników, dodatkowe schowki oraz oświetlenie wewnętrzne z możliwością zamontowania oświetlenia zewnętrznego. Całość uzupełnia bagażnik dachowy z funkcją opuszczania go do poziomu ziemi.

Warto wspomnieć, że firma oferuje możliwość dowolnego zaaranżowania wnętrza, aby lepiej dopasować zabudowę do potrzeb konkretnego klienta. Mam jednak kilka uwag do tej puszki. Jak już wcześniej wspomniałem mogłaby wyglądać nieco bardziej estetycznie. Jednak moje większe wątpliwości wzbudza jakość rolet bocznych.

Pomimo 2 500 km przebiegu mogłem dostrzec na nich ślady użytkowania – zarysowania czy drobne wgniecenia spowodowane działaniem mechanizmu rolety. Miałbym obawy jak roleta prezentowałaby się po rocznym użytkowaniu, gdzie właściciel rozsuwałby roletę kilka razy w przeciągu dnia. Dodatkowo sam bagażnik dachowy nie chodził zbyt płynnie, przez co trzeba włożyć dużo siły, aby ściągnąć go „na ziemię”.

Isuzu D-Max

Sensowny diesel pod maską

Niezależnie od wybranej wersji wyposażenia Isuzu D-Max oferuje wyłącznie 1,9-litrowego diesla zapewniającego 163 KM mocy oraz 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taki silnik nie czyni z niego demona prędkości i z pewnością Isuzu nie zamierza rywalizować z wyczynowymi konkurentami, którzy oferują potężne jednostki napędowe. Isuzu jest skierowane dla osób, które potrzebują wytrzymałego narzędzia do pracy, a nie terenowej zabawki.

Uważam, że ten silnik jest idealny dla tego typu samochodu. Nikt szukający użytkowego pick-upa nie powinien potrzebować większej mocy, która również oznaczałaby jeszcze większe zużycie paliwa, które i tak nie jest najniższe. W mieście nasze spalanie z pewnością przekroczy 10 litrów, a w ciężkim terenie będzie ono zdecydowanie wyższe.

Isuzu D-Max

Isuzu D-Max z zabudową warsztatową – dobry zakup, czy chybiony pomysł?

Japoński pick-up nie należy do najdroższych, jednak przy dokupieniu zabudowy warsztatowej cena nie jest już tak przystępna. Za podstawowy wariant Isuzu D-Max z pojedynczą, wydłużoną kabiną zapłacimy 127 950 złotych netto. Z kolei za aluminiowy kontener będziemy musieli zapłacić dodatkowe 46 400 złotych. Gdy dorzucimy do tego wewnętrzną zabudowę za 7800 złotych oraz bagażnik dachowy za kolejne 10 800 złotych, to otrzymujemy łącznie 192 950 złotych netto.

Isuzu D-Max

Osobiście bardzo podobają mi się pick-upy i stanowią dla mnie miłą odmianę dla SUV-ów, które coraz mocnieją dominują na ulicach. Prawdę mówiąc w przyszłości zastanawiałbym się nad zakupem jednego z nich. Mógłby być to Isuzu D-Max, jednak z pewnością nie w zabudowie warsztatowej. Jeżeli jednak poszukiwałby narzędzia, a nie samochodu do codziennej i off-roadowej jazdy, to Isuzu D-Max z zabudową warsztatową byłby sensowną propozycją. Z pewnością nie sprawdzi się on w każdym zawodzie, jednak wielu profesjonalistów miałoby w nim ogromne wsparcie.

Damian Kaletka

Zdjęcia Isuzu D-Max:

Isuzu D-Max
DSC03636
DSC03647
DSC03652
DSC03659
DSC03664
DSC03672
DSC03676
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
DSC03749
Isuzu D-Max
DSC03656
DSC03754
DSC03789
DSC03830
DSC03831
DSC03839
DSC03841
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
20230827 135635
20230827 133220
20230827 133251
20230827 133259
20230827 133313
20230827 133320
20230827 133438
20230827 133549
20230827 133559
20230827 133610
20230827 133631
20230827 133643
20230827 133649
Isuzu D-Max
20230827 133859
Isuzu D-Max
20230827 133920
20230827 133924
20230827 133945
20230827 134003
20230827 134015
20230827 134336
20230827 135438
20230827 134931
20230827 134959
Isuzu D-Max
20230827 135113
20230827 135156
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max

Dane Techniczne Isuzu D-Max:

Silnik: R4, diesel

Skrzynia biegów: manualna, 6 – biegowa

Pojemność: 1898 cm3

Moc: 163KM

Moment obrotowy: 360 Nm

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Cena netto: 127 950 zł (podstawa), 192 950 zł (testowana)

Tagi: isuzuisuzu d-maxtest
Poprzedni post

Spalinowe modele Audi RS nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa

Następny post

Alfa Romeo i minivan? To realny scenariusz

Damian Kaletka

Damian Kaletka

Pasjonat motoryzacji i miłośnik silników spalinowych, który uwielbia zapach benzyny. W szczególności ceni sobie sedany i coupe, jednak nie odmówi przejażdżki zgrabnym hatchbackiem. Lubi podróżować i chciałby dotrzeć do każdego zakątka na świecie. Interesuje się nowinkami technologicznymi i jest zapalonym fanem The Grand Tour.

Podobne artykuły

ford transit 01

Test: Ford Transit Connect – osobowy dostawczak

Autor Konrad Stopa
10/11/2023
0

Ford Transit Connect Kombi to tak naprawdę powoli relikt przeszłości. Dziś kombivany to już osobne modele, a nie auta oparte...

pickupy Forda 1

Trudne wybory: pickupy Ford

Autor Paweł Kaczor
19/10/2023
1

Pick-upy kocham jakąś taką dziwną miłością. Z jednej strony nigdy nie kupie takiego auta i go nie potrzebuje, ale ogólnie...

VW ID BUZZ CARGO 1

Test: Volkswagen ID.Buzz Cargo – użytkowy, ale czy użyteczny?

Autor Bartosz Kowalczyk
16/10/2023
0

ID.Buzz Cargo należy do grupy aut użytkowych. Volkswagen stawia więc tę propozycję obok, Caddy, Transportera oraz Craftera, jednak ile jest...

Maxus e Deliver 3 SWB 50 kWh 2023 10

Test: Maxus e-Deliver 3 SWB 50 kWh — tylko nie mów nic szefowi!

Autor Marcin Koński
01/09/2023
1

Maxus e-Deliver 3 z krótkim rozstawem osi i większą baterią, to samochód, który przy stosunkowo niewielkim budżecie, ma zmieścić całkiem...

Następny post
DSC 7231

Alfa Romeo i minivan? To realny scenariusz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • opony zimowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version