• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Małe busy są ok – Ford Tourneo Courier i Transit Courier

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
13/04/2024
w Użytkowe
2
Ford Tourneo Courier i Transit Courier (2)

Ford Tourneo Courier i Transit Courier (2)

409
SHARES
3.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jak nie pokochać auta, które za 100 tysięcy złotych zmieści całą rodzinę lub zaciekawi małe przedsiębiorstwo? W Polsce pojawił się właśnie Ford Tourneo Courier i Ford Transit Courier, a ja wcieliłem się w rolę ich kierowcy.

W nomenklaturze dostawczych opcji Ford Pro naprawdę można się pogubić. Wiele zależy od przydomków modeli, o których rozmawiamy. Rodzina Tourneo lub Transit może mieć dopisek Custom (wielkość konkurencyjna z Vito), Connect (bliźniak Caddy) lub Courier. I właśnie ta ostatnia dopiero co debiutuje w naszym kraju, więc podjąłem rękawice i na chwilę zająłem miejsce za ich kierownicą.

Warto przeczytać

Test: Nissan Interstar Furgon dCi150 Business Plus L3H2 – solidny i praktyczny

Test: Ford Ranger Wildtrak X – Amerykanin w kaloszach

Test: Renault Kangoo w zabudowie warsztatowej

O tym, że to świeżynki mogą świadczyć chociaż niemieckie tablice, ale wspomniane samochody sprawdzaliśmy w okolicy Grójca przemierzając sadownicze tereny.

Ford Tourneo Courier i Transit Courier (1)
Ford Tourneo Courier i Transit Courier (1)

Ford Tourneo Courier – dla rodziny

Zacznę od wersji osobowej, bo była jednak bliższa mojemu sercu i wyglądała zdecydowanie lepiej. Fakt, że do dyspozycji dostaliśmy dwukolorową wersję Active, która jest ciut bardziej atrakcyjna niż bazowy wariant. Zielony kolor jest przyjemny, a biały lakier sprawia, że to pudełkowe nadwozie jest ciekawsze. Opcja Active stoi o 2 centymetry wyżej, więc zawsze łatwiej będzie dojechać nad wodę lub na krawężnik. Tourneo Courier możecie poznać po nowym przodzie, który posiada ciekawe reflektory i amerykański ciemny grill.

Dzięki większym gabarytom auto ma spory bagażnik (570-litrów), a złożenie tylnej kanapy powiększa tę przestrzeń do 2162 litrów. Co ciekawe, Tourneo Courier ma tylko pięcioosobową konfigurację pasażerską. Kabina dzięki dużej powierzchni szyb jest jasna, ale same materiały są ciemne. Miejsca w środku nie brakuje, a podwójne przesuwne drzwi ułatwiają wejście na tylną kanapę. Schowków również nie brakuje jak to w kombivanie (półka nad przednią szybą oczywiście się pojawiła).

Ford Tourneo Courier 5
Ford Tourneo Courier 5

Deska rozdzielcza jest bardzo pionowa i zrobiona z ciemnych plastików – ozdobna listwa o innej fakturze nie bardzo urozmaica jej wygląd. Nowością jest jednak miejsce na uchwyt do telefonu, by nie zasłaniać nawiewów klimatyzacji (możliwa automatyczna, ale jednostrefowa). Na pewno warto wspomnieć o cyfrowych zegarach, wielofunkcyjnej kierownicy i niewielkim ekranie dotykowym, w którym skryto system Ford Sync 4. Niestety to też tam będziemy sterować klimatyzacją. Po krótkich jazdach stwierdzam, że ma ładne czytelne grafiki, ale trzeba mocno wciskać wyświetlacz by wybrać odpowiednią funkcję. Na szczęście łączność z AndroidAuto/Carplay jest zarówno po kablu, jak i bezprzewodowo.

Pod maskę Tourneo Courier aktualnie może trafić tylko jeden silnik. Jest to litrowy motor benzynowy o mocy 125 koni mechanicznych (200 Nm). Klient może wybrać jedynie skrzynię biegów. Ja jeździłem 7-biegowym automatem i na pusto samochód radził sobie bardzo dobrze. Fakt, szybkie zmiany kierunku jazdy bujają nadwoziem, ale taka już przypadłość wysokich karoserii. Podczas jazdy nie czułem jednak bocznych podmuchów wiatru. Jeśli chodzi o zawieszenie, to na pusto auto trochę rezonuje, ale dzielnie wybiera nierówności. Mimo sporej kabiny wyciszenie wnętrze spełnia swoją rolę. Podczas krótkich jazd średnie spalanie oscylowało w okolicach 7 litrów.

Zdjęcia Ford Tourneo Courier:

Ford Tourneo Courier 1
Ford Tourneo Courier 1
Ford Tourneo Courier 2
Ford Tourneo Courier 2
Ford Tourneo Courier 3
Ford Tourneo Courier 3
Ford Tourneo Courier 4
Ford Tourneo Courier 4
Ford Tourneo Courier 5
Ford Tourneo Courier 5
Ford Tourneo Courier 6
Ford Tourneo Courier 6
Ford Tourneo Courier 7
Ford Tourneo Courier 7
Ford Tourneo Courier 8
Ford Tourneo Courier 8

Ile kosztuje Ford Tourneo Courier?

Jako, że Forda Tourneo kupicie tylko z jednym silnikiem, to konfigurator w tym przypadku nie jest zbytnio rozbudowany. Klienci do wyboru oprócz skrzyni biegów mogą wybrać 3 wersje wyposażenia: Trend, Titanium oraz Active. Poniżej Ceny wersji:

  • 1.0 l 125 KM manual 6 biegów – od 99 876 złotych brutto
  • 1.0 l 125 KM automat 7 biegów – od 107 256 złotych brutto
Ford Tourneo Courier 3
Ford Tourneo Courier 3

Ford Transit Courier – mały, a pojemny

Drugim bohaterem dnia był najmniejszy Van z rodziny Ford PRO, który dzięki zmianie wymiarów (dłuższy o 18 cm i wyższy o 6 cm) ma dużo większy potencjał ładunkowy. Co ciekawe to jedyny rozmiar – nie ma wersji przedłużonych. Paka to teraz 2,9 m3 więc wzrost o niemal 0,6 m3, co pozwoli załadować 2 europalety. Niestety grodź między kabiną pasażerską jest pochylona w stronę paki, więc przedmioty muszą być niskie, by palet było aż dwie. Ładowność auta to 680 kg (można za opłatą zwiększyć do 845 kg), a masa przyczepy zależy od jednostki napędowej (od 1 do 1,1 tony). Na pace oczywiście pojawiły się zaczepy, ryflowana podłoga czy schowki na brudne rzeczy na bokach nadwozia oraz oświetlenie.

Wizualnie Ford Transit niewiele różni się od opcji osobowej. Oczywiście pojawia się więcej blachy, a tylne drzwi są pionowe oraz dzielone. Wnętrze jednak to niemal ten sam wygląd deski rozdzielczej. W środku pojawił się podobny projekt oraz ekran infomediów (system Sync 4). Różnią się jednak zegary, które nie są w pełni cyfrowe.

Ford Transit Courier 6
Ford Transit Courier 6

Gama napędowa Transita jest już jednak większa niż osobówki. Klienci mogą wybrać 100-konnego diesla o pojemności 1,5 l (250 Nm) sprzężonego z manualem 6-biegowym oraz 125-konną benzynę o pojemności 1 litra z automatem lub manualem. Podczas testów podróżowałem tym pierwszym i muszę stwierdzić, że jeździ poprawnie. Nie zauważyłem problemów z prowadzeniem czy brakiem mocy. Fakt manual wymaga od kierowcy trochę uwagi, ale 125 KM i wyższy moment obrotowy pozwala kierowcy na spokój nawet na drodze szybkiego ruchu. Auto podczas testowej trasy spaliło między 5, a 6 litrów ON. W kabinie jest jednak głośniej, a zawieszenie dużo lepiej radzi sobie pod obciążeniem.

Zdjęcia Ford Transit Courier:

Ford Transit Courier 6
Ford Transit Courier 6
Ford Transit Courier 1
Ford Transit Courier 1
Ford Transit Courier 2
Ford Transit Courier 2
Ford Transit Courier 3
Ford Transit Courier 3
Ford Transit Courier 4
Ford Transit Courier 4
Ford Transit Courier 5
Ford Transit Courier 5
Ford Transit Courier 7
Ford Transit Courier 7
Ford Transit Courier 8
Ford Transit Courier 8

Ile kosztuje Ford Transit Courier?

Tutaj wybór jest większy, ale poziomy wyposażenia oraz dostępne skrzynie biegów są takie same. Poniżej możliwości:

  • Benzyna 1.0 l 100 KM z manualem (dostępna tylko trend) od 81 750 zł netto
  • Benzyna 1.0 l 125 KM z manualem od 83 750 zł netto
  • Benzyna 1.0 l 125 KM z automatem od 89 750 zł netto
  • Diesel 1,5 l 100 KM z manualem od 91 750 zł netto
Ford Transit Courier 5
Ford Transit Courier 5

Co łączy Transita i Tourneo w odmianie Courier?

Są to najmniejsze auta z rodziny dostawczej Forda. Oba produkowane są w Rumunii i oparte są na płycie podłogowej nowej Pumy. Łączy je też niska cena, chociaż kwoty roboczego busa podawane są w kwocie netto. I najważniejszą rzeczą w tych autach jest fakt, że jest to bezpośrednia konstrukcja i pomysł Forda bez współpracy z żadnym innym producentem. Niebawem na rynek trafią też elektryczne opcje obu wariantów.

Ford Tourneo Courier 6
Ford Tourneo Courier 6

Oczywiście więcej o poszczególnych autach dowiecie się gdy przyjadą na nasz redakcyjny parking na standardowe testy. Osobiście jednak cieszę się, że w naszym kraju oferta nowych kombivanów nadal się rozszerza, bo to naprawdę dobre i rozsądne samochody. W końcu nie każda rodzina musi lubić SUVy i fajnie, że jest alternatywa.

Konrad Stopa
fot. Łukasz Elszkowski

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: busfordFord Proford tourneo courierford transit couriertourneo couriertransit couriervan
Poprzedni post

Nowa Kia Sorento z polskimi cenami

Następny post

Nowy Mustang wjeżdża do polskich salonów Forda

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

nissan interstar 03

Test: Nissan Interstar Furgon dCi150 Business Plus L3H2 – solidny i praktyczny

Autor Redakcja Motopodprad
12/07/2025
0

Być może nie wiedzieliście, że Nissan ma w swojej ofercie dużego, dostawczego busa łapiącego się w ramy kategorii B. Mowa tu...

Ford Ranger Wildtrak X

Test: Ford Ranger Wildtrak X – Amerykanin w kaloszach

Autor Damian Kaletka
09/07/2025
1

Czas zamienić kowbojki na kalosze.

Kangoo11

Test: Renault Kangoo w zabudowie warsztatowej

Autor Paweł Oblizajek
08/07/2025
0

Mały dostawczak od Renault to jeden z najbardziej popularnych modeli w swojej klasie. O jego sukces zadbało Renault, które przygotowało...

Volkswagen Transporter PanAmericana 3

Test: Volkswagen Transporter T7 – zerwanie z legendą

Autor Bartosz Kowalczyk
28/06/2025
0

Transporter to synonim wolności, przedsiębiorczości i jakby nie patrzeć ikona wśród aut dostawczych. Kolejna generacja: T7 - odkrywa to co...

Następny post
Mustang Dark Horse

Nowy Mustang wjeżdża do polskich salonów Forda

Komentarze 2

  1. Pingback: Trzy po trzy: Mercedes Citan Furgon | Motopodprad.pl
  2. Pingback: Test: Mercedes Citan Furgon 112 Cdi - w służbie majówki

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.