• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Błogi stan spokoju – test BMW 428ix Gran Coupe

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
02/10/2014
w Kryterium Artura, Nowe
5
1198

1198

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

BMW, idąc śladem wszystkich innych producentów samochodów, mnoży ilość modeli, podmodeli i wszelkich ich wariacji. I tak nowy model 4, który miał być następcą „trójki” coupe ma teraz również swoją odmianę o dumnie brzmiącym dopisku „Gran Coupe”.

Warto przeczytać

Test: Seat Arona 1.0 TSI – mieszczuch, co terenu się nie boi

Test: Defender X-Dynamic HSE 110 – dziedziczy legendę

Trudne Wybory: Mitsubishi ASX vs Renault Captur

Wizualnie jest to czterodrzwiowy sedan o linii przypominającej coupe. Wielkościowo zaś blisko mu do serii 3. No może 4 GC jest odrobinę większym samochodem. W egzemplarzu testowym zainstalowano benzynowy silnik 2.0 turbo wspomagany napędem wszystkich kół. Wszystko to w mylącym dla znawców marki oznaczeniu 428xi. Takie BMW przypadło mi ostatnio testować…

Z zewnątrz 428xi Gran Coupe wygląda naprawdę interesująco. Zdecydowanie wytwarza wokół siebie atmosferę dostojnej limuzyny, nie pozbawionej jednak „zęba”. Z jednej strony zaokrąglona nieco bryła, z drugiej zaś „skrzela” za przednimi nadkolami. Z jednej strony piękne i klasycznie wyglądające felgi, z drugiej ostro nakreślone ułożenie przodu samochodu. To połączenie wzbudza jednak sympatię i wygląda po prostu bardzo dobrze.

W środku panuje jednak totalna dominacja luksusu i poczucia spokoju. Próżno szukać tu sportowych akcentów. Wszystko jest delikatne, ciche i nienachalne. Atmosfera, jaką roztacza to auto – siedząc w środku –  jest po prostu melancholijna. Ale w bardzo pozytywnym tego słowa znaczeniu. Czy to po prostu siedząc w nim, czy jadąc. Wykończenie wnętrza białą skórą jeszcze potęguje to wrażenie. Poruszając się 428xi GC mamy poczucie, jakby świat zewnętrzny właściwie do nas nie docierał. Szumy opływającego powietrza bardzo dobrze wyeliminowano, co służy dostojnej jeździe. Dostojnej, gdyż to auto w ogóle nie prowokuje do innej. Nie prowokuje to za mało powiedziane. Podróżując tym modelem po prostu odechciewa się szybkiej jazdy. Ale nie tak, jak w Volkswagenie Sharanie, gdzie nie sprawia ona po prostu przyjemności i nie chce się kierowcy zastanawiać, czy na tym, czy na następnym zakręcie wyląduje na dachu. O nie! Tu po prostu czujemy klimat tego wszechogarniającego spokoju, wyciszenia, pewności.

3

Na pewno nie należę do kierowców, którzy jeżdżą powoli i spokojnie. Na pewno Polska Policja nie postawiłaby mnie za wzór kierowcy. Ale w tym aucie jakoś tak błogo nie chce się szaleć. I było mi z tym bardzo dobrze. Mimo dobrze pracującego, acz komfortowego zawieszenia, mimo szybkiej skrzyni biegów, którą nie raz chwaliłem za jej wyczucie przełożenia i ogromie możliwości przy dynamicznej jeździe – zwłaszcza po mieście. Mimo tych wszystkich gwarantów frajdy z jazdy jak zawsze dynamicznej, po prostu dobrze mi było nie robiąc tego. Niesamowite. Nawet Fordem Crown Victoria, który znany jest szerszej publiczności z amerykańskich filmów, gdzie zawsze występował jako radiowóz policyjny lub nowojorska taksówka jeździłem dynamiczniej. I to jak! Nawet takim krążownikiem szalałem i chciałem wyciskać z niego jak najwięcej. A tu – europejskie BMW – o tysiąckroć lepszych właściwościach jezdnych wzbudza we mnie niechęć do szaleństw. Świat stanął na głowie!

Z kolei na minus muszę zaznaczyć filozofię silnikową. Dwulitrowy benzyniak okraszony turbosprężarką legitymuje się mocą 245 KM. Niby to dużo, ale przy stosunkowo małej pojemności, czterech cylindrach (!) i turbosprężarce, samochód stracił  na charakterze w stosunku do wcześniejszych modeli. Podobne moce dawały zawsze jednostki wolnossące, trzylitrowe i przede wszystkim sześciocylindrowe. Miały one niepowtarzalny i nierozłączny z BMW charakter, niczym silnik V8 w amerykańskich muscle carach. Po prostu inaczej nie przystoi. Ale ktoś wymyślił, że idąc śladami mody na downsizing, taki zabieg przydałby się również w BMW. Bez sensu. Cieszę się, że auto nie prowokuje do szybkiej jazdy – przynajmniej nie musiałem zbyt często słuchać wycia czterocylindrówki spod maski BMW.

Kolejny minusik to napęd na cztery koła. Trzeba za niego sporo dopłacić, ale pytanie czy jest sens? Taki napęd jest na pewno modny. BMW sprzedaje ostatnio więcej samochodów z systemem xDrive, niż bez niego! Tak, tak, doczekaliśmy takich czasów. Jednak według mnie prawdziwe BMW to napęd na tylną oś i sześć cylindrów w rzędzie.

5

Kto czyta inne moje testy, czekał pewnie na ten fragment, gdyż powtarza się on dość często przy testach BMW. Mowa o wciąż udoskonalanym i-Drive. System działa fenomenalnie, jest intuicyjny, prosty, a „bajer” jakim jest wpisywanie literek w nawigację na specjalnym touchpadzie po prostu dobrze działa i poza funkcją „gadżeciarską”, potrafi też być przydatny. Nie spodziewałem się tego, ale tak jest.

Jak bym podsumował BMW 428xi Gran Coupe? Ciężko mi jednoznacznie powiedzieć. Na pewno spodziewałem się innego samochodu – nie gorszego – innego. Zaskoczył mnie wytwarzanym przez siebie spokojem i dostojnym charakterem. Czułem się bliżej „siódemki” niż „trójki”. Zaskoczenie duże, ale na plus. Na pewno przyda się na rynku taki samochód. Nie jest to na pewno auto dla młodych gniewnych, a przesiadający się z Civica Type-R dwudziestolatek na pewno będzie zawiedziony. Jednak doświadczony kierowca, zwłaszcza posiadający szersze spektrum poglądowe na motoryzację, na pewno doceni taką pozycję w bibliotece zwanej BMW. Zachęcam do przejażdżki, bo doznania są nieprzeciętnie interesujące. Idę też o zakład, że wersja z napędem jedynie osi tylnej oraz z jakimś bardziej trafionym silnikiem, mogłaby nieco podnieść moje zadowolenie z tego modelu.

Artur Ostaszewski

[table id=43 /]

8311262
8311262
8311263
8311263
8311265
8311265
8311266
8311266
8311267
8311267
8311269
8311269
8311271
8311271
8311273
8311273
8311274
8311274
8311275
8311275
8311278 1
8311278 1
8311279
8311279
8311282 2
8311282 2
8311283
8311283
8311284
8311284
8311286 2
8311286 2
8311289
8311289
8311293
8311293
8311295
8311295
8311296
8311296
8311300
8311300
8311301
8311301
8311303
8311303
8311307
8311307
8311309
8311309
8311311
8311311
8311316
8311316
8311320
8311320
8311323
8311323
8311324
8311324
8311325
8311325
8311326
8311326
8311327
8311327
8311328
8311328
8311331
8311331
8311332
8311332
8311334
8311334
8311337
8311337
8311339
8311339
8311340
8311340
8311341
8311341
8311342
8311342
8311343
8311343
8311346
8311346
8311347
8311347
8311351
8311351
8311354
8311354
Tagi: 428xiArtur OstaszewskiBMWBMW 428ix Gran Coupe testdownsizinggran coupekryterium arturatestturbodoładowaniewrażenia z jazdy
Poprzedni post

[Paryż 2014] Hybrydowe Lamborghini w niezbyt pięknej obudowie

Następny post

[Paryż 2014] Fiat 500X oficjalnie

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

SEAT Arona 1.0 TSI 2024 28 fot. Marcin Koński

Test: Seat Arona 1.0 TSI – mieszczuch, co terenu się nie boi

Autor Marcin Koński
23/06/2025
0

Powiedzieć, że Seat Arona, to samochód do miasta, to jakby nic nie powiedzieć. A co, jeśli dodać, iż mały crossover...

defender (1)

Test: Defender X-Dynamic HSE 110 – dziedziczy legendę

Autor Kacper Mazur
20/06/2025
0

Niektóre samochody to po prostu maszyny do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Inne — jak Land Rover...

asx vs captur

Trudne Wybory: Mitsubishi ASX vs Renault Captur

Autor Paweł Kaczor
19/06/2025
0

Dawno, żeby nie powiedzieć nigdy nie miałem tak prostego porównania. Crossover Mitsubishi kontra crossover Renault. Kiedyś, kilka lat temu to...

Tiguan phev (3)

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Autor Konrad Stopa
16/06/2025
0

Tiguan to ważny model Volkswagena, który w trzeciej generacji pręży przed nami muskuły. W odmianie hybrydy plug-in kolejny raz próbował...

Następny post
1200

[Paryż 2014] Fiat 500X oficjalnie

Komentarze 5

  1. emil says:
    11 lat ago

    Bardzo ciekawy samochód. Mam nadzieje, że bmw będzie jednak powracało do starego typu oznaczania silnikow i przede wszystkim do rzędowych szóstek!

    Odpowiedz
  2. borek says:
    11 lat ago

    nie przepadam za beemkamiale ten model jakos do mnie przemawia. zawsze mercedesy w moim sercu ale ten nie jest zly.

    Odpowiedz
  3. podębski says:
    11 lat ago

    super zajebisty samochodzik i nie zgadzam sie z krytyką silnika!

    Odpowiedz
  4. Marek says:
    11 lat ago

    przereklamowany, wolę sprawdzony samochód jak avensis czy inną toyotę, porządny, solidny samochód

    Odpowiedz
  5. rybek says:
    11 lat ago

    jak kolega marek porównuje avensisa do bmw za ćwierć miliona to ja nie wiem…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij