• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Używane: Poleasingowy Opel Insignia 1.6 T 170 KM z przebiegiem 50 000 km cz. 1

Adam Gieras Autor Adam Gieras
04/07/2019
w Używane
0
Opel Insignia 5

Opel Insignia 5

144
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Czy warto kupić poleasingowy samochód? Oferta konkretnej Insignii wydaje się dość ciekawa.

Nowy Opel Insignia to wydatek minimum 103 000 zł. Jednak jeśli pod maską ma pracować mocniejszy silnik a w wyposażeniu koniecznie muszą być rozbudowane infomedia to cena rośnie do około 130 000 zł. I wcale nie otrzymujemy wszystko mającego, mocnego auta.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Test: Polestar 2 Long Range Dual Motor — złoty środek

Trudne Wybory: nowa Mazda MX-5 vs stara

Nowy model jest lżejszy nawet o 175 kilogramów od poprzednika, który swoją drogą bardzo się już opatrzył – a wszystko za sprawą bycia jednym z podstawowych wyborów wszelkiej maści flot. Jednak jeśli ktoś rozsądnie dysponuje swoim budżetem i wie, że najwięcej auto traci na wartości przez pierwsze trzy lata (leasing to też wydatek, co mam wrażenie do niektórych przedsiębiorców nie dociera), to powinien przyjrzeć się ofercie Insignii 1.6 turbo z 2016 roku.

Auto pochodzi z polskiego salonu, miało jednego użytkownika, jest zaraz po trzecim serwisie, więc na dzień dzisiejszy nie wymaga wkładu finansowego. I myślę, że jeszcze długo, poza standardowymi czynnościami, nie będzie wymagało.

Otrzymałem taką Insignię od Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów na 5 dni. Mogłem przyjrzeć się jej z każdej strony i pojeździć w dowolnie wybranym kierunku. O tym, jak sprawuje się Insignia na co dzień napiszę w części drugiej, w której będzie też o modelu, jego słabych i mocnych stronach oraz polecanych silnikach.

Teraz skupmy się na kwestiach zakupowych – jak prezentuje się ten konkretny egzemplarz?

Z historią serwisową bywa różnie, a tu?

Mój ojciec kupił dwa lata temu Hyundaia i40 od konkurencji Alphabetu. Auto, choć pokonało w jego rękach jedynie 27 000 kilometrów, ma już na swoim koncie kilka poważnych napraw. Wymieniono w nim wahacz (wada materiałowa), końcówki drążków (polskie drogi), chłodnicę (dół zardzewiał), sprzęgło i zawór EGR. Szczególnie te dwie ostatnie naprawy mocno wydrenowały kieszeń.

Auto miało przed sprzedażą niestety tylko jedną wizytę w ASO na 58 000 km. Olej wymieniano w nim więc co 30 000 km, co niestety jest bardzo częste w przypadku flot, które nie jeżdżą na wymiany eksploatacyjne częściej niż wynikałoby to z książki przeglądów i gwarancji – najczęściej w przypadku diesli 30 000 km lub dwa lata. A jak wiadomo, interwał 30k to co najmniej o 10k za długi…

Oczywiście nie tłumaczy to awarii sprzęgła czy wahacza, ale drogiego zaworu EGR już tak.

Przed sprzedażą oczywiście firma podzieliła się z ojcem dokładnym opisem auta – historią napraw blacharskich (była jedna), stanem faktycznym blachy za pomocą czujnika, auto miało też certyfikat dobrego stanu technicznego i gwarancję rozruchową. Mimo wszystko, gdyby Staruszek nie lubił tego auta, chyba nie wytrzymałby i go sprzedał. Ja przynajmniej na jego miejscu bym tak zrobił.

Prezentowana Insignia również ma pełną historię serwisową i w jej przypadku można mówić o dużym szczęściu i spokoju na długi czas.

Po pierwsze ma pod maską sprawdzony i chwalony silnik 1.6 turbo napędzany bezołowiową, a o jego stan właściciel dbał terminowymi przeglądami. Mamy wpisy z:

  • 19.04.2017 przy przebiegu 14 892 km
  • 04.06.2018 przy przebiegu 34 410 km
  • 28.03.2019 przy przebiegu 45 630

Wszystkie w ASO – najpierw Auto Żoliborz, potem Auto Wola. Auto ma niedawno założone nowe klocki hamulcowe z tyłu. Jest też świeżo po wymianie wszystkich płynów.

Ten silnik ma wytrzymały osprzęt i nie powinien sprawiać większych problemów, ale trzeba zaakceptować fakt, że od 2013 roku, czyli od liftingu, został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, więc instalacja LPG nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia (auto spalało by oba paliwa na raz, a sama instalacja jest znacznie droższa od standardowej).

Z zewnątrz auto – zgodnie z dostępnymi materiałami (zdjęcia) – miało kilka małych przygód, głównie rys oraz lekko wgięty próg. Wszystko było likwidowane w ASO.

Nie byłbym jednak sobą, gdybym nie sprawdził Opla sam miernikiem. Malowany był prawy błotnik z cieniowaniem na drzwi pasażera oraz tylny lewy błotnik z cieniowaniem na słupek C i drzwi pasażera z tyłu oraz delikatnie na drzwi kierowcy. Na aucie nie ma szpachli, a nadwozie jest w pełni ocynkowane, co wykazał czujnik, więc problemów z korozją nie powinno być, no ale sam fakt, że nadwozie dziewicze nie jest powinien otworzyć możliwości negocjacyjne. Tyle, że na wiele bym nie liczył – lakier w żadnym miejscu nie przekracza 200 mikronów.

Śruba była odkręcana, a błotnik malowany. Na szczęście obyło się bez szpachli, a grubość elementu nieznacznie przekracza fabryczną – około 170-190 mikronów.

Wnętrze jest bardzo czyste, ale widać, że wersja auta została skonfigurowana pod flotę. Materiał na siedzeniach jest nieprzyjemny w dotyku, a jazda w upałach pozostawia mokre plamy na koszulce. Klimatyzacja jest – oczywiście automatyczna – ale jednostrefowa. Poza tym auto ma nawigację, czujniki parkowania przód i tył oraz wszystko to, co ma przeciętne auto tej klasy.

Werdykt?

Cena wyjściowo wynosi 57 900 zł. Ogłoszenie ->>> tutaj <<<-. Na auto jest wystawiona pełna faktura VAT i można je dalej leasingować, kredytować lub kupić za gotówkę. Moim zdaniem oferta jest całkiem dobra, chociaż ja starałbym się uciąć z niej ze 2 tys zł. Auto nie ma alufelg oraz drugiego kompletu opon.

Za moją Octavię z o połowę mniejszym przebiegiem i ciut bogatszym wyposażeniem zapłaciłem 59 000 zł pół roku temu. Insignia, choć pozycjonowana klasę wyżej, wcale nie daje takiego poczucia. I obiektywnie wcale nie jeździ się nią lepiej niż moim poczciwym skodilakiem.

O Oplu Insigni – wersjach polecanych i nie – oraz o tym konkretnym aucie przeczytacie w drugiej części testu. Stay tuned!

Adam Gieras

Tagi: auto_poleasingoweinsigniaturbo
Poprzedni post

BMW prezentuje nową X6 – muscle CUV

Następny post

Mercedes A45S AMG to najmocniejszy seryjny 4-cylindrowiec

Adam Gieras

Adam Gieras

Pomysłodawca i pierwszy redaktor naczelny Motopodprad.pl. Warszawiak. Rocznik 84. Z wykształcenia politolog i dziennikarz. Zawodowo, współwłaściciel agencji marketingowej Salesway.pl. Niegdyś pasjonat motoryzacji. Obecnie jej entuzjasta. Dzięki motopodprad.pl udało mu się spełnić niejedno motoryzacyjne marzenie – przetestował kilkaset aut, których testy zamieścił na łamach tego bloga. Sam miał ich w swoim życiu na własność ponad czterdzieści. Uwielbia prostą motoryzację z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

mustang vs mustang (5)

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Autor Paweł Kaczor
12/06/2025
0

Ford Mustang to auto kultowe. To auto legenda. To samochód, który od ponad 60 lat jest bardziej amerykański niż Donald...

Polestar 2 Long Range Dual Motor 2022 26 fot. Marcin Koński

Test: Polestar 2 Long Range Dual Motor — złoty środek

Autor Marcin Koński
09/05/2025
0

Polestar 2 Long Range Dual Motor, jest o niemal 70 koni słabszy od topowego Performace Pack-a. Mimo dość wyraźnego ubytku...

mazda mx 5 nowa vs stara

Trudne Wybory: nowa Mazda MX-5 vs stara

Autor Paweł Kaczor
08/05/2025
0

Historia motoryzacji wykreowała wiele kultowych samochodów. Wiele kultowych samochodów, które przegrały z pędzącym światem pełnym durnych norm i obostrzeń. Część...

puma st vs i20 n

Trudne Wybory: Ford Puma ST vs Hyundai i20 N

Autor Paweł Kaczor
09/01/2025
0

Szybkich samochód na współczesnym rynku nie brakuje. Takich typowo sportowych również. Czego więc brakuje? Sportowych odmian modeli popularnych. Stąd też...

Następny post
mercedes amg cla 45 4matic 2019 2

Mercedes A45S AMG to najmocniejszy seryjny 4-cylindrowiec

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij