• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volkswagen Polo 1.0 115 KM – mieszczuch w 'hajlajnie’

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
14/01/2021
w Nowe
0
Volkswagen Polo 34

Volkswagen Polo 34

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Motoryzacyjne mity wywindowały opinię na temat wyposażenia Highline w Volkswagenie. Oczywiście nie stało się to za sprawą modelu Polo, a dzięki Passatom sprowadzanym z Niemiec, ale właśnie w takiej wersji sprawdziliśmy najświeższą odsłonę mieszczucha.

I tak oto na moim „redakcyjnym parkingu” stanął granatowy egzemplarz na klasycznych 16-calowych felgach, który swoimi rozmiarami powoli przypomina już starsze kompakty, a nie samochody z segmentu B. Spoglądając w katalogi potwierdzi to fakt, że długość Polo to już ponad 4 metry (405 cm), a rozstaw osi mierzy już 256 centymetrów. Kiedyś tyle miał Opel Astra…

Warto przeczytać

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Test: Hyundai i30 – po prostu kompakt

Elegancka karoseria

Volkswagen nigdy nie brylował w ekstrawagancji pod względem projektowania swoich samochodów (no może oprócz Beetle lub Arteona) i podobnie jest z modelem Polo. Spokojne linie, klasyczne felgi oraz chromowane listwy na tle granatowego lakieru z przyciemnionymi z tyłu szybami sprawiają, że auto wygląda dość elegancko.

ADVERTISEMENT

Ciekawym elementem karoserii są również same reflektory. Zwłaszcza te z przodu, które posiadają listwę świateł do jazdy dziennej w technologii LED, która ma dość nieregularne kształty. Dzięki niej spokojnie rozróżnicie Polo spośród konkurentów, również po zmroku. Same światła Polo w testowanej wersji są bardzo efektywne, więc to na pewno zaleta tego samochodu.

Wyposażenie Highline

Nie bez powodu „hajlajn” historycznie był tak pożądany. To właśnie w tych wersjach Volkswagen Passat B5 raził takimi dodatkami jak climatronic, pełna elektryka i szereg innych udogodnień poprawiających komfort podróży. W 2020 roku takie wyposażenie to żadne rarytasy, ale w segmencie miejskich aut czasem trzeba do nich mocno dopłacić.

I tak oto na pokładzie naszego auta znalazły się: dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane siedzenia z przodu, cztery porty USB, duży dotykowy wyświetlacz z łącznością z telefonem i funkcją CarPlay lub AndroidAuto. I tu na moment się zatrzymam, bo w sumie pierwszy raz tak mocno korzystałem z tej funkcji. Przeniesienie ekranu smartfona na ekran samochodu to przyjemna rzecz, zwłaszcza gdy na co dzień korzystasz z Google Maps i aplikacji muzycznych jak Tidal lub Spotify. Tutaj to połączenie działo się za pomocą kabla, ale przynajmniej smartfon nam się wówczas nigdy nie rozładuje.

Elektroniczny ekran pojawił się również za kierownicą. Nie znajdziecie tam już klasycznych zegarów, a ich wirtualną wizję. Do tego w aucie nie zabrakło szeregu systemów bezpieczeństwa. Od aktywnego tempomatu zaczynając, przez asystent pasa ruchu i kamerę cofania kończąc.

Wysoki poziom wersji kosztuje

Nie inaczej jest w przypadku Polo. Cena naszego egzemplarza przekroczyła kwotę 100 tysięcy złotych, ale na pokładzie znalazło się naprawdę sporo. Podstawowa cena Polo to około 62 000 złotych. Jest to jednak goła wersja z silnikiem 80-konnym.

Trzy cylindry nie są złe

Na początku historii trzycylindrowych silników ze stajni VAGa nie byłem fanem tego rozwiązania. Benzynowe jednostki TSI były bardzo dynamiczne, ale w mieście dość sporo paliły. Kilka lat później widać, że inżynierowie z Niemiec sporo pracują nad motorami, ponieważ moim zdaniem widać dużą poprawę.

Pod maską Polo pojawił się litrowy motor o mocy 115 KM. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną kierowca ma czym przycisnąć, a poza tym nie straci fortuny na stacji benzynowej. Jako, że Volkswagen towarzyszył mi w okresie świątecznym zrobiłem nim niezły przebieg. W trasie wyniki spalania oscylują w okolicy 6 litrów na 100 kilometrów. W mieście wartość ta wzrasta, ale nie diametralnie – około 1-1,5 litra więcej.

Pamiętajcie jednak, że downsizing Polo spotkacie również przy tankowaniu samochodu. 40-litrowy bak nie pozwala odjechać za daleko na jednym tankowaniu.

Wystarczy na miasto?

Wspominałem już, że rozmiarowo VW Polo nie jest mikrusem i potwierdzenie tych słów znajdziemy również we wnętrzu samochodu. Mimo, że na tylnej kanapie nie jest tak przestrzennie jak w kompaktach to spokojnie autem może podróżować czwórka pasażerów. Lepiej, żeby nie byli to kulturyści ani siatkarze, ale biorąc średnią krajową – problemów być nie powinno.

Podobnie jest w bagażniku. Kufer skrywa około 350 litrów. Na szczęście jest jeszcze miejsce na koło zapasowe czyli drugie dno pod pokrywą bagażnika. Gdyby Wasze walizki zajęły całą przestrzeń za tylną kanapą, to drobiazgi możecie wrzucić właśnie w to miejsce.

Jak jeździ Volkswagen Polo?

Odpowiadając na to pytanie jednym słowem użyłbym określenia – solidnie. Polo nie zabraknie mocy przy wyprzedzaniu poza miastem lub ruszaniu spod świateł w mieście. Oczywiście dużo zależy od załadowania samochodu, który bazowo waży 1,2 tony. Dodając do tego bagaże i 4 pasażerów dynamika Volkswagena ciut spada. Na szczęście 115 KM w takiej budzie wystarcza spokojnie.

Patrząc na osiągi, Polo może pochwalić się prędkością maksymalną równą 196 km/h, a sprint do setki niewiele przekracza 9 sekund. Szału może nie ma, ale pamiętajcie, że jest to miejskie auto, a nie wersja GTI.

Z reguły lubię małe i dynamiczne nadwozia, ponieważ zazwyczaj poruszam się po dużym mieście w 2 lub 3 osoby. Jeżdżąc Polo w większym składzie wydaję mi się, że wolałbym większą karoserię, ale jeśli Polo ma robić za drugi samochód w rodzinie, który służy do parkowania w mieście i jazdy z dzieciakami do szkoły to taki Volkswagen jest bardzo dobrą propozycją. I szybko się nie zestarzeje i nie straci na wartości – w końcu VW są bardzo lubiane w kraju nad Wisłą!

Konrad Stopa

Wygląd:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze:7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik:8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia:7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie:6 out of 10 stars (6 / 10)
Jazda:7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Cena/jakość:6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem:6.9 out of 10 stars (69/100)

Dane techniczne:

Silnik: R3, turbobenzyna
Pojemność: 999 cm³
Moc: 115 KM przy 5000obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 2500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, 6b
0-100 km/h: 9,3 s
V-max: 196 km/h
Cena: od 62 000 zł, cena testowanego egzemplarza 103 770 zł

Tagi: poloVolkswagenVolkswagen PoloVWVW Polo
Poprzedni post

Znamy laureata plebiscytu MotoAs Interii 2020

Następny post

Kwintesencja dawnego Porsche od Ares Design

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

i30.4

Test: Hyundai i30 – po prostu kompakt

Autor Paweł Oblizajek
25/09/2023
0

Walka zbrojeń trwa. Producenci samochodów prześcigają się we wprowadzaniu nowinek technologicznych. Hyundai i30 to model, który opiera się tej modzie....

Skoda Karoq 32

Test: Skoda Karoq Sportline – pomarańczowy bzyk

Autor Konrad Stopa
22/09/2023
0

Moc 190 koni mechanicznych to w sumie dość sporo jak na miejskiego SUV’a. Jak zatem sprawuje się Skoda Karoq Sportline...

Następny post
porsche 964 turbo by ares design rear

Kwintesencja dawnego Porsche od Ares Design

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET