• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Suzuki Vitara Mild-hybrid – albo Suzuki, albo nic

Tomasz Knapik Autor Tomasz Knapik
21/09/2022
w Nowe
0
Suzuki Vitara Mild Hybrid 15

Suzuki Vitara Mild Hybrid 15

420
SHARES
3.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Wprawdzie nie pamiętam już czy to hasło faktycznie wykorzystywane było przez Suzuki, ale jakoś na trwale zapisało mi się w głowie. Kierując się tylko tytułem nawet nie wiecie jak trudno jest dokonać wyboru. Postaram się wytłumaczyć ten fenomen, choć zdaje sobie sprawę że będę musiał uważać na fanów marki, którym zajdę za skórę.

Nie będę ukrywał że oprócz tego że znam markę to specjalnie jakoś moje myśli wokół niej nie krążą. To nie tak, że uważam ją za gorszą, po prostu jakoś nie zauroczyła mnie mocniej niż inne. Kiedy do redakcji zawitała Vitara, uznałem to za dobry znak i musiałem spróbować poznać to auto.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Zawsze wydawało mi się, że Vitara jest autem dużym, jakież było moje zdziwienie gdy przed oczami miałem średniej wielkości crossover  (długość 4175 mm | szerokość 1775 mm |  wysokość 1610 mm | prześwit 175 mm). Zapewne czasami zgodzicie się, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Moje pierwsze wrażenie było takie że gdzieś już podobnie wyglądające auto widziałem. I faktycznie mniej wprawne oko jak moje “na szybko” nie zobaczy różnicy między Vitarą, a SX-4 S-Cross.

Suzuki Vitara Mild Hybrid 18
Suzuki Vitara Mild Hybrid 18

Co pod maską?

Omawiana Vitara posiada turbodoładowany silnik 1,4 BoosterJet,  48-woltowy generator, akumulator litowo-jonowy (48V) oraz przetwornicę co razem tworzy układ “miękkiej hybrydy”. Maksymalna moc to 140 KM, a według danych WLTP średnie zużycie paliwa to około 5,4 l/100km. Choć przyznam szczerze, że najmniejszy wynik jaki osiągnąłem w mieście to 6,5l, w trasie 6l. W testowym egzemplarzu do wyboru były również cztery tryby jazdy (Auto, Sport, Snow oraz Lock (specjalny tryb do jazdy min. po szutrze czy sypkim śniegu, który działa do prędkości 60 km/h). Z pewnych obiektywnych przyczyn większość jazd odbywałem w trybie Auto, jednak udało mi się wjechać również w mniejszy teren gdzie tryb Lock z dużym prawdopodobieństwem uratował mnie z opresji.

Mimo, że bryła Vitary pewnie nie jednej osobie się już opatrzyła, mimo, że mogłoby się wydawać że jest to niszowe auto to okazuje się że jeździ ich kolokwialnie pisząc od groma. Autentycznie jeżdżąc Vitarą, co chwila widziałem ten model na ulicy, nie zdawałem sobie sprawy, że jest to tak znany i lubiany model.

Suzuki Vitara Mild Hybrid 35
Suzuki Vitara Mild Hybrid 35

Wnętrze Vitary

Co do lubienia. Właśnie tu wkroczę chyba na grząski grunt przez który miłośnicy marki będą chcieli mnie zlinczować. O ile wygląd zewnętrzny jest dla mnie do przyjęcia, tak wsiadając do środka przez chwile mam wrażenie czy to dalej jest Suzuki. We wnętrzu znajdują się duże połacie twardego plastiku, które może i wyglądają mało atrakcyjnie, ale skrywają w sobie przemyślane funkcjonalności. Jedną z nich jest choćby prostota w czyszczeniu tapicerki z kurzu czy innych zabrudzeń. Mam wrażenie że konstruktorzy auta przewidzieli że użytkownicy Vitar (mimo że nie jest to auto do off-roadu) będą jednak jeździli w lżejsze tereny które może wielkim wyzwaniem nie będą, ale z pewnością przyczynią się do szybszego zabrudzenia. Jedynym elementem który według mnie pasował jak przysłowiowa pięść do nosa to szaro-czarny dekor na środku deski imitujący imitację karbonu. Wygląda to źle i swojego zdania raczej nie zmienię.

Subskrybuj nas na Youtube!

Spotkałem się również z opiniami, że w prezentowanym modelu znajduje się czytelny i łatwy w obsłudze 7-calowym ekran dotykowy.  Znów będę diabelnie szczery, ale graficznie nasze “centrum rozrywki” podobne jest do tanich radio zamienników z popularnych serwisów aukcyjnych. Niemniej chciałbym bardzo docenić system audio, które pobudziło nawet tak “drewniane ucho” jak moje. Ostatnią rzeczą, do której chciałbym się odnieść/przyczepić to bardzo nielogiczne i niełatwe przełączanie informacji na zegarach, które mamy przed oczami.

Suzuki Vitara Mild Hybrid 36
Suzuki Vitara Mild Hybrid 36

Jest miejsce


Patrząc po wnętrzu, to w środku każdy z pasażerów znajdzie dużo miejsca dla siebie, jednak należy pamiętać że komplet pasażerów zmniejszy komfort na tylnej kanapie. Idealnym rozwiązaniem byłoby chyba podróżowanie w 4 osoby. Mnie do gustu bardzo przypadł design przednich foteli, jak również wygodne w nich podróżowanie. Naprawdę nie chciało mi się z nich wysiadać!

Czy można traktować to auto jako auto rodzinne? Nie będę kłamał, ale do końca nie potrafię tego stwierdzić. Jeżeli mówimy o dwóch osobach dorosłych z dwojgiem dzieci to na pewno dzieci nie mogą już używać wózków i innych tym podobnych gadżetów dostosowanych do młodego wieku, albowiem pojemność bagażnika 362 litrów może okazać się stanowczo za mała.

Suzuki Vitara Mild Hybrid 38
Suzuki Vitara Mild Hybrid 38

Pamiętacie jeszcze początek? Albo Suzuki albo nic?

Za cholerę nie umiem podjąć jasnej decyzji. Mimo, że Vitara w hybrydzie totalnie nie leży w moim kręgu zainteresowań, trochę mi w niej przeszkadza a niektóre rzeczy trącą myszką, to jednak ma w sobie to auto coś przyciągającego. Nie wsiadałem do środka z myślą “Boże znowu ona”. Wsiadałem z radością z okazji zbliżającej się kolejnej podróży. Co ciekawe, za kierownicą czułem się jakbym jeździł tym autem lata. Po prostu magia!

Największym minusem jest cena. Ponad 113 tysięcy za prezentowane auto to dla mnie stanowcza przesada. No to co? Wybierasz Suzuki czy jednak nic?

Tomasz Knapik

Zdjęcia Suzuki Vitara Mild-hybrid:

Suzuki Vitara Mild Hybrid 39
Suzuki Vitara Mild Hybrid 39
Suzuki Vitara Mild Hybrid 19
Suzuki Vitara Mild Hybrid 19
Suzuki Vitara Mild Hybrid 21
Suzuki Vitara Mild Hybrid 21
Suzuki Vitara Mild Hybrid 22
Suzuki Vitara Mild Hybrid 22
Suzuki Vitara Mild Hybrid 25
Suzuki Vitara Mild Hybrid 25
Suzuki Vitara Mild Hybrid 26
Suzuki Vitara Mild Hybrid 26
Suzuki Vitara Mild Hybrid 28
Suzuki Vitara Mild Hybrid 28
Suzuki Vitara Mild Hybrid 29
Suzuki Vitara Mild Hybrid 29
Suzuki Vitara Mild Hybrid 30
Suzuki Vitara Mild Hybrid 30
Suzuki Vitara Mild Hybrid 31
Suzuki Vitara Mild Hybrid 31
Suzuki Vitara Mild Hybrid 33
Suzuki Vitara Mild Hybrid 33
Suzuki Vitara Mild Hybrid 35
Suzuki Vitara Mild Hybrid 35
Suzuki Vitara Mild Hybrid 36
Suzuki Vitara Mild Hybrid 36
Suzuki Vitara Mild Hybrid 38
Suzuki Vitara Mild Hybrid 38
Suzuki Vitara Mild Hybrid 18
Suzuki Vitara Mild Hybrid 18
Suzuki Vitara Mild Hybrid 15 1
Suzuki Vitara Mild Hybrid 15 1
Suzuki Vitara Mild Hybrid 12
Suzuki Vitara Mild Hybrid 12
Suzuki Vitara Mild Hybrid 11
Suzuki Vitara Mild Hybrid 11
Suzuki Vitara Mild Hybrid 9
Suzuki Vitara Mild Hybrid 9
Suzuki Vitara Mild Hybrid 5
Suzuki Vitara Mild Hybrid 5
Suzuki Vitara Mild Hybrid 4
Suzuki Vitara Mild Hybrid 4
Suzuki Vitara Mild Hybrid 2
Suzuki Vitara Mild Hybrid 2
Suzuki Vitara Mild Hybrid 15
Suzuki Vitara Mild Hybrid 15

Dane techniczne Suzuki Vitara Mild-hybrid:

Poj. silnika: 1998 cm3
Moc silnika spalinowego: 280 KM
Moment obr.: 392 Nm przy 2100-4700 obr./min.
Skrzynia biegów: 8-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa
Napęd: przód
0-100 km/h: 5,4 (6,1 manual)
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena testowanej wersji: ok 175 000 zł

Tagi: miękka hybrydasuzukiSuzuki Vitarasuzuki vitara mild hybridvitara
Poprzedni post

Cupra z 310 KM – dźwięk wydechu

Następny post

Przyszłość Dacii w nowych barwach

Tomasz Knapik

Tomasz Knapik

Miłośnik motoryzacji od dawna, prywatnie związany ze Skodą. Nie pogardzi małym zwinnym autkiem jak i dużym dostawczakiem. Jak sam mówi - nie potrzebuje do niego instrukcji obsługi.

Podobne artykuły

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Następny post
R DAM 1412257

Przyszłość Dacii w nowych barwach

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET