• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Ford Mondeo Hybrid kombi – cichy zawodnik z kufrem

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
24/10/2019
w Testy
0
Ford Mondeo Hybrid 26

Ford Mondeo Hybrid 26

141
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

W dobie informacji, że Ford Mondeo ma odejść w zapomnienie, wersja hybrydowa po faceliftingu w opcji rodzinnej może zawalczyć o ostatniego klienta zainteresowanego segmentem D. To naprawdę cichy, ekonomiczny samochód w wersji kombi, który do tego jest jeszcze w ekologicznym trendzie.

Nie jestem fanem elektryków i nie wyobrażam sobie korzystania z auta typu plug-in na zwykłych osiedlach w dużych miastach. Nie tych zamkniętych, z pięknymi podziemnymi garażami, które może i powoli mają nawet stacje do ładowania, ale takich, w których miejsce parkingowe to już rarytas, a co dopiero dostęp do prądu. Inny stosunek mam jednak do zwykłych hybryd lub tzw. miękkich systemów, które są bezobsługowe. Oszczędność, która dzieje się sama, bez dodatkowych ingerencji właściciela ma sens i trzymam za nią kciuki.

Warto przeczytać

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Tanie crossovery sprzed ery crossoverów

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Oszczędzanie

Tak działa właśnie nowy Ford Mondeo Hybrid. Zamontowany w nim silnik elektryczny wspomaga jednostkę standardową, ale pozwala również na krótką jazdę jedynie na prądzie. Odzyskiwana energia podczas hamowania i wolnej jazdy magazynuje się w bateriach w bagażniku (niestety zmniejszają jego objętość) odbijając się pozytywnie na spalaniu.

Co ciekawe, komputer pokładowy cały czas nas informuje ile kilometrów udało się już oszczędzić. Podczas mojego testu było to między 1/3, a ¼ całego pokonanego przebiegu. Urzeczywistniając te dane udało mi się przejechać za darmo wciągu 500 km prawie 140. Przyznacie, że to spora różnica. Dzięki temu średnie spalanie samochodu w trasie to nawet mniej niż 5 litrów, a w mieście maks 7. Jak na duże rodzinne auto kombi z automatem – nieźle. Zwłaszcza, że ta wersja jest sporo cięższa niż standardowe Mondeo.

Hybryda na co dzień

A czy taki samochód jest trudniejszy w codziennym użytkowaniu? Na pewno nie na stacji paliw, ponieważ o oszczędnościach już pisałem. Zasięg całego baku (tylko 49 litrów) to spokojnie 800-900 kilometrów.  

Samochód nie stracił również niczego w sposobie prowadzenia. Mimo automatycznej skrzyni typu CVT jeździ się całkiem normalnie. Wirtualne biegi dobrze dogadują się z systemem napędowym samochodu oraz odczytują intencje kierowcy. Nie wierzę, że chwalę taką skrzynię, ale Ford naprawdę poszperał przy niej w taki sposób, że rzadko kiedy usłyszycie to znane wycie przy szybkim przyspieszaniu. Może to jednak zasługa, że takim Mondeo wcale nie chce się sprawdzać sprintu do setki, a raczej jak najdłużej próbować jazdy na samym prądzie.

Wersja hybrydowa opisywanego Mondeo niestety traci trochę na funkcjonalności. Otwierając automatyczną klapę bagażnika zauważyć można nierówną podłogę kufra. Zmniejszona jest też jego pojemność. 402 litry to marny wynik, jak na auto kombi, ale gdzieś trzeba było upchać te baterie. Standardowe Mondeo Kombi może pochwalić się wynikiem 500 litrów.

Pod maską

Skoro mówimy o systemie napędowym nie mogę pominąć dwulitrowej jednostki benzynowej z doładowaniem o mocy 187 KM. Pełny wynik osiągamy dopiero przy 6 tysiącach obrotów, ale Mondeo odpycha się całkiem przyjemnie. Oczywiście nie są to wrażenia typowo sportowe, bo maksymalnie auto może rozpędzić się do 187 km/h (niektórzy mówią, że przekroczy jednak granicę 200 km/h), a sam sprint do setki trwa niecałe 10 sekund.

Uważać jednak trzeba przy samym ruszaniu, ponieważ przyciśnięcie guzika start nie wydaje, żadnego dźwięku więc zdarzyło się kilka razy, że po odpaleniu auta przypadkowo go zgasiłem. Z drugiej strony jednak ta cisza, to naprawdę wielki plus tego samochodu. Bezszelestne poruszanie się po parkingach lub osiedlowych uliczkach to bardzo przyjemna sprawa.

Kabina

Na szczęście wersja hybrydowa nie odzwierciedla się negatywnie we wnętrzu auta. W środku kabiny pasażerskiej to standardowe Mondeo z dużą konsolą centralną i już trochę przestarzałą deską rozdzielczą. Mimo, że odświeżenie modelu przyniosło system infomedialny SYNC 3, to moim zdaniem środek jest trochę przeładowany przyciskami. Na szczęście w aucie pozostał jeszcze klasyczny drążek zmiany biegów, a nie pokrętło jak choćby w nowym Focusie. Co ciekawe pojawił się na nim klawisz asystenta zjazdu ze wzniesienia. Po co? Nie pytajcie.

SYNC 3 oprócz czytelniejszego wyświetlacza skrywa nawigację, łączność samochodu z telefonem i różne źródła audio. Dubluje on również sterowanie klimatyzacji, ale na szczęście klasyczna obsługa przyciskami pozostała.

Na słowo uwagi na pewno zasługują fotele. Mimo, że nie są skórzane, to są w pełni elektrycznie regulowane z podgrzewaniem. Jednak nie to jest najważniejsze. Nie wiem jak zrobił to Ford, ale to jedne z najbardziej wygodnych siedzeń, na których siedziałem. Bardzo dobrze otulają kierowcę i są tak miękkie niczym fotele ze sklepu meblowego. Myślę, że kierowcy ciężarówek mają podobnie, więc Mondeo spokojnie pokonacie długą trasę nawet bez zająknięcia ze strony wpleców lub ich dolnej części.

Cena Forda Mondeo Hybrid

Klasyczną odmianę modelu można mieć już za 110 tysięcy złotych. Kwestia nadwozia kombi, hybrydy i naszej wersji to już jednak prawie 150 tysięcy złotych. Dodając do tego trochę dodatków i wyposażenia końcowa kwota na fakturze przekroczyłaby 185 tysiące złotych brutto. Czy to dużo? Myślę, że dość atrakcyjnie patrząc na to co auto oferuje i jest proekologiczne.

A czy już się nie zestarzało? To już musi odpowiedzieć sobie każdy zainteresowany, bo mnie Ford się podoba. Zwłaszcza w tym niebieskawym lakierze, który przypomina mi kolor wody z wakacji. Dość dobre skojarzenie patrząc na fakt, że urlop był tak dawno, więc często wychodząc z auta jeszcze chwilę na nie patrzyłem.

Konrad Stopa

Wygląd:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze:7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik:7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia:6 out of 10 stars (6 / 10)
Przyspieszenie:6 out of 10 stars (6 / 10)
Jazda:8 out of 10 stars (8 / 10)
Zawieszenie:8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort:9 out of 10 stars (9 / 10)
Wyposażenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Cena/jakość:7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem:7.2 out of 10 stars (69/100)

Dane techniczne:

Silnik: R4, benzynowy + silnik elektroniczny
Pojemność: 1999 cm3
Moc: 187 KM/6000 obr./min.
Moment: 173 Nm/4000 obr./min.
Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa
Prędkość max.: 187 km/h
Cena: od 147 300 zł

Tagi: fordford mondeo hybrid kombihybridhybrid kombiMondeomondeo kombi
Poprzedni post

Jazz w pięciu smakach – nowa Honda debiutuje w Tokio

Następny post

BMW Inchcape Wrocław najlepszy w obsłudze klienta!

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

tanie crossovery zestawienie

Tanie crossovery sprzed ery crossoverów

Autor Bartłomiej Puchała
28/03/2023
0

Znaleźliśmy siedem samochodów, które dziś nazwalibyśmy "crossover", ale w czasach ich produkcji nikt o czymś takim nie słyszał. Przyzwyczailiśmy się...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Następny post
BMW IMP1 scaled

BMW Inchcape Wrocław najlepszy w obsłudze klienta!

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET