Nowy Fiat Punto w 2017 roku!

Po przeszło 10 latach produkcji Fiata Punto III generacji – aktualnie Punto Evo, wiadomo już, że 2016 rok będzie ostatnim, w którym auto będzie oferowane w salonach. W 2017 roku wjedzie do nich zupełnie nowy model! 

 

O tym jak bardzo przestarzały jest Fiat Punto niech świadczy fakt, że Peugeot 207, który zadebiutował w 2006 roku, w 2012 został zastąpiony przez model 208. Niby w 2009 roku Fiat wprowadził model Punto Evo, który miał być odpowiedzią na coraz młodszą konkurencję, ale tak naprawdę było to jedynie zabiegiem odmładzającym trzecią generację włoskiego malucha.

Od kilku lat spekuluje się wiec o następcy Punto. Mówiło się, że zastąpi go model z rodziny 500, ale najnowsze informacje na szczęście temu przeczą. Po Fiacie Tipo, który swoją ceną, atrakcyjną stylistyką i bogatym wyposażeniem odniósł sukces jeszcze zanim trafił do sprzedaży, i będzie murowanym hitem 2016 roku, Fiat zaprezentował prawdopodobny wygląd nowego Punto, które prezentuje się jak… mniejsze Tipo.

Czy tak będzie wyglądało nowe Punto? Mam nadzieję, że tak. Na razie wiadomo tylko, że w ofercie pozostaną dobrze znane jednostki napędowe; o pojemności od 0.9 l do 1.4 l.

agier

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI DSG z 2020, Audi A3 1.8T 183 KM 315 Nm (chip) + LPG z 2002, a od niedawna spełnienie marzeń Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM) z 1991 oraz zupełnie przypadkowy zakup Citroen Xantia 1.6 88 KM z 1997 roku, na którego nie mam jeszcze pomysłu.