Mercedes odświeża klasę E Coupe i Kabriolet

Rodzina Mercedesa klasy E została już w całości odświeżona. Kilka nowości w wersjach Coupe i Kabriolet przyciąga uwagę.

Po liftingu klasy E sedan i kombi Mercedes wziął się za Coupe i Kabriolet. Moim zdaniem to najciekawsze warianty nadwozia tego modelu, zatem przyjrzyjmy się co nowego na pokładzie. Od razu widać zmiany w wyglądzie polegające głównie na nowym oświetleniu zewnętrznym. Przednie LED-y są smuklejsze, a tylne mają inny wkład. Mam wrażenie, że styliści zostali zatrudnieni, bo tak wypada przy liftingu, a nie dlatego, że było to wielce potrzebne. Przecież dotychczasowa klasa E w ogóle się nie zestarzała przez te kilka lat.

Ważniejsze zmiany widać dopiero na drugi rzut oka. To przede wszystkim nowa kierownica z mnóstwem dotykowych paneli zamiast tradycyjnych przycisków. Te panele są teraz pojemnościowe, a nie optyczne, więc ich obsługa będzie przyjemniejsza. Nowość także w aktywnym tempomacie – kierownica ma czujniki wykrywające dotyk, więc trzeba będzie ją trzymać cały czas. Do tej pory auto pozwalało puścić ‘kółko’ na 30-40 s bez interwencji alarmu. Do tego rozbudowane funkcje Energizing Comfort, które dobierają opcje masażu, oświetlenie itp. do nastroju kierowcy. Można też pozwolić, by auto samo ustawiło fotel po podaniu swojego wzrostu.

Napęd

Pod maską klasy E zadebiutuje nowy silnik diesla – R4 2.0 265 KM. To miękka hybryda EQ-boost z systemem ISG, czyli alternator połączony z rozrusznikiem. Pozostałe silniki diesla to znane już 2-litrowe R4 194 KM i R6 3.0 340 KM. Wśród benzynowych jednostek ofertę otwiera 2.0 Turbo 197 KM lub 258 KM. Będzie też R6 o mocy 367 KM (E450) lub wariant AMG. Mowa o E53 z silnikiem R6 i układem EQ-boost. Łączna moc wynosi 435 KM. Napęd przenoszony jest w zależności od wersji na tył lub 4 koła. Jedyną skrzynią jest automat 9G-tronic, zresztą bardzo udany.

Dla wszystkich chętnych na wariant E53 AMG Coupe jest dobra wiadomość. W opcji dostępny będzie pakiet AMG Dynamic Plus, który zawiera elementy do tej pory zarezerwowane dla 8-cylindrowych modeli. W zestawie m.in. czerwone zaciski hamulcowe, sportowa kierownica i parę innych detali. Najważniejszy jest jednak Drift Mode po wybraniu w trybach jazdy opcji RACE.

Nowe Mercedesy klasy E Coupe i Kabriolet będzie można zamawiać już w lato tego roku.

Bartłomiej Puchała
fot. Mercedes-Benz

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.