Wczorajsza premiera liftowej „piątki” trochę pokazała w jakim kierunku zmierza teraz bawarska marka. Jak wam podoba się taka wizja i design w którym kroczy BMW?
Z filmiku można zauważyć znaczące zmiany, które zostały przedsięwzięte zarówno jeżeli chodzi o wygląd przodu jak i tyłu auta. Jest to jedynie wersja LCI (Life Cycle Impulse) oznaczająca lift generacji G20/21, chociaż zmian jest sporo.
W środku na szczęście nie zdecydowano się na miliony dotykowych ekranów tak jak u konkurencji, a jedynie na wystarczający minimalizm w celu zachowania spójności i estetyki. Co najważniejsze teraz dostępne w aucie będzie Android Auto oraz Apple CarPlay wraz z opcjonalnym 12,3-calowym ekranem.
Zmianą na którą należy zwrócić uwagę jest rozszerzanie gamy silnikowej. BMW w serii 5 chciało poszerzyło możliwości wyboru silnika do tych z serii 7, a w październiku deklarują o dodaniu kolejnych 3 wariantów hybrydowych.
Gama silnikowa BMW 5
Na chwilę obecną będzie możliwość wyboru:
- -520i (2.0 l, 184 KM, 290 Nm, 7,9 s do 100 km/h)
- -530i (2.0 l, 252 KM, 350 Nm, 6,4 s do 100 km/h)
- -540i (3.0 l, 333 KM, 450 Nm, 5,2 s do 100 km/h)
- -M550i (4.4 l, V8, 530 KM, 750 Nm, 3,8 s do 100 km/h)
Diesel:
- -520d (2.0 l, 190 KM, 400 Nm, 7,2 s do 100 km/h)
- -530d (3.0 l, 286 KM, 650 Nm, 5,6 s do 100 km/h)
- -540d (3.0 l, 340 KM, 700 Nm, 4,6 s do 100 km/h)
Plug-in:
- -530e (2.0 l, 292 KM, 420 Nm, 5,9 s do 100 km/h, do 67 km na prądzie)
- -545e (3.0 l, 394 KM, 600 Nm, 4,7 s do 100 km/h, do 57 km na prądzie)
Więcej o designie oraz możliwościach nowej 5 i 6 można dowiedzieć się z prezentacji w BMW WELT w Monachium.
Paweł Zaorski
fot. BMW