• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Lamborghini Huracan Evo RWD

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
06/01/2020
w Newsy
0
8

8

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Marka spod znaku byka idąc śladami poprzedniego modelu właśnie pokazała wersję tylno-napędową swojego modelu Evo. Mówiąc przy tym, że jest to zabieg mający na celu sprawienie jeszcze większych emocji podczas jazdy.

Pod maską, a raczej „klapą bagażnika” znajduje się ta sama jednostka wolnossąca, co w standardowym Evo czyli 5.2-litrowe V10. Generując przy tym 610 koni mechanicznych dostępnych przy 8000 RPM i 413 Nm momentu obrotowego dostępnych już od 6500 RPM. Cała ta moc przekazywana będzie jedynie na tylną oś za pomocą specjalnie zmodyfikowanego Lamborghini Performance Traction Conrol System, w skrócie (P-TCS).

Warto przeczytać

Chevrolet Corvette ZR1X rzuca rękawicę Ferrari

Suzuki Swift z CVT – wady i zalety

Sportowe emocje i prąd pod maską – nowość od Skody

Jeśli chodzi o osiągi, to są one nieco gorsze (co nie jest zaskoczeniem) i mają wyglądają następująco: 0-100 km/h w 3.3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 323 km/h.

Ale nie o osiągi tutaj zabiegano, ale żeby kierowca doświadczał w 100 procentach czystą inżynieryjną naturę, przy czym auto miało oferować jeszcze większe zaangażowanie w jazdę oraz o wiele większe emocje na skórze prowadzącego.

Osiągnięte miało to zostać właśnie między innymi dzięki systemowi P-TCS. Posiada on również tryby: Strada, Sport i Corsa, jak w odmianie z napędem na 4 koła, lecz został on tak zmodyfikowany, żeby liniowo przekazywać moment obrotowy na tylną oś zarówno podczas tzw. „driftowania”, jak i również podczas dynamicznego wychodzenia z zakrętów.

Dzięki pozbyciu się napędu na przednią oś Evo straciło trochę na wadzę. Całe 33 kg powodują, że teraz na „sucho” waży tylko 1389 kg. Przy czym rozkład masy obecnie jest na poziomie 40/60, przy zastosowaniu dwu-wahaczowego zawieszenia oraz pasywnych amortyzatorów, jest to idealne Lambo do zarzucania tyłem, a to również za sprawą systemu Lamborghini Dynamic Steering, który ma jeszcze bardziej spotęgować doznania z jazdy.

Z zewnątrz zostało zastosowanych parę zabiegów stylistycznych w celu wyróżnienia go na tle wersji czteronapędowej. Zawiera się w tym m.in. zmieniony przedni splitter oraz przednie wloty powietrza. Z kolei z tyłu pojawił się nowy dyfuzor. Evo RWD dostępne jest na 19-calowych felgach z oponami Pirelli P Zero. Istnieje jeszcze opcjonalnie wersja z 20-calowymi kołami. W środku zauważyć można 8,4-calowy ekran dotykowy z funkcją Apple CarPlay.

Ceny mają zaczynać się od około 685 000 zł bez podatków, czyli o około 190 tys mniej niż wersja z napędem na 4 koła.  Okazja?

Paweł Zaorski
fot. Lamborghini

Tagi: evohuracanlamborghinirwd
Poprzedni post

Genesis GV80 – koreński luksusowy SUV

Następny post

Test: Seat Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence – ten DUŻY

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

Chevrolet Corvette ZR1X

Chevrolet Corvette ZR1X rzuca rękawicę Ferrari

Autor Damian Kaletka
18/06/2025
0

Co powiecie na taki hypercar?

Miniatura Youtube hot or not

Suzuki Swift z CVT – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
18/06/2025
0

Suzuki Swift można kupić z automatyczną skrzynią biegów CVT. Jak taki mieszczuch radzi sobie na co dzień? Zapraszam na film...

Skoda Elroq rs 2

Sportowe emocje i prąd pod maską – nowość od Skody

Autor Redakcja Motopodprad
18/06/2025
0

Zadebiutowała właśnie sportowa wersja nowego elektrycznego SUV-a Czechów - Skoda Elroq RS. Auto imponuje mocą, przyspieszeniem i zasięgiem, a do...

hero banner ejolly

Iveco dołącza do rodziny lekkich aut dostawczych

Autor Paweł Oblizajek
18/06/2025
0

Nie, nie chodzi tu o dobrze znany model Daily. Włoska marka nawiązała współpracę z koncernem Stellantis i stworzy dwa nowe...

Następny post
SEAT 30

Test: Seat Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence - ten DUŻY

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij