Marka, która nie istnieje na naszym rynku, ale chce to zmienić właśnie zaprezentowała swój pierwszy model SUV-a, o nazwie GV80. Pokazano oficjalne zdjęcia tego auta.
Samochód bazować ma na tej samej płycie podłogowej, co model G80, czyli druga generacja sedana. marki. Wygląd GV80 jest prawie niezmieniony od konceptu, który widzieliśmy w 2017 roku.
Względem tego co już widzieliśmy samochód przeszedł jednak lekkie zmiany. Przednie oraz tylne lamy są większych rozmiarów oraz można zauważyć dwie równolegle linie świateł biegnące od przodu do tyłu samochodu. Przedni grill układa się w kształty diamentów oraz przypomina typowy design tej marki z ostatnich lat. Właśnie to sprawia, że z przodu model ten będzie bardzo charakterystyczny. Z kolei z boku projekt nie sprawia wrażenia topornego i ma smukłą linie masywnego ciężkiego przodu przechodząca w lekko ścięty tył. Wrażenie robią również ogromne felgi. Całość sprawia, że bez dwóch zdań Genesis GV80 designem będzie atrakcyjny na naszym rynku.
Jeżeli chodzi o wymiary to auto ma 4945 mm długości oraz 1975 mm szerokości, czyli podobnie jak BMW X5 – jego przyszły konkurent.
We wnętrzu samochód wygląda również bardzo luksusowo. Środkowy ekran jest sporych rozmiarów i został wbity w deskę rozdzielczą, panel od klimatyzacji można przypuszczać, że oprócz dwóch pokręteł będzie w pełni dotykowy, a sterowanie systemem rozrywkowym będzie odbywało się za pomocą pokrętła nad skrzynią biegów. Mam wrażenie, że może być to pomysł zaczerpnięty z koncernu JLR. Z kolei kierownica przypomina trochę tą z Mercedesa S klasy w wersji Maybach.
Odnośnie silników to jeszcze dużo nie wiemy, ale prawdopodobnie GV80 będzie występowało w trzech odmianach. Najmniejszym silnikiem ma być 4-cylindrowa 2.5-litrowa turbodoładowana jednostka o nazwie Theta-III i ma dysponować 300 KM. Kolejne ma być zmodernizowane 3.3 litra stosowane niegdyś w Kia Stinger Gt i Genesis G70. Teraz jest to 3.5-litrowe turbodoładowane V6 o mocy 380 KM i 529 Nm. Co ciekawsze do gamy wkracza pierwszy w historii silnik diesla. Nowa jednostka ma mieć 6 cylindrów w rzędzie i 3 litry pojemności o mocy 275 KM i 588 Nm.
Podane silniki dostępne będą prawdopodobnie z 8-stopniową skrzynią dwusprzęgłową. Ma być to w połączeniu z tylnym napędem lub na 4 koła.
Produkcja GV80 ma wystartować już w tym miesiącu, a pierwszych egzemplarzy możemy się spodziewać jeszcze w tym roku. Jest to jeden z trzech modeli tego producenta. Będzie produkowany obok drugiej generacji G80 oraz nowego rywala BMW X3, czyli GV70, które mają wkrótce również zadebiutować.
Na więcej informacji niestety musimy jeszcze poczekać, ale z niecierpliwością chcemy zobaczyć tą markę u nas na polskich drogach.
Paweł Zaorski