• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Kto pyta nie błądzi: Infiniti Q50 2.0 Turbo Sport AT

Adam Gieras Autor Adam Gieras
29/01/2015
w Newsy
1
14311 781210191953246 1711213376376419006 n

14311 781210191953246 1711213376376419006 n

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Infiniti Q50 wróciło już do parku prasowego. Szczerze mówiąc ciężko mi było się rozstać z tym, powiem to bez kozery, fenomenalnym autem. Czas na odpowiedzi z cyklu „Kto pyta nie błądzi”. 

Warto przeczytać

Zmiany w SsangYong

Oto jak może wyglądać odświeżone BMW M4

Lamborghini Revuelto to następca Aventadora

 

Do testów otrzymałem Infiniti Q50 z 2-litrowym sercem przeszczepionym z Mercedesa o mocy 211 KM. Chętne do wkręcania na obroty stado koni mechanicznych, za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów, kierowane jest na koła tylne.

A oto Wasze pytania:

Pau: Dlaczego liczba 50 nie oznacza już silnika 5-cio litrowego, jak kiedyś?

Ciekawe pytanie, gratuluję spostrzegawczości! Począwszy od roku modelowego 2014, Infiniti zmieniło nazewnictwo swoich modeli. Dawniej liczby 30, 45 lub 56 po literach Q lub QX oznaczały odpowiednio 3.5-, 4- lub 5.6-litrową jednostkę pod maską. Teraz liczba po literach oznacza jedynie model, bez względu na silnik, jaki ma pod maską. Im wyższa wartość, tym samochód jest wyżej pozycjonowany. Inifiniti Q50 to konkurent Mercedesa Klasy C, Audi A4 czy BMW 3, natomiast Infiniti Q70 walczy o prym w klasie Audi A6, Mercedesa klasy E czy BMW 5.

Adam: Ładnie leci bokiem?

Bardzo ładnie. Wyłączając system kontroli trakcji i ESP, Infiniti zamienia się w prawdziwego króla driftingu – wprowadzić go w poślizg bardzo łatwo, a i utrzymania auta w torze nie wymaga lat nauki jazdy pod okiem Kuby Przygońskiego :) Napęd na tył to w tym aucie jedno z przyjemniejszych rozwiązań.

Mateusz: Czy da się na stałe wyłączyć kontrolę trakcji, czy powyżej 50-60 km/h wszystko wraca?

Producent dał otwartą furtkę wszystkim tym, którzy lubią poszaleć w aucie. Wyłączając kontrolę trakcji i ESP włączasz swoje umiejętności.

Karolina: Ile wynosi spalanie?

Miłe zaskoczenie spotkało mnie podróżując przez Polskę Infiniti Q50 z dwulitrowym benzyniakiem pod maską. Bardzo dynamiczna jazda na trasie Warszawa-Lublin zakończyła się spalaniem na poziomie 8,8 litra, a tego dnia mocno wiało. Gdy po drodze szybkiego ruchu jechałem 120 km/h z włączonym tempomatem, samochód spalał ok. 6 litrów paliwa. Średnio na trasie można się spokojnie zmieścić w 7,5 litrach. W mieście Q50 nie przekraczało 10 litrów. Tak naprawdę można się spokojnie zamknąć w 9-9,5 litra na 100 km. I nie mówimy to o emeryckiej jeździe i ecodrivingu, który odbiera przyjemność z prowadzenia. Mówimy o normalnej jeździe bez szaleństw.

Jarek: Czuć w nim ekologię, czy od tego jest wersja hybrydowa?

Ekologiczne rozwiązania w tym aucie są dwa: turbodoładowany silnik produkcji Mercedesa o mocy 211 KM i system start&stop. Żadne z nich jednak nie powoduje niesmaku u kierowcy. System start&stop zaczyna być chyba pomału przez producentów dopracowywany, bo Infiniti nie włącza się prawie nigdy bez potrzeby i działa fenomenalnie szybko, a silnik swoją charakterystyką przypomina raczej jednostki wolnossące – nie zbiera się wcale tak dobrze od dołu, od środka pola obrotów idzie już jak burza, natomiast pod koniec strzela piorunem. Nie jeździłem hybrydą, ale biorąc pod uwagę jej osiągi (5,4 sekundy do 100 km/h), to nie jest ona zbyt ekologiczna również :)

Krzysztof: Czy Infiniti z modelem Q50 składa powoli wszystkie puzzle potrzebne do zrobienia ze swojej limuzyny klasy średniej sensownej alternatywy dla niemieckiej konkurencji, która niepodzielnie rządzi w segmencie premium?

Powiem tak. Gdybym miał wydać ciężko zarobione 200 tys. zł na samochód klasy średniej premium, to ominąłbym salony Audi, Mercedesa, BMW, postałbym chwilę przed salonem Lexusa, ale ostatecznie wszedłbym tylko do salonu Infiniti. Q50 to mega dopracowany samochód pod każdym względem – zaczynając od pieczołowitego wykonania i agresywnego wyglądu, a na perfekcyjnym prowadzeniu kończąc. Malkontenci pewnie dostrzegą minimalnie mniejszą przestrzeń na nogi pasażerów tylnej kanapy, ale ja na takie rzeczy kompletnie nie zwracam uwagi. Infiniti to także elektroniczny bajer na kołach, który docenią miłośnicy wszelkiej maści iphonów, smartphonów, smartwatchy i całego tego ustrojstwa. Ważne jednak jest to, że te wszystkie wodotryski nie odbierają kierowcy najważniejszego – przyjemności z jazdy!

Gratulujemy Pau Kisielińskiej – za swoje pytanie otrzymasz od nas motoryzacyjny upominek! 

Adam Gieras

Infiniti (43)

fot. Adam Gieras

 

Tagi: driftinginfinitiinfiniti q50Infiniti Q50 2.0 Turbo Sport AT testKto pyta nie błądzimocprzyspieszenieq50turbodoładowaniewrażenia z jazdy
Poprzedni post

[Konkurs] Nawigacja Navitel

Następny post

Lotus Exige S Automatic – na wojnę o klientów

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Small 2268 MussoMY22

Zmiany w SsangYong

Autor Paweł Oblizajek
30/03/2023
0

Zmiany to nieodłączny proces w motoryzacji. Zmianą ulega oferta modelowa, długość gwarancji czy interwały serwisowe. Pojawiają się nowe jednostki napędowe,...

BMW M4

Oto jak może wyglądać odświeżone BMW M4

Autor Damian Kaletka
29/03/2023
0

Bawarska marka powoli szykuje się do odświeżenia swojego BMW M4. Sama Seria 4 została już kilkukrotnie przyłapana podczas zakamuflowanych testów,...

Lamborghini Revuelto 2

Lamborghini Revuelto to następca Aventadora

Autor Konrad Stopa
29/03/2023
0

Jest i V12, i elektryfikacja! Tak właśnie prezentuje się nowe Lamborghini Revuelto, które zastąpi Aventadora. Poznajcie nową włoską hybrydę, która...

VW Amarok 2023

Volkswagen Amarok – polskie ceny

Autor Konrad Stopa
29/03/2023
0

Druga generacja tego pickupa została już wyceniona. Ile w Polsce kosztuje nowy Volkswagen Amarok? Niemiecki pickup w Polsce jest raczej...

Następny post
1360

Lotus Exige S Automatic - na wojnę o klientów

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET