• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Genesis G70 rzuca rękawicę klasie premium

Mikołaj Adamczuk Autor Mikołaj Adamczuk
15/09/2017
w Newsy
0
G70 1

G70 1

140
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Na rynku tylnonapędowych sedanów klasy średniej premium robi się coraz ciaśniej. Do peletonu zamierzają dołączyć Koreańczycy ze swoim najnowszym dziełem, Genesisem G70.

Warto przeczytać

Ford idzie dalej w elektryczność – Explorer EV

Pininfarina zaprojektuje samochody Izera

Ostatnie coupe z V12 od Rolls-Royce’a

 

Mimo ekspansji SUVów, segment niewielkich sedanów napędzanych na tylną oś ma się coraz lepiej. Obok starych wyjadaczy, czyli BMW i Mercedesa jakiś czas temu pojawił się Lexus, później Infiniti, a całkiem niedawno – Alfa Romeo ze swoją bardzo interesującą Giulią. Teraz Koreańczycy, którzy coraz śmielej poczynają sobie w nowych dla siebie segmentach (patrz: Kia Stinger!), pokazali Genesisa G70 mającego konkurować z wyżej wymienionymi.

Genesis to luksusowa dywizja marki Hyundai – tak, jak np. Infiniti dla Nissana. Zresztą, złośliwi mówią, że akurat z tym japońskim produktem model G70 ma sporo wspólnego, jeśli chodzi o wygląd. Być może coś w tym jest – inni dopatrują się także odrobiny Alfy, czy Mazdy, a nawet BMW.

 

 

Trudno jednak mieć do stylistów Genesisa jakieś pretensje, bo całość wygląda po prostu dobrze. Zachowano proporcje typowe dla sedanów RWD, z długą maską i krótkimi zwisami. Całość dopełnia agresywny rysunek przodu i bardzo ładnie poprowadzona boczna linia okien. Wymiary zewnętrzne modelu G70 są bardzo zbliżone do tych, którymi charakteryzuje się Mercedes klasy C i odrobine większe od wymiarów BMW serii 3.

We wnętrzu postawiono na modny ostatnio minimalizm, choć na szczęście widać, że niektóre funkcje – takie jak np. obsługa klimatyzacji – nie zostały przeniesione na ekran dotykowy.

 

 

Bardzo ciekawe są zapowiedzi dotyczące gamy silnikowej koreańskiego auta. Dla wielbicieli Diesla, których w Europie nadal jest wielu, przewidziano silnik 200 konny silnik 2.2. Ci, którzy preferują benzyniaki będą mogli wybrać czterocylindrową jednostkę 2.0T o mocy 255 KM lub stojące na szczycie gamy stanie V6 o pojemności 3.3 litra i mocy 370 KM. Gama silników jest tożsama z tą z Kii Stinger. Moc będzie przenoszona za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. W opcji – napęd 4×4.

Najmocniejsze G70 ma osiągnąć 100 km/h w czasie 4,7 sekundy. Będzie wyposażone także w pakiet Sport, w skład którego wchodzić będą: adaptacyjne zawieszenie, system kontroli startu (launch control), funkcja dynamicznego przerzucania momentu obrotowego pomiędzy osiami oraz dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

 

 

Dodatkowo, Genesis rozpieści kierowcę i pasażerów mnogością nowoczesnych gadżetów takich jak systemy Apple CarPlay, Android Auto, zaawansowane urządzenia rozpoznające pieszych, czy 15 głośnikowy system audio firmy Lexicon.

Ceny jeszcze nie są znane. G70 pojawi się w salonach w 2018 roku.

Bardzo cieszymy się z kolejnego rywala w klasie sportowych sedanów – samochody tego typu są niemal idealnym kompromisem między praktycznością, wyglądem i przyjemnością z prowadzenia, zaś obecność mocnego V6 w gamie to prawdziwa wisienka na torcie.

 

Mikołaj Adamczuk

Fot. Genesis

 

Tagi: 2018g70genesishyundainapęd na tyłrwdsedan
Poprzedni post

Test: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 130 KM – kompan w podróży

Następny post

Test: Skoda Octavia Laurin&Klement 2.0 TDI – gdzie tu rozsądek?

Mikołaj Adamczuk

Mikołaj Adamczuk

Podobne artykuły

Ford Explorer EV 2

Ford idzie dalej w elektryczność – Explorer EV

Autor Konrad Stopa
21/03/2023
0

Ford dzielnie kroczy dalej w samochody elektryczne prezentując nowego elektryka. Będzie do Ford Explorer EV, który znacznie różni się od...

izera

Pininfarina zaprojektuje samochody Izera

Autor Konrad Stopa
21/03/2023
0

Polski samochód elektryczny Izera zaprojektuje włoska Pininfarina. Co z obecnym kształtem tego auta? Spółka Elektromobility Poland odpowiadająca za budowę polskiego...

Rolls Royce Black Badge Wraith Black Arrow

Ostatnie coupe z V12 od Rolls-Royce’a

Autor Konrad Grobel
21/03/2023
0

Rolls-Royce wprowadza limitowaną edycję modelu Wraith. To ostatnie coupe z silnikiem V12. Chyba czas zacząć już tęsknić za takimi motorami!...

Testarossa kolekcja

Pięć czarnych Ferrari Testarossa trafi pod młotek

Autor Bartłomiej Puchała
20/03/2023
1

Podczas majowej aukcji RM Sotheby's w Villa Erba na sprzedaż trafi aż pięć wyjątkowych Ferrari Testarossa - wszystkie w kolorze...

Następny post
DSC 9808

Test: Skoda Octavia Laurin&Klement 2.0 TDI - gdzie tu rozsądek?

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET