• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 130 KM – kompan w podróży

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
15/09/2017
w Nowe
0
Renault Talisman 6 1

Renault Talisman 6 1

445
SHARES
4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kilka tygodni temu przypomniałem sobie, że w tym roku nie byłem jeszcze na urlopie. Parę telefonów później miałem już termin i cel. Trzeba było się jeszcze tam jakoś dostać – padło na Renault Talisman Grandtour. Czy to była dobra decyzja?

Warto przeczytać

Kombivany wracają – nowy Ford Tourneo Connect

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

 

Na pierwszy rzut oka duże i wygodne kombi z oszczędnym dieslem pod maską nie mogło być lepszym wyborem na trasę do Chorwacji. Teoretycznie więc wybrałem najlepszą opcję. Praktycznie było już mniej kolorowo, ale zacznijmy od początku.

Renault Talisman zastępując Lagunę otworzyło nowy trend projektowy współczesnych modeli francuskiego producenta. Dzięki temu auto jest świeże i wygląda bardzo nowocześnie. Nawet w „rodzinnym” wydaniu Talisman zachowuje spójność projektu i może się podobać. To niskie, szerokie kombi w agresywnym designersko wydaniu.

 

 

Trudno określić design auta za cechę jego praktyczności, aczkolwiek około 4,9 m długości może na początku sprawiać wiele trudności podczas manewrowania samochodem w wąskich uliczkach. Na szczęście dzięki kamerze cofania oraz czujnikom wokół całego samochodu (do dyspozycji miałem również asystenta automatycznego parkowania) udało mi się nie uszkodzić bordowego lakieru.

Dzięki niemu oraz 18-calowym felgom o ciekawym wzorze samochód naprawdę mi się spodobał. Nie do końca jestem przekonany jednak do przodu Talismana (jak i reszty aut Renault), w którym zastosowano reflektory do jazdy dziennej (wszystkie światła w Talismanie były w technologii LED) w dziwnym kształcie liter C. Sytuację ratuje spory grill pełny chromu. Tego materiału w sumie nie brakuje w całej karoserii. Z drugiej jednak strony jestem fanem tyłu auta, gdzie przedłużenie tylnych reflektorów na cała klapę bagażnika (nawiasem mówiąc w naszym egzemplarzu otwierana automatycznie) wygląda zjawiskowo, zwłaszcza po zmroku.

W wieczorowej porze nieźle wygląda również wnętrze samochodu. To zasługa różnokolorowego podświetlenia ambientowego. Kilka barw można zauważyć od podświetlenia nóg, deski rozdzielczej po zegary lub boczki drzwi. Niestety projekt deski rozdzielczej Renault Talismana jest trochę plastikowy, aczkolwiek przeorany elektroniką i ciekawymi listwami ze specjalnym dekorem. Niestety również materiały są raczej twarde, a ich spasowanie po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów może dać o sobie znać. Jednakże podczas intensywnego, urlopowego używania żadne niepokojące dźwięki nie dochodziły do naszych uszu.

 

 

W aucie słychać było jedynie dobre audio od Bose. Otoczenie oraz szum powietrza nie dochodził również do wnętrza podczas autostradowych przejazdów, więc mogę powiedzieć, że Renault Talisman jest nieźle wyciszony. Na komfort podróżowania wpłynęło też niezłe wyposażenie testowanego egzemplarza. Nawigacja, łączność z internetem, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele przednie oraz kierownica to tylko niektóre bajery, które wchodziły w skład wyposażenia Intens. Najbardziej w trasie polubiłem funkcję masażu fotelu kierowcy. Do pełni szczęścia w gorącej Chorwacji brakowało jedynie wentylowanych siedzeń.

Nie brakowało jednak przestrzeni. Talisman Grandtour to naprawdę spore auto i czuć to we wnętrzu. W pełni komfortowo będzie nim podróżować nawet 5 pasażerów. Ustawny bagażnik z ukrytymi schowkami w podłodze pomieści 572 litry do poziomu rolety, którą oczywiście można złożyć i wyjąć. Gdyby to było mało, do relingów spokojnie można przymocować bagażnik dachowy (w naszym egzemplarzu nie było szyberdachu). Poza tym w aucie jest sporo schowków. Nawet w podłokietniku pojawił się klimatyzowany pojemnik na 2 butelki.

 

 

To co może zaciekawić w środku Talismana to 8,7-calowy tablet systemu R-Link. To w nim skrywa się centrum sterowania samochodem oraz wszystkimi elektronicznymi udogodnieniami. Jego dotykowy wyświetlacz można spersonalizować do własnych potrzeb. Działa dosyć intuicyjnie i przyjemnie na dotyk, przy tym się nie zacinając. Co nim możemy wybrać? Kolor podświetlenia, motyw zegarów lub choćby włączenie ekranu Head-up za kierownicą.

Renault Talisman Grandtour można modyfikować nie tylko w wizualny sposób. Opcje Multi-sense mogą dopasować samochód do naszych potrzeb. Pięć trybów jazdy (w tym Perso do własnej konfiguracji) znacznie zmienia działanie samochodu. Zmiany wpływają na zawieszenie, działanie układu kierowniczego czy pracę silnika lub pedału przepustnicy oraz skrzyni biegów. Niestety można również aktywować emulator pracy silnika – nieładnie Renault.

Głosu silnika jednak nie ma co słuchać, ponieważ pod maską Talismana znalazł się 130-konny motor wysokoprężny o pojemności 1,6 litra. Połączono go z dwusprzęgłowym automatem EDC, który posiada 6 przełożeń. Tandem tych dwóch mechanizmów działał poprawnie, by nie powiedzieć – przeciętnie. Biorąc pod uwagę gabaryty samochodu silnik jest po prostu za słaby. Dużo lepiej sprawdziłaby się tutaj wersja 160-konna.

 

 

Opóźniony kickdown oraz wolne przyspieszanie (10,8 s do setki) przeszkadza w trasie. Zwłaszcza gdy droga jest wąska i wymaga częstego wyprzedzania. Taki manewr potrzebuje dokładnego przemyślenia, ponieważ maksymalny moment obrotowy równy 320 NM po prostu w tej budzie jest niewystarczający.

Na szczęście silnik diesla zapewnia atrakcyjne spalanie. W trasie wystarczy mu spokojnie 5-6 litrów, nawet gdy jazda jest szybka. W mieście można zmieścić się w granicach 7 litrów. To powoduje, że Talisman odwdzięczył się rachunkami na stacjach paliwowych. Niestety pojemność baku to tylko 52 litry – mogło być więcej.

 

https://www.facebook.com/Motopodprad/videos/1691771924230397/

 

Wspomnę jeszcze na chwilę o zawieszeniu. Dzięki Multi-sense, o którym już wspomniałem, samochód może być bardzo miękki lub trochę mniej. Nie nazwałbym Talismana Grandtour autem nastawionym na sport, ale dzięki systemowi czterech kół skrętnych prowadzi się bardzo pewnie. Kierując nim nie trzeba martwić się zakrętami, ponieważ 4Control czuwa i tylna oś nie ucieka, nawet na nierównościach. Zauważalną różnicę czuć jednak przy wyższych prędkościach.

 

 

Czy zatem Talisman Grandtour był odpowiednim wyborem? Miał sporo zalet, zwłaszcza jego walory praktyczne, które bardzo pomogły podczas urlopu. Auto zmieściło wszystkie nasze bagaże i w bezpieczny sposób dowiozło nas do celu. Co najważniejsze zrobiło to w miarę komfortowo i bez problemów.

Oczywiście mogło być troszkę szybsze i mocniejsze, ale jest na to rada – inny silnik. Ten egzemplarz w takiej specyfikacji jak na zdjęciach to wydatek 150 tysięcy złotych i biorąc pod uwagę co miał na pokładzie, to naprawdę dobra kalkulacja.

 

Konrad Stopa

Fot. Tomasz Knapik

 

Wygląd: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Wnętrze: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie: 5 out of 10 stars (5 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Wyposażenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Ogółem: 7.7 out of 10 stars (77/100)

 

Renault Talisman 6
Renault Talisman 6
Renault Talisman 5 scaled
Renault Talisman 5 scaled
Renault Talisman 4
Renault Talisman 4
Renault Talisman 3
Renault Talisman 3
Renault Talisman 2
Renault Talisman 2
Renault Talisman 1
Renault Talisman 1
Renault Talisman 12
Renault Talisman 12
Renault Talisman 7
Renault Talisman 7
Renault Talisman 14
Renault Talisman 14
Renault Talisman 10
Renault Talisman 10
Renault Talisman 9
Renault Talisman 9
Renault Talisman 8
Renault Talisman 8
Renault Talisman 13
Renault Talisman 13
Renault Talisman 11
Renault Talisman 11

 

Dane Techniczne:

Silnik: R4
Pojemność: 1598 cm3
Moc: 130 KM/4000 obr./min.
Moment: 320 Nm/1750 obr./min.
Skrzynia biegów: Automatyczna, sześciobiegowa
0-100 km/h: 10,8 s
Prędkość max.: 205 km/h
Cena: ok. 148000 PLN

Tagi: chorwacjadieselrenaultrenault talisman kombitalisman
Poprzedni post

Upsizing w nowym Polo GTI

Następny post

Genesis G70 rzuca rękawicę klasie premium

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Ford Tourneo Connect 2022 57

Kombivany wracają – nowy Ford Tourneo Connect

Autor Konrad Stopa
27/06/2022
0

Dziś wiele osób twierdzi, że autem uniwersalnym jest SUV. Jeszcze kilka lat temu był nim kompaktowy hatchback, a kilkanaście kombivan....

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Kombivany to dosyć popularne samochody, które potrafią sprostać najbardziej wygórowanym wymaganiom. Doceniają je przedsiębiorcy, a także rodziny, dla których liczy...

Land Rover Discovery 50

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Autor Konrad Stopa
20/06/2022
0

Myśląc o Land Roverze przed oczami mam zielone wyżyny Szkocji lub Anglii. Nie wiem dlaczego, ale Discovery idealnie pasuje do...

Nissan Juke Hybrid 17 1

Nissan Juke Hybrid – pierwsze spotkanie

Autor Konrad Stopa
13/06/2022
0

Nissan w 2030 roku planuje mieć w gamie tylko samochody elektryczne. W międzyczasie swoim klientom zaproponuje jednak hybrydy. Jedną z...

Następny post
G70 1

Genesis G70 rzuca rękawicę klasie premium

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.