Debiut Land Cruisera po 150 zmianach

Produkowana od 1951 roku Toyota Land Cruiser na miano legendy zapracowała już dawno. Jej waleczne serce zostało docenione na całym świecie – nawet na Antarktydzie. Do salonów trafiła właśnie zmodernizowana wersja Land Cruisera 150 na rok modelowy 2014.

Zmodernizowana Toyota wygląda bardziej atrakcyjnie i drapieżnie, a jej wyposażenie znacznie wzbogacono. Przyjrzymy się przeprowadzonym zmianom.

W najnowszym Land Cruiserze na pierwszy rzut oka już widać, że samochód zyskał nową twarz. Wyżej poprowadzono linię maski, na nowo zaprojektowano reflektory przednie ze światłami LED, które zostały zintegrowane z grillem w bardziej masywną niż dotychczas strukturę. Pionowe poprzeczki grilla przechodzą bezpośrednio w górną część zderzaka, dając wrażenie większej masywności przodu. Reflektory z technologią LED do jazdy dziennej i nocnej mają zupełnie nowy, bardziej pionowy kształt, oraz oznaczenia „Land Cruiser” na kloszach. Nowy jest także przedni zderzak i światła przeciwmgielne.

LC 2013 DET 01 Debiut Land Cruisera po 150 zmianach

Mimo nowego przodu nadwozia, nie zmienił się kąt natarcia, który nadal wynosi 32 stopnie. Pozostałe parametry terenowe zostały utrzymane na dotychczasowym poziomie (kąt rampowy 22 stopnie, kąt zejścia 25 stopni, przechył boczny 42 stopnie, zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu 42 stopni, głębokość brodzenia 70 cm).

Modernizacji poddane zostały też elementy zawieszenia z zestawem stabilizatorów o zmiennej sztywności (KDSS – Kinetic Dynamic Suspension System), dzięki czemu wzrosły możliwości Land Cruisera w terenie i stabilność prowadzenia na drodze. KDSS pozwala na samochodowi na bardziej stabilny wykrzyż kół w trudnym terenie. Podobnie jak do tej pory dostępne jest także aktywne zawieszenie z trzema trybami pracy: normalnym, komfortowym i sportowym. Dodatkowo tylne zawieszenie ma regulowaną wysokość i system auto-poziomowania.

W tylnej części nadwozia zmieniony został wygląd świateł, również noszących oznaczenie modelu. Na drzwiach bagażnika pojawiło się także większe, chromowane wykończenie wokół tablicy rejestracyjnej. Land Cruiser otrzymał także nowe wzory felg 17- i 18-calowych, oraz cztery nowe kolory nadwozia: odcień czarnego, ciemnozielonego, ciemnoniebieskiego i brązowego.

toyota land cruiser 2013 07 Debiut Land Cruisera po 150 zmianach

Wewnątrz zauważymy nowy panel górny konsoli centralnej, panel obsługi funkcji terenowych, zestaw zegarów z 4,2-calowym wyświetlaczem centralnym oraz poprawiony projekt trzeciego rzędu siedzeń. Poprawiły się też materiały wykończeniowe, a wnętrze otrzymało nowe odcienie dwukolorowej tapicerki – czarny i kość słoniową.

Pod maską Land Cruisera 150 może pracować silnik benzynowy V6 o pojemności 4-litrów, mocy 282 KM i maksymalnym momencie obrotowym 385 Nm, lub 3-litrowa jednostka Diesla o mocy 190 KM i 420 Nm, dostępnych już od 1600 obr./min. W przypadku tego drugiego silnika dostępny jest moduł PowerBoost, zwiększający moc do 225 KM i moment obrotowy do 500 Nm.

Toyota Land Cruiser 2014 800x600 wallpaper 2c Debiut Land Cruisera po 150 zmianach

Wersja benzynowa występuje z automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast wersja z silnikiem Diesla z manualną skrzynią 6-stopniową lub automatyczną 5-stopniową.

Wraz z modernizacją modelu, na polskim rynku pojawiły się także nowe wersje wyposażeniowe. Trzy wersje bazowe to Prado, Premium, oraz Executive, które można dodatkowo personalizować dwunastoma pakietami wyposażenia dodatkowego. Wprowadzona została także wersja specjalna na polski rynek -„Invincible”. Uwierzcie na słowo, jej wyposażenie jest bardziej, niż kompletne.

Ceny nowego Land Cruisera 150 rozpoczynają się od 189 tys. zł w przypadku wersji trzydrzwiowej i 199 tys. zł. z nadwoziem pięciodrzwiowym.

źródło: Toyota

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?