• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Bentley Mulsanne Speed – rządzi niutonometrami

Adam Gieras Autor Adam Gieras
18/11/2014
w Fascynacje
0
1272

1272

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Bentley Mulsanne już ze swoimi 512 ociekającymi chrapowatym dźwiękiem końmi mechanicznymi należy do klubu najszybszych limuzyn świata. Brytyjczycy postanowili jednak pójść o krok dalej i otworzyć przed nim wrota sali dla VIPów, w której – póki co – będzie zajmował jednoosobową lożę. Bentley Mulsanne Speed przełamał bowiem granicę 300 km/h wśród limuzyn.

 

Warto przeczytać

10 pytań do… Panie wiozą Panów

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Pod maską tego potwora znajduje się rozkręcona do 6,75 litra jednostka V8, która generuje 537 KM osiąganych już przy 4200 obr./min. Produkuje przy tym potężną dawkę aż 1100 niutonometrów, które dostępne są od 1750 obr./min.! 25 KM i 80 Nm więcej zostało osiągnięte dzięki kilku sprytnym zabiegom – przeprojektowano układ spalania, założono całkowicie nowy układ zmiennych faz rozrządu, dostrojono wydech i zoptymalizowano działanie turbosprężarek.

Ten ogromny silnik połączono z bardzo szybko działającą 8-biegową skrzynią firmy ZF z funkcjami Quickshift, Block Shifting i łopatkami przy kierownicy. Specjalnie do wersji Speed opracowano też tryb jazdy „S”, który pozwala utrzymywać cały czas obroty w pogotowiu – wskazówka obrotomierza nie opada poniżej 2 tys. obr./min. Producent zastosował też system odłączania połowy cylindrów. Podczas niezbyt szybkiej, płynnej jazdy Bentley staje się więc zwykłą czterocylindrówką. Pozwala to znacząco obniżyć spalanie tego smoka. Producent podaje, że ta 5,6 metrowa limuzyna przy wadze 3,2 tony zadowala się 14,6 litrami na każde 100 kilometrów. Ciekawe jak to wygląda w praktyce?

Mulsanne przyspiesza do pierwszych 100 km/h w 4,9 sekundy, a strzałka szybkościomierza staje dopiero na 305 kilometrze. Żeby samochód podczas tak dużych prędkości był stabilny, zastosowano zawieszenie na podwójnych wahaczach z przodu i układzie wielodrążkowym z tyłu. Dodatkowo układ doposażono w samopoziomowanie, automatyczną kontrolą prześwitu oraz adaptacyjne amortyzatory, które pracują aż w czterech trybach – od ustawienia Komfort do Sport. Limuzyna Bentleya potrafi też bardzo szybko wytracać prędkość. Pomagają w tym hamulce z wentylowanymi tarczami o średnicy 400 milimetrów na przedniej osi oraz 370 milimetrów na tylnej. Wersja Speed otrzymała też utwardzony względem 512-konnej odmiany układ kierowniczy.

Bentleya Mulsanne Speed na ulicy rozpoznamy po ciemnej osłonie chłodnicy, kracie przednich wlotów powietrza w tym samym kolorze, przyciemnionych lampach z przodu oraz specjalnych, 21 calowych felgach kierunkowych (strona lewa nie pasuje na prawą). Dostępne są też cztery zupełnie nowe kolory nadwozia: czarny Spectre ze złotym połyskiem, czerwony Candy Red, piaskowy Camel oraz błękitny Marlin. Tym samym Mulsanne Speed można wybrać w jednej ze stu tonacji kolorów, co daje kilka aż tysięcy możliwości indywidualizacji. W środku edycji specjalnej znajdziemy zupełnie nowe kolory nici przeszywających tapicerkę oraz prawdziwe włókno węglowe w kolorze fortepianowej czerni.

Producent pomyślał też o miłośnikach gadżetów. W wyposażeniu znajdziemy m. in dysk twardy o pojemności 60 GB, elektronicznie sterowane stoliki wyposażone w złącza i klawiatury do ipadów oraz pokładowe Wi-Fi z 14 głośnikami. Malkontenci mogą dokupić lodówkę na szampana z kryształowymi kieliszkami, pojemnik do przechowywania cygar, schowek na biżuterię, a także system multimedialny 2200 W z 20 głośnikami marki Naim. Słowem można się zatopić w luksusie. Tylko czy nie lepiej od zabawy gadżetami zasiąść za sterami tego smoka?

Adam Gieras

fot. materiały producenta

 

858
858
765
765
676
676
581
581
4102
4102
3119
3119
2141
2141
1273
1273

 

Pojemność: 6,75 litra

Moc: 537 KM

Maksymalny moment obrotowy: 1100 Nm

0-100 km/h: 4,9 sekundy

v-max: 305 km/h

cena: ok. 1,3 mln zł

 

Tagi: Benley Mulsanne Speedbentleyfascynacjeluksusowe limuzynymocmoment obrotowymotoryzacjamulsannenajszybsze limuzyny świataosiągizdjęcia
Poprzedni post

Nowy pickup Mitsubishi z Tajlandii

Następny post

Abarth 2000 Pininfarina Scorpione – włoski design

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Anna Nazarowicz 2

10 pytań do… Panie wiozą Panów

Autor Konrad Stopa
02/02/2023
0

Kobiety w motoryzacji obecne są od zawsze! Nie tylko w sportach motorowych, ale także i w naszym blogowo-dziennikarskim światku. Czas...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Explorer vs Explorer 12

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

Autor Paweł Kaczor
12/01/2023
0

Po wielu latach nieobecności Ford Explorer powrócił do Europy! Zupełnie nowa, szósta już odsłona tego amerykańskiego SUV-a dostępną jest w...

Następny post
1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione 3

Abarth 2000 Pininfarina Scorpione - włoski design

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET