• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Abarth 2000 Pininfarina Scorpione – włoski design

Marcin Koński Autor Marcin Koński
18/11/2014
w Fascynacje
0
1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione 3

1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione 3

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Tylko Włochów stać na to, by tak finezyjnie odziewać fantastyczne auta. Jeszcze bardziej boli fakt, iż tak mało się o nich obecnie mówi. Na przykład o takim Abarthcie 2000 Pininfarina Scorpione z 1969 roku.

Stromo opadający dziób z delikatnymi wlotami powietrza z przodu i ostrym klinem rzędu sześciu reflektorów. Zaraz za pokaźnym nadkolem znajdziecie łagodne wznosząca się, długa przednia szyba, na końcu której rozpoczyna się ogromny, ale też zgrabny odwłok z praktycznie nie opadającą linią  nadwozia. Wszystko dlatego, iż kryje pod blaszanym płaszczem wyścigowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy blisko 300 KM.
Obecnie taki wynik nie zrobiłby na nas specjalnego wrażenia, ale nie zapominajmy, że auto ma na karku już 45 lat, a motor wcale nie był wspomagany ani turbosprężarką, ani też kompresorem. Dzięki temu moc była dostępna dopiero przy 8700 obrotów na minutę, czyli tam, gdzie nie zawędruje żaden turbodoładowany potwór.

Warto przeczytać

10 pytań do… Panie wiozą Panów

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Jeszcze ciekawsze jest to, że przy całym tym dobrobycie koni mechanicznych uzyskanych bez wspomagania, masa własna wynosi jedynie 740 kg, co oznacza, że na jednego rumaka przypadają niespełna 4 kilogramy. Dzięki temu samochód jest w stanie rozpędzić się do oszałamiających 270 km/h.

 

1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione (7)

 

Na zakończenie garstka ciekawostek. Inspiracją do zbudowania samochodu był zwierz znajdujący się w logo Abartha – skorpion. Łatwo to zauważyć dzieląc auto na trzy części. Przód z wlotami powietrza nawiązuje do szczypiec, Błotniki symbolizują ramona, tylna część auta to jak wspomniałem wcześniej – odwłok, zaś ogonem został układ wydechowy, mocno wychodzący poza obrys nadwozia. Całe nadwozie zostało zbudowane z włókna szklanego i skrywa wyjątkowo ascetyczne wnętrze.

Dla zainteresowanych tym, kto dosiada takiego skorupiaka, podpowiem, że właścicielem jest japoński kolekcjoner Abartha – Shiro Kosaka.

 

Marcin Koński

Fot: autoconcept-reviews.com / sportscardigest.com / autoblog.it / fabwheelsdigest.blogspot.com

 

1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione 7
1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione 7
1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione 4
1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione 4
1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione 6
1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione 6
1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione
1969 Abarth 2000 Pininfarina Scorpione
Tagi: abarthAbarth 2000 Pininfarina Scorpionemocmoto fascynacjemotofascynacjenieznanypininfraninasuperautoszybkiwłoskie auto
Poprzedni post

Bentley Mulsanne Speed – rządzi niutonometrami

Następny post

845-konny Mustang pod wodzą Kena Blocka

Marcin Koński

Marcin Koński

Podobne artykuły

Anna Nazarowicz 2

10 pytań do… Panie wiozą Panów

Autor Konrad Stopa
02/02/2023
0

Kobiety w motoryzacji obecne są od zawsze! Nie tylko w sportach motorowych, ale także i w naszym blogowo-dziennikarskim światku. Czas...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Explorer vs Explorer 12

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

Autor Paweł Kaczor
12/01/2023
0

Po wielu latach nieobecności Ford Explorer powrócił do Europy! Zupełnie nowa, szósta już odsłona tego amerykańskiego SUV-a dostępną jest w...

Następny post
2014 11 18 12 25 06 HOONIGAN KEN BLOCKS GYMKHANA SEVEN  WILD IN THE STREETS OF LOS ANGELES YouT

845-konny Mustang pod wodzą Kena Blocka

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET