Askoll NGS – nowy elektryczny skuter prosto z Włoch

Askoll NGS to nowy skuter elektryczny włoskiej marki, który zaprojektowany został przy współpracy z pracownią projektową Italdesign Giugiaro. Do sprzedaży trafi na początku lipca 2020 roku.

Nowy elektryczny skuter Askoll NGS różni się od skuterów z serii eS wizualnie oraz użytkowo. Zmiany stylistyczne dotyczące sylwetki pchnęły ją w kierunku bardziej klasycznych i dynamicznych kształtów. Producent zapewnia, że zmieniony kształt przedniej osłony przekłada się na lepszą ochronę przed wiatrem. Za wygodniejsze podróżowanie odpowiadać ma nowa 2-osobowa kanapa.

Zmiany mechaniczne są niewielkie. Skutery z serii NGS mają zbliżone osiągi oraz właściwości jezdne do znanej już nam serii eS. Tak jak w poprzednich modelach skuter zasilany jest przez dwie baterie znajdujące się w kufrze pod siedziskiem. Najistotniejszą zmianą jest ulepszenie układu napędowego. W Askollu NGS dokonano zmian, które mają przełożyć się na jego cichszą pracę. Od siebie dodam tylko, że dobrze by było, jakby ta zmiana była znacząca. Przy skuterach Askoll eS dość mocno doskwierały mi odgłosy napędu.

Askoll NGS2 12 1024x682 Askoll NGS   nowy elektryczny skuter prosto z Włoch

Informacja od producenta

Topowy model o oznaczeniu NGS3, ma silnik o mocy 2700W i dwie baterie o pojemności 2820Wh. Na jednym ładowaniu może przejechać aż 96 km. Prędkość maksymalna wynosi 66 km/h. Pojazd w standardzie posiada reflektor w technologii LED i system hamulcowy CBS. Wyposażono go ponadto w cyfrowy zestaw wskaźników, uzupełniony o moduł łączności bluetooth. NGS3 kosztuje 18.990 zł.

Askoll NGS2, z silnikiem 2200W i dwoma bateriami o łącznej pojemności 2090Wh, jest idealną propozycją dla użytkowników z uprawnieniami na motorower. Prędkość ograniczono do 45 km/h. Maksymalny zasięg to 71 km. Podobnie jak NGS3, posiada cyfrowy zestaw wskaźników i wydajny układ hamulcowy (z tarczą na każdej osi, ale pozbawiony CBS). NGS2 dostępny jest za kwotę 16.590 zł.

Najbardziej ekonomicznym wyborem jest model NGS1. Wyposażono go w silnik 1500W i jedną baterię litowo-jonową o pojemności 1045Wh, która przy pełnym naładowaniu wystarczy na pokonanie 40 km. Analogowy zestaw wskaźników z pewnością zadowoli miłośników tradycyjnych zegarów. Cena skutera to 10.990 zł.

Na test nowego modelu firmy Askoll przyjdzie nam jeszcze chwilę zaczekać. W międzyczasie zapraszam Was do zapoznania się z naszymi poprzednimi testami skuterów tej marki:
Test: Askoll eS3 EVOlution – sportowy skuter elektryczny
Test skuterów elektrycznych: Askoll ES1 dla niej i ES2 dla niego
Test: Askoll eS3 – ekonomicznie i ekologicznie

Arek Jurczewski

Galeria zdjęć Askoll NGS

Dyskusja

komentarzy

Arek Jurczewski

W samochodzie spędza znaczną część swojego życia. Lubi przejażdżki bez większego celu, byle jechać. Ma fioła na punkcie jednego z rodzimych zespołów muzycznych, dlatego przemierzanie kraju wzdłuż i wszerz siedząc za kierownicą nie jest mu obce. Na co dzień jeździ Saabem, który jest niewiele młodszy od niego. W wolnych chwilach lubi samemu pogrzebać przy samochodzie, z różnym skutkiem. Najnowszy cel motoryzacyjny? Zakup auta, doprowadzenie do znośnego stanu, poznanie na wylot i wyruszenie na następną edycję Złombola. Zawodowo związany z informatyką.