• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

VW Polo po liftingu

Adam Gieras Autor Adam Gieras
29/01/2014
w Newsy
0
volkswagen polo lifting 1

volkswagen polo lifting 1

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Producent aut dla ludu zdecydował się odświeżyć swój sztandarowy produkt klasy B. Volkswagen Polo piątej generacji po liftingu otrzyma wyostrzone linie nadwozia, ulepszone wnętrze i mocniejsze silniki.

Warto przeczytać

Japońska marka szykuje elektryczny kabriolet. Czyżby Nissan Max-Out powrócił?

Ile kosztuje egzamin na prawo jazdy w 2023?

Amerykańskie świętokradztwo czy świetlana przyszłość? Oto hybrydowy Chevrolet Corvette E-Ray

Jak wiecie nie pałam miłością do tej niemieckiej marki. Volkswageny są nudne i mocno przereklamowane. Choć doceniam historię Garbusa i niezniszczalność Golfa II nie uważam, żeby ten niemiecki producent zasługiwał na szczególną fascynację, która moim zdaniem stała się motoryzacyjną chorobą narodową. Nie umniejszam jednak roli, jaką w klasie B odegrało Polo. To małe auto, które dla wielu młodych kierowców stanowiło – i nadal stanowi – pierwsze, własne cztery koła, ma się teraz upodobnić do większego brata – VW Golfa VII. Miłośników marki i nie tylko czekają więc zmiany, i to zmiany na lepsze.

volkswagen-polo-po-liftingu-2

Dotychczas wyprodukowano 14 mln. egzemplarzy Polo. Nic więc dziwnego, że producent, chcąc zachować pozycję silnego gracza na rynkach, postanowił lekko zmodyfikować mniejszego Golfa. Z zewnątrz nowe Polo jest bardziej drapieżne. Przestylizowaniu uległ przede wszystkim przód pojazdu. Nowe są reflektory i zderzak. W bogatszych wersjach w dzień jasnym światłem świecić będą nowocześnie zaprojektowane LED-y. Z tyłu przeprojektowaniu uległy lampy i zderzak. Samochód otrzyma też nowe wzory felg aluminiowych.

volkswagen-polo-lifting-3

Wewnątrz zupełnie nowy jest układ wskaźników i konsoli środkowej. Trójramienna kierownica z Golfa (w bogatszych wersjach) ma zachęcać do bardziej sportowej jazdy. Zupełnie od nowa zaprojektowano mechanizm sterowania klimatyzacją (pewnie nadal niestandardową). Pojawiło się też sporo chromowanych ozdobników – w poszyciu drzwi, obrębie otworów wentylacyjnych i konsoli dźwigni zmiany biegów. Najnowsze Polo otrzyma też zupełnie nową generację systemu radiowego i nawigacyjnego – do wybory są aż 4 rodzaje ekranów dotykowych. Zdecydowanie bogatsze ma być też wyposażenie standardowe.

volkswagen-polo-lifting-4

Prawdziwą rewolucję Polo ma przejść pod maską. Model po faceliftingu będzie dostępny z silnikami od 60 do aż 192 KM. Trzy- i czterocylindrowe jednostki będą charakteryzowały się lepszą kulturą pracy i mniejszym apetytem na paliwo. Będą też bardziej proekologiczne – mają spełniać normę Euro-6. Do silników powyżej 90 KM standardowo zostanie wprowadzona technologia Start&Stop, zaś silniki diesla o pojemnościach 1,2 i 1,6 litra zastąpi jednostka o pojemności 1,4. Volkswagen wprowadzi w nowym Polo jednostkę BlueGT, która ma być mocniejsza od aktualnie produkowanej 1,4 TSI o 10 KM (będzie legitymowała się mocą 150 KM). Zastosowany w niej układ odłączania cylindrów ma ograniczać w znaczący sposób paliwo. Polo GTi otrzyma silnik o mocy 192 KM, co oznacza przyrost o 12 KM. Sportowe wrażenia – gwarantowane!

 

 

Oficjalna premiera Polo V-tej generacji po faceliftingu ma nastąpić podczas salonu samochodowego w Genewie. A ja bardzo chętnie przejadę się testowym egzemplarzem, próbując, wbrew panującym stereotypom, nie polubić tego auta. Zapraszam do dyskusji pod artykułem i na naszym fanpage’u!

Adam Gieras

Tagi: aktualnościauto dla ludugenewa 2014mały Volkswagen po liftingumocniejsze Polonowe silnikinowości 2014Polo jak Golf VIIPolo po liftingusalon samochodowy w GenewieVolkswagen PoloVW klasy BVW Polo
Poprzedni post

Mroczny rycerz – Chrysler 300C John Varvatos

Następny post

Seat Mii by Mango

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Nissan Max-Out

Japońska marka szykuje elektryczny kabriolet. Czyżby Nissan Max-Out powrócił?

Autor Damian Kaletka
26/01/2023
0

Być może, jednak zapewne nie trafi on do seryjnej produkcji.

Prawo Jazdy

Ile kosztuje egzamin na prawo jazdy w 2023?

Autor Konrad Stopa
25/01/2023
0

Inflacja dotknęła również kursantów i chętnych na prawko w 2023. Egzamin na prawo jazdy podrożał - wiemy ile będzie trzeba...

Chevrolet Corvette E-Ray

Amerykańskie świętokradztwo czy świetlana przyszłość? Oto hybrydowy Chevrolet Corvette E-Ray

Autor Damian Kaletka
24/01/2023
0

Będzie to najszybsza Corvetta w ofercie marki.

Land Rover Discovery 52

Trener Czesław Michniewicz kupił nowe auto

Autor Konrad Stopa
24/01/2023
0

Były trener Reprezentacji Polski kupił nowe auto. Selekcjoner Czesław Michniewicz postawił na brytyjską markę premium. Jakie auto kupił? W czasie...

Następny post
15 seat mii by mango banner

Seat Mii by Mango

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET