• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volvo S90 B5 AWD – zapomnisz o tankowaniu

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
13/10/2023
w Nowe
2
Volvo s90 b5 29

Volvo s90 b5 29

317
SHARES
2.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Volvo S90 B5 dumnie pręży się już od kilku lat na rynku limuzyn. Jeśli komuś nie po drodze z niemiecką myślą technologiczną, to ten model z dieslem może się zdecydowanie spodobać.

I nieważne, że pod maską jest tylko 4 cylindry, v-max to tylko 180 km/h, a właścicielem marki zamiast Szwedów są już Chińczycy. To tylko przytyki, które może sprzedać wam kumpel jeżdżący kilkuletnim BMW z przekręconym licznikiem. Volvo S90 to fajny i pojemny wóz, który w tej specyfikacji sprawdzi się i w trasie, i pod dystrybutorem.

Warto przeczytać

Trudne wybory: Honda HR-V vs Suzuki S-cross

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Volvo s90 diesel 2
Volvo s90 diesel 2

Spokój nas uratuje

Volvo S90 narysowane zostało elegancko. Stało się to jednak już dobre kilka lat temu, ale długie i proste kształty z odrobiną chromu raczej szybko się nie starzeją. Długa maska i pionowy grill, a także thorowate światła to znak rozpoznawczy tego sedana. Z tyłu reflektory też poznacie z daleka, ponieważ są specyficzne i dość minimalistyczne.

Minimalizm rządzi zarówno w nadwoziu, jak i kabinie, więc wszystkich którzy nie lubią się jakoś wyróżniać Volvo zaspokoi. Nawet spore koła nie odbierają tej karoserii sznytu. A lakier? Tutaj niebiesko-szary sprawia, że jest ciut ciekawiej niż w wielu czarnych egzemplarzach spotkanych na ulicy.

Volvo s90 diesel 20
Volvo s90 diesel 20

Ładnie i schludnie w środku

Nie bez kozery szwedzki styl mieszkań tak często powtarza się w polskich domach. Dobra jakość, prostota kształtów i schludny projekt pozwala zaoferować ciepły kąt. Podobne odczucia towarzyszą mi, gdy wsiadam do Volvo. Nie ma tam wodotrysków, wielu świateł i przycisków. Jest elegancko, stonowanie i przyjemnie zarazem.

I to pomimo, że główne miejsce zajmuje dość spory pionowy ekran systemu infomedialnego. Na początku trochę szokował, ale w 2023 roku nawet horyzontalny kształt nie robi już wrażenia. Nasz egzemplarz w czarnej tapicerce i drewnianym wykończeniem bardzo dobrze się łączył, chociaż zapewne to tylko imitacja drewna i skóry. Jeśli nawet, to i tak mi się podoba!

Fakt, że projektanci Volvo mogli trochę bardziej przyłożyć się do ergonomii użytkowania, ponieważ obsługa komputera pokładowego w wirtualnych zegarach za kierownicą jest ciężkie, podobnie jak i sterowanie klimatyzacją ukrytą w ekranie.

Volvo s90 diesel 24
Volvo s90 diesel 24

Równouprawnienie w kabinie

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że rozstaw osi prawie 3 metrów zapewnia sporo miejsca w kabinie. Auto nie miało też dużego okna dachowego, więc nad głową miejsca również nie brakowało. Napisałem o równouprawnieniu, bo każde z 4 miejsc było bardzo komfortowe. Owszem z przodu pasażerowie mogli liczyć jeszcze na masaż i wentylację, ale z tyłu też pojawiła się osobna strefa klimatyzacji oraz podgrzewanie foteli.

W bagażniku natomiast pojawiła się przestrzeń o pojemności 500 litrów. Moim zdaniem wystarczająca wartość nawet dla całej rodziny.

Volvo s90 diesel 26
Volvo s90 diesel 26

S90 płynie po drodze

Kiedy postawisz prawie 5-metrowe nadwozie, które waży prawie 1,9 tony, to nie ma się co dziwić, że samochód mocno stoi na ziemi. Dodając do tego napęd na wszystkie koła, Volvo prowadzi się naprawdę pewnie. W końcu na pneumatycznym zawieszeniu jest bardzo komfortowe i nieźle izoluje pasażerów od czynników zewnętrznych. Taki stan rzeczy podbija też niezłe wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Za kierownicą S90 można stwierdzić, że prowadzenie samochodu bywa bajecznie proste. 249 koni mechanicznych dobrze radzą sobie z tym sporym nadwoziem, a 8-biegowy automat dobrze dobiera przełożenia do sygnałów kierującego. W końcu 480 Nm to też spory moment obrotowy, który przekłada się na sprint do setki w 7 sekund.

Volvo s90 diesel 10
Volvo s90 diesel 10

Zapomnisz o tankowaniu

Z S90 spędziłem sporo godzin w trasie i jest to jego ulubione środowisko. Samochód ten uwielbia pokonywanie kolejnych kilometrów i nie męczy przy tym swoich współtowarzyszy. I nieważne czy jest to droga pozamiejska czy autostrada. A przy tym silnik diesla jest bardzo ekonomiczny. 60-litrowy bak pozwala zobaczyć na wyświetlaczu zasięg nawet 1000 kilometrów. We współczesnym świecie to już rzadkość.

Spalanie oczywiście zależy od wizji kierowcy, ale waha się od nawet 5-6 litrów na bocznych drogach do 7 litrów na drogach szybkiego ruchu. W mieście mogą te wartości jeszcze wzrosnąć, ale jak widać inżyniera miękkiej hybrydy ma ekonomiczny sens.

Volvo s90 diesel 28
Volvo s90 diesel 28

Warto za to dopłacić

Zaglądając do cennika S90 minimalnie za ten model trzeba zapłacić około 271 tysięcy złotych. Co ciekawe, to mocniejszy 264-konny benzyniak, ale z napędem tylko na przód. Diesel jest droższy o 21 tysięcy złotych, ale nasz nieźle wyposażony egzemplarz przebił granicę 350 tysięcy złotych. Dlaczego?

Otóż warto dopłacić za takie dodatki jak świetne audio Bowers&Wilkins czy system kamer 360 stopni (to nadwozie trochę miejsca zajmuje). Łączność z Internetem i nawigacja od Google to też coś co warto mieć dostępne, bo wtedy nie używamy naszego smartfona prawie w ogóle. Co ciekawe, takich aplikacji jak z telefonu w aucie jest więcej – na przykład Tidal lub Spotify.

Volvo s90 diesel 14
Volvo s90 diesel 14

No to Skål

Nie jestem tu od tego, żeby na siłę was przekonywać do jakiegoś samochodu, ale jakoś mam słabość do szwedzkich produktów. Zdecydowanie wolę ich sedany niż SUVy, ale europejska konkurencja nie śpi, a są przecież jeszcze Lexusy. Każdy więc znajdzie coś dla siebie, ale diesli jest już coraz mniej, więc jak często podróżujecie, to warto rozważyć auto ze zdjęć. Volvo S90 proponuje również w formie hybrydy plug-in, więc ekomaniacy też znajdą coś dla siebie.

W końcu skandynawskie rzeczy w Polsce są bardzo modne (od seriali, przez książki po meble), więc i samochody się sprawdzą. No to dobrego dnia i na zdrowie!

Konrad Stopa

Zdjęcia Volvo S90 B5 AWD:

Volvo s90 diesel 1
Volvo s90 diesel 1
Volvo s90 diesel 2
Volvo s90 diesel 2
Volvo s90 diesel 3
Volvo s90 diesel 3
Volvo s90 diesel 4
Volvo s90 diesel 4
Volvo s90 diesel 5
Volvo s90 diesel 5
Volvo s90 diesel 6
Volvo s90 diesel 6
Volvo s90 diesel 7
Volvo s90 diesel 7
Volvo s90 diesel 8
Volvo s90 diesel 8
Volvo s90 diesel 9
Volvo s90 diesel 9
Volvo s90 diesel 10
Volvo s90 diesel 10
Volvo s90 diesel 11
Volvo s90 diesel 11
Volvo s90 diesel 12
Volvo s90 diesel 12
Volvo s90 diesel 13
Volvo s90 diesel 13
Volvo s90 diesel 14
Volvo s90 diesel 14
Volvo s90 diesel 15
Volvo s90 diesel 15
Volvo s90 diesel 16
Volvo s90 diesel 16
Volvo s90 diesel 17
Volvo s90 diesel 17
Volvo s90 diesel 18
Volvo s90 diesel 18
Volvo s90 diesel 19
Volvo s90 diesel 19
Volvo s90 diesel 20
Volvo s90 diesel 20
Volvo s90 diesel 21
Volvo s90 diesel 21
Volvo s90 diesel 22
Volvo s90 diesel 22
Volvo s90 diesel 23
Volvo s90 diesel 23
Volvo s90 diesel 24
Volvo s90 diesel 24
Volvo s90 diesel 25
Volvo s90 diesel 25
Volvo s90 diesel 26
Volvo s90 diesel 26
Volvo s90 diesel 27
Volvo s90 diesel 27
Volvo s90 diesel 28
Volvo s90 diesel 28

Dane techniczne Volvo S90 B5 AWD:

Silnik: diesel, 4–cylindrowy

Pojemność: 1969 cm3

Moc: 249 KM

Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm

0 – 100 km/h: 7 s

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna

Cena: około 350 tysięcy złotych

Tagi: diesels90s90 b5Volvovolvo s90volvo s90 b5 awd
Poprzedni post

Renault Master ponownie liderem

Następny post

Jaguar kończy z modelem F-type

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

hr v vs s cross

Trudne wybory: Honda HR-V vs Suzuki S-cross

Autor Paweł Kaczor
17/07/2025
0

Crossovery i SUV-y. Czy ktokolwiek kupuje jeszcze inne auta? Chyba nie… Suzuki S-Cross oraz Honda HR-V. Dwa… crossovery (a jakże!)...

hyundai santafe 01

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Autor Redakcja Motopodprad
14/07/2025
0

Wakacje to najlepszy i czasami jedyny moment na rodzinny wyjazd. Warto mieć do tego zadaania odpowiedniego kompana. Dlatego my postanowiliśmy...

bigster vs jaecoo

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Autor Paweł Kaczor
10/07/2025
0

Dacia to marka oferująca budżetowe samochody. Nikt się z tym nie kryje i nikt nie ma problemu z takim właśnie...

Hyundai Tucson 1.6 T GDI HEV 4WD 2024 29 fot. Marcin Koński

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Autor Marcin Koński
07/07/2025
0

Czy jedna, bądź dwie zaskakująco pozytywne cechy, mogą mieć przełożenie na odbiór całego samochodu? W psychologii, taki zjawisko nie jest...

Następny post
jaguary f type

Jaguar kończy z modelem F-type

Komentarze 2

  1. Czolo says:
    2 lata ago

    Mój Peugeot RXH w trasie spokojnie przekracza 1200km zasięgu. Dziękuję za Volvo i ich koszty serwisu.

    Odpowiedz
  2. Pingback: Volvo ES90 przybędzie już 5 marca. Co takiego szykują dla nas Szwedzi? | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.