Test: Renault Trafic – Izoterma CarPol

Mała izoterma zabudowana na furgonie Trafica, na wiele zalet. Poza plusami samego auta, zabudowca również się postarał. Zapraszam na test!

Celem zabudowy izotermicznej jest przewóz leków, żywności, mięsa kwiatów, roślin czy innych ładunków przy których niezbędna jest kontrolowana temperatura. Typowa zabudowa oznacza najczęściej izolację od warunków zewnętrznych poprzez płyty warstwowe jak miało to miejsce przy Masterze chłodniczym, którego ostatnio testowałem. W grę wchodzi również rozwiązanie oparte o piankę poliuretanową. Takie właśnie CarPol zastosował w zabudowie na Traficu.

Renault Trafic Izoterma CarPol 17 1024x768 Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol

CarPol – zabudowa izotermiczna

Materiałem konstrukcyjnym użytym przez producenta są płyty pianki poliuretanowej o grubości 50-70 mm umieszczone za panelami wewnętrznymi paki. Całość, czyli wnętrze przedziału towarowego, ale również drzwi boczne i dwuskrzydłowe tylne drzwi pokryte zostały plastikową zabudową wykonaną z ABS. Środek w zasadzie to nic innego jak wytłoczka wsadzona we wnętrze furgonu. Połączenia materiałów zredukowane zostały do minimum dzięki czemu ma się wrażenie bardzo dobrego wykonania i wysokiej jakości zabudowy.

Renault Trafic Izoterma CarPol 30 1024x768 Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol

Ponadto podłoga zabudowy jest izolowana, a od strony ładunku pokryta została blachą ryflowaną. Miejsce połączenia ze ścianami pokryte zostało szarym, matowym materiałem który wygląda ciekawie, jednak obawiam się o utrzymanie go w czystości w przypadku wylania czegoś na niego lub naniesienia innego rodzaju zabrudzenia.

Renault Trafic Izoterma CarPol 31 1024x768 Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol

Agregat elektryczny Zanotti

Współczynnik przenikalności cieplnej tej zabudowy to 0,7W/M2K. Ponadto w trosce o kontrolowane warunki przewozu ładunku CarPol w tej zabudowie zdecydował się na zamontowanie agregatu chłodniczego o Zanotti Z-120. Urządzenie umożliwia utrzymanie temperatury w zakresie 5-30 stopni celsjusza, a sama regulacja odbywa się co jedną dziesiatą stopnia.

Renault Trafic Izoterma CarPol 15 1024x768 Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol

Sterowanie odbywa się za pomocą umieszczonego w kabinie kierowcy sterownika, w okolicach słupka A. Powiem szczerze, że w porównaniu do poprzednika, a w zasadzie zabudowy Graua testowanej na aucie przed face liftingiem, wyświetlacz i jednocześnie sterownik wygląda nieco czytelniej.

Renault Trafic Izoterma CarPol 53 1024x768 Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol

Zabudowa w tej specyfikacji wyceniona została na 26 200 zł netto.

Jazda i codzienna eksploatacja

Bardzo lubię charakterystykę Trafica. W tej konfiguracji auto posiadało dwulitrowy silnik o mocy 145 koni mechanicznych. W zwykłym furgonie jest to jednostka zapewniająca bardzo dobrą dynamikę oraz bardzo oszczędną konsumpcją paliwa. Mimo, że w przedstawionej zabudowie od CarPol czuć lekką nadwagę, to nie wpłynęło to negatywnie na prowadzenie. Spalanie średnie z 1700-kilometrowego testu sięgnęło 6.5 l/100km. Auto podczas tego odcinka zużyło 105 litrów, a wiec 1,25 zbiornika paliwa, który w tym modelu ma 80 litrów pojemności. Zasięg, więc to zacne 1200 km.

Renault Trafic Izoterma CarPol 58 1024x768 Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol

Efektem zabudowy jest nieco zwiększony szum powietrza przy prędkościach powyżej 120 km/h. Na uwadze trzeba mieć, że sam Trafic, a w zasadzie wyciszenie pojazdu skutkowało dochodzącymi do kabiny odgłosami opływającego powietrza. W przypadku “kurnika” na dachu efekt jest spotęgowany, a przy prędkościach 120-130 już mocno słyszalny.

Renault Trafic Izoterma CarPol 40 1024x768 Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol

Podsumowanie

Zabudowa CarPol na Traficu wygląda bardzo solidnie i estetycznie. Miałem okazję testować wiele zabudów, jedyne co chciałbym zmienić w testowanej konfiguracji to podłoga. W Masterze miałem okazję testować taką która miała charakter wylewki, której struktura przypominała rodzaj chropowatego materiału z drobnymi kamyczkami. Sam Trafic łączy bardzo dobre prowadzenie, nikłe zużycie oraz mocną jednostkę napędową. Przetestowałem wiele dostawczaków, tych mniejszych i większych, ale w moim osobistym rankingu Trafic wciąż może może liczyć na pozycje na pudle.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Renault Trafic Izoterma – izoterma wewnętrzna CarPol

Trafic Izoterma CarPol – punktacja

Wygląd:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (8 / 10)
Wnętrze:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (7 / 10)
Silnik:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (9 / 10)
Skrzynia:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (9 / 10)
Przyspieszenie:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (9 / 10)
Jazda:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (9 / 10)
Zawieszenie:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (8 / 10)
Komfort:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (8 / 10)
Wyposażenie:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (7 / 10)
Cena/jakość:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (7 / 10)
Ogółem:
%name Test: Renault Trafic   Izoterma CarPol (81/100)

Trafic izoterma CarPol – zdjęcia

Trafic Izoterma CarPol – dane techniczne

Silnik: R4, turbodiesel
Pojemność: 1997cm³
Moc: 145 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 1500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: furgon od 76 600 zł netto, zabudowa 26 200 zł netto – egzemplarz testowy ok 115 tys netto

Dyskusja

komentarzy

Bartosz Kowalczyk

Bartek Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.