Kolejną odsłoną modyfikowanych pojazdów spod znaku Renault jest Master w zabudowie od PONY Auto Polska. Tym razem na tapet wzięliśmy kontener izotermę. Zapraszam!
PONY auto zdecydowało się zabudować podwozie Mastera kontenerem typu ALPO CITYBOX. Przeznaczeniem izotermy jest przewóz produktów w kontrolowanej temperaturze w tym wypadku temperatura na pace utrzymywana jest jedynie podczas jazdy. Sama zabudowa charakteryzuje się ładownością 1200 kg, a sam kontener mierzy 380 cm długości przy 205 cm szerokości. Na wysokości nadkoli, konstrukcja wymusiła zmniejszona szerokości do 128 cm. Wysokość wewnętrzna kontenera liczy natomiast 128 cm.
Konstrukcja kontenera
Materiałem konstrukcyjnym zabudowy jest rama wykonana z profili aluminiowych, zaś ściany i dach skonstruowane zostały z jednolitych paneli warstwowych. Podłoga pokryta została sklejką wykończoną wylewką przeciwpoślizgową, która z godnością nie ulega trudom codziennej pracy. Nadwozie typu kontener ma zaletę w stosunku do zabudowy bazującej na tradycyjnym blaszaku w postaci niższego progu załadunkowego. W zabudowie PONY próg umieszczony jest na poziomie 61 cm. Do paki prowadzi stały, stopień pośredni umieszczony na wysokości 32 cm.
Kontener chłodniczy jest szerszy od szoferki o około 10 cm z każdej strony. Manewrowanie pojazdem oraz cofanie nastręcza niestety sporych trudności z wyczuciem gabarytów auta. Brakowało mi kamery cofania lub przynajmniej czujników parkowania. Nawet nie chodzi o podjeżdżanie pod rampę wyładunkowa bo są odbojniki, ale o zwykłe codzienne zmaganie się z miastem.
Dostęp do ładunku
Symetryczne dwuskrzydłowe drzwi z tyłu pojazdu są ryglowane z możliwością blokady otwarcia poprzez zamknięcie na klucz. Drzwi wyposażone zostały w uszczelnienie wielostopniowe. Sama rama drzwi wykonana została natomiast ze stali nierdzewnej. Boczne drzwi o szerokości 90 cm wykonane są w tej samej koncepcji co te z tyłu pojazdu. Zamykane są na klucz, a ryglowane dzięki dzięki metalowemu cięgnu.
Wnętrze zabudowy na styku podłogi i ścian PONY wykonało z anodowanego aluminium. Paka jest łatwa do utrzymania czystości. Wszelkie zabrudzenia ze ścian czy pasa obwodowego udaje się zetrzeć w bardzo prosty sposób.
Agregat i sterowanie
Urządzeniem chłodniczym w zabudowie na Masterze był agregat chłodniczy Carrier Viento 300, który umieszczony został nad kabiną kierowcy, w zintegrowanym z nadwoziem spojlerze dachowym. Akcesorium od PONY posiada pełen komplet owiewek bocznych łagodzący nieco kwadraturę kontenera. W moim przekonaniu wyraźną wadą dostarczonego do testów produktu jest brak możliwości zasilania urządzenia z prądu sieci naziemnej jak to miało miejsce w poprzednio testowanym kontenerze chłodniczym.
Sterowanie agregatem odbywa się z szoferki za pomocą panelu umieszczonego blisko słupka A. Moim zdaniem wskaźnik nieco za bardzo przekręcony jest w stronę pasażerów i lubi się gibać. Samo sterowanie jest bardzo proste i intuicyjne.
Podsumowanie
Zabudowa chłodnicza od PONY bardzo przypomina tę, którą miałem okazję testować od Igloocar. A to zdecydowanie zaleta. Brakowało mi jednak gniazda do podłączenia agregatu do prądu w porównaniu do konkurencyjnej zabudowy. Poza tym brak kamery cofania dawał się we znaki. W reszcie zabudowa nie ustępuje konkurencji.
Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk
Master kontener izotermiczny PONY
Izoterma PONY – zdjęcia
Izoterma PONY – punktacja
Wygląd:
|
[usr 7]
|
Wnętrze:
|
[usr 6]
|
Silnik:
|
[usr 8]
|
Skrzynia:
|
[usr 8]
|
Przyspieszenie:
|
[usr 7]
|
Jazda:
|
[usr 8]
|
Zawieszenie:
|
[usr 8]
|
Komfort:
|
[usr 8]
|
Wyposażenie:
|
[usr 7]
|
Cena/jakość:
|
[usr 7]
|
Ogółem:
|
[usr 7.4 text=”false” img=”06_red.png”] (74/100)
|
Izoterma PONY – dane techniczne
Silnik: R4, turbodiesel
Pojemność: 2298cm³
Moc: 165 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 1500-3000 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: podwozie od 87 400 zł netto, zabudowa 37 300zł netto, 18 517 zł netto agregat chłodniczy. Testowany egzemplarz około 143 517 zł netto