• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Nissan Townstar – wygrywa rozsądek

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
13/03/2023
w Nowe
0
nissan townstar 6

nissan townstar 6

387
SHARES
3.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Gdybyśmy trochę cofnęli się w czasie Nissan Townstar miałby spore wzięcie. W świecie SUVów kombivany i minivany odchodzą w zapomnienie. Nie powiedziałbym, że to dobra droga i spróbuje taki wniosek obronić.

Nissan Townstar to efekt współpracy aliasu Nissana, Renault i Mercedesa. Nie dziwcie się więc, że w aucie zauważycie podobieństwa do aut francuskiego producenta. W końcu Renault Kangoo lub Mercedes Klasy T, to bliźniaki tego samochodu. Mi do testu trafił się do testu osobowy Townstar, więc czas na test.

Warto przeczytać

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Proste nadwozie

Gdybym na swojej Nokii 3310 zobaczył właśnie datę z marca 2001 roku, to pewnie na parkingu pod pracą spotkałbym same kompaktowe kombi lub właśnie auta pokroju kombivan. Jako, że jest ponad 20 lat później mój Townstar jest rodzynkiem. I dzieje się tak prawie wszędzie – w galerii, pod siłownią lub na drodze. No może pod marketem budowlanym byłoby ciut inaczej.

nissan townstar 2
nissan townstar 2

Nadwozie kombivana jest zatem proste i banalne. Ciężko w nim o jakieś fikuśne rozwiązania, bo rządzi nim użyteczność. Najwięcej producent pozwolić może sobie z przodu auta i tutaj Nissan zrobił to dość zachowawczo. Spokojne reflektory i niewielka atrapa chłodnicy ozdobiona jest chromowanymi elementami. Sytuację ratuje bordowy lakier, który sprawia, że auto wyróżnia się bardziej. Robi to też na pewno wysokością, ale za kierownicą siedzimy jak w osobówce.

Karoseria Townstara, to też miejsce, gdzie ten model najbardziej się wyróżnia względem innych przedstawicieli ze swojej dużej rodziny.

nissan townstar 5
nissan townstar 5

W środku spokojnie

Otwierając spore drzwi przednie na pierwszy rzut oka rzucą nam się pewne skojarzenia. Otóż deska rozdzielcza tożsama jest z modelami Renault i Dacii. Podobna jest kierownica, analogowe zegary czy ekran infomediów i panel do sterowana klimatyzacją. Wszystko zrobione z twardszych i ciemnych plastików, ale za to wytrzymałych na duże przebiegi.

Na plus na pewno zaznaczę skórzaną tapicerkę i szereg schowków, ale o tym później. Przydał się na pewno też fabryczny uchwyt na smartfona, który znalazł się po lewej stronie od kierownicy. Poza tym na wyposażenie auta nie ma co narzekać. Jest nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja, systemy bezpieczeństwa, tempomat oraz łączność z telefonem (carplay i androidauto). Niestety płynność systemu jest dyskusyjna, więc ten element można na pewno jeszcze poprawić.

nissan townstar 25
nissan townstar 25

Townstar może być rodzinny i pakowny

Wystarczy spojrzeć na sylwetkę auta i dwoje przesuwnych drzwi oraz klapę bagażnika. Te spore połacie blachy tylko czekają na zapełnienie rodziną i bagażami. Na tylnej kanapie spokojnie zmieści się trójka nawet wysokich osób, bo nie brakuje miejsca nad głową. Dzieci to będą miały mniej więcej tyle miejsca co w swoim pokoju.

Za pięcioma fotelami znalazła się spora przestrzeń do użytku rodziny, psa lub małej firmy. Bez problemu zmieścicie tam małe meble (bez rozkładania), AGD lub worki ziemi. Walizki to dla Townstara żaden problem. Licząc w litrach do dyspozycji jest 775 litrów. Złożenie siedzeń z tyłu to 1030 litrów (do wysokości foteli, a nie do dachu).

W rodzinnym Nissanie pojawiło się też sporo schowków. Te najciekawsze to półka nad przednią szybą lub szuflada przed pasażerem – takie rozwiązanie zaczerpnięte z Captura.

nissan townstar 17
nissan townstar 17

Nissan Townstar – silnik

Pod maską Nissana znalazł się sprawdzony motor o pojemności 1,3 litra. Samochód napędzany jest oczywiście benzyną, a 130 KM może nie brzmieć zbyt wystarczająco. W rzeczywistości jednak auto w konfiguracji z 6-biegową skrzynią manualną jest bardzo zrywny i dynamiczny. 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego mogłoby temu przeczyć, ale na pusto jest dobrze.

Zaglądając w ekonomię użytkowania Nissan może mieć dwojaką naturę. Jeżdżąc spokojnie średnie spalanie zamknie nam się w granicach 7-8 litrów w mieście, a w trasie będzie jeszcze niżej. Jeśli jednak cierpicie na chroniczny brak czasu i wasz styl jazdy jest dynamiczny, to Townstar może pochłonąć nawet 10 litrów na 100 km.

nissan townstar 29
nissan townstar 29

Na wakacje i do małej firmy

Nie da się ukryć, że Nissan Townstar jest bardziej rozsądnym samochodem niż takim emocjonalnym. Z drugiej strony takich szczerych propozycji już coraz mniej na rynku nowych aut. Townstar sprawdzi się jako uzupełnienie zarówno sporej rodziny, jak i małego biznesu. Nie zawiedzie was ani podczas zakupów, ani na wakacjach. Jest też na tyle ucywilizowany, że wybierając go niczego nie tracicie. To dalej osobowe auto, które dzięki swoim kompaktowym wymiarom jest łatwiejsze w użytkowaniu niż większe busy lub minivany.

nissan townstar 1
nissan townstar 1

Widać pochodzenie

Oczywiście jazda zapakowanym pod dach Nissanem będzie już trochę gorsza, ale samochód daje sobie radę ze swoim przeznaczeniem. Prowadzi się lekko i komfortowo, ale jak na busa przystało trzeba uważać na zakrętach i poprzecznych nierówności. Niestety trochę czuć tutaj jego pochodzenie i bardziej dostawcze przeznaczenie. W mieście nie powinniście mieć z tym problemu, ale od czasu do czasu zrozumiecie o czym mówię.

nissan townstar 31
nissan townstar 31

Dlaczego ma sens?

W sumie odpowiedzią jest cały powyższy tekst. Dobrze jeździ, jest pakowny, niczego mu nie brakuje, a co najważniejsze nie jest też źle wyceniony. Jego uniwersalność kosztuje w Polsce minimalnie 106 900 złotych. W przypadku wycofania się aut pokroju Berlingo i spółka nie ma też wiele konkurencji. Renault Kangoo poszło w użytkowy charakter, a wspomniany Mercedes T jest dużo droższy.

To jak – przekonałem Was trochę do kombivanów ?

Konrad Stopa
fot. Adam Gieras

Zdjęcia Nissan Townstar:

nissan townstar 2
nissan townstar 2
nissan townstar 3
nissan townstar 3
nissan townstar 4
nissan townstar 4
nissan townstar 5
nissan townstar 5
nissan townstar 1
nissan townstar 1
nissan townstar 7
nissan townstar 7
nissan townstar 8
nissan townstar 8
nissan townstar 9
nissan townstar 9
nissan townstar 10
nissan townstar 10
nissan townstar 11
nissan townstar 11
nissan townstar 12
nissan townstar 12
nissan townstar 13
nissan townstar 13
nissan townstar 14
nissan townstar 14
nissan townstar 15
nissan townstar 15
nissan townstar 16
nissan townstar 16
nissan townstar 17
nissan townstar 17
nissan townstar 18
nissan townstar 18
nissan townstar 20
nissan townstar 20
nissan townstar 21
nissan townstar 21
nissan townstar 22
nissan townstar 22
nissan townstar 23
nissan townstar 23
nissan townstar 24
nissan townstar 24
nissan townstar 25
nissan townstar 25
nissan townstar 26
nissan townstar 26
nissan townstar 19
nissan townstar 19
nissan townstar 27
nissan townstar 27
nissan townstar 28
nissan townstar 28
nissan townstar 29
nissan townstar 29
nissan townstar 30
nissan townstar 30
nissan townstar 31
nissan townstar 31

Dane techniczne Nissan Townstar:

Silnik: 1,33 l – benzyna

Moc: 130 KM

Moment obr.: 240 Nm

Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa

Napęd: przedni

0-100 km/h: 11,8 s

Prędkość maksymalna: 183 km/h

Cena: od 106 900 zł

Tagi: kombivannissanNissan Townstartownstar
Poprzedni post

Czy Citroen Ami poradzi sobie na zakręcie Formuły 1?

Następny post

Tak może wyglądać elektryczny Wiesmann Thunderbolt

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Toyota Highlander 34

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Autor Konrad Stopa
24/03/2023
1

Azjatyckie samochody mają branie zarówno w USA, jak i w Europie. Toyota Highlander jako duży, 7-osobowy SUV walczy na obu...

Następny post
Elektryczny wiesmann 1

Tak może wyglądać elektryczny Wiesmann Thunderbolt

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET