• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Lexus NX 200 T

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
28/07/2015
w Nowe
3
IMG 0350

IMG 0350

165
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Pochodzenia Lexusa NX nie da się oszukać. To pełnoprawny wytwór azjatyckiej wizji designu, która garściami czerpie z geometrii oraz anime. Dlatego też NX z mocnym benzynowym motorem to bestia, która w tej specyfikacji odcina się od ultraekologicznej marki i straszy zarówno na drodze swoimi osiągami, jak i pod dystrybutorem. Czy dałem radę go jakoś poskromić?

Warto przeczytać

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Lexus NX to w miarę świeże dziecko japońskiego producenta. To następca konceptu LF-NX, który szokował na każdym kroku; co więcej wersja produkcyjna robi to nadal. Ostre linie i geometryczne kształty to wizja nowoczesnego SUV-a dla młodych osób lub chcących wrócić do „szczeniackich lat”. Na sporych kołach (17 cali) w metalicznym kolorze NX świetnie wyróżnia się z tłumu. Najbardziej charakterystyczny jest przód auta, który ostrzega o swojej sile poprzedzające samochody nieregularnym grillem oraz dwuczęściowymi reflektorami (jedne z nich to LEDy do jazdy dziennej). Te dwie cechy wspólne są z pozostałą gamą modelową Lexusa.

Równie ciekawie pod względem wizualnym prezentuje się tył auta. Tutaj dwie końcówki rur wydechowych zapowiadają kawałek sportowych aspiracji NX-a. W oczy od razu rzucają się również tylne reflektory, których kształt trudno określić słowami – po prostu są futurystyczne. Tym epitetem w sumie można określić całe auto, ponieważ Lexus NX mógłby spokojnie posłużyć jako baza jakiegoś Transformersa – Optimusie, co Ty na to?

To, co zaskakuje na zewnątrz nie kończy się po otwarciu drzwi. Design konsoli środkowej i deski rozdzielczej nadal jest niestandardowy. Ciemna skóra oraz dobrej jakości plastiki nieźle kontrastują z jasną (również skórzaną) tapicerką. Smaczku dodają srebrne wstawki oraz drewniane listwy – jest elegancko! Niestety widać też kilka rozwiązań, które można było lepiej ułożyć – mam na myśli ergonomię przycisków lub samą myszkę (touchpad do sterowania systemem infomedialnym), która jest raczej utrapieniem obsługi niż ułatwieniem.

IMG_0347

Na szczęście jest to segment premium, więc braki Lexus nadrabia wyposażeniem. Posiada on wszystko, co powinien – od podgrzewanych i wentylowanych foteli przez czujniki parkowania i system 360-stopniowych kamer, po aktywny tempomat i systemy bezpieczeństwa (asystent hamowania, pasa ruchu, BLIS). O klimatyzacji, czy nawigacji szkoda nawet wspominać, bo to już standard. Nie jest nim jednak modem WiFi lub indukcyjna ładowarka telefonu komórkowego w schowku – to w aucie nadal rarytasy. Szkoda tylko, że świetne audio oraz całe multimedia okraszone są archaicznym już interfejsem. Wygląda on staro i trochę pikselowo – drogi Lexusie, czas na odświeżenie tego systemu.

Co ciekawe, mimo sporych wymiarów zewnętrznych (4630x1845x2130), samochód w środku jest bardzo kompaktowy. Siedząc na fotelu kierowcy mamy wrażenie dowodzenia w jakimś statku kosmicznym. Nie oznacza to jednak, że jest ciasno! Każdemu z czterech pasażerów miejsca nie zabraknie, a panoramiczny dach z elektroniczną roletą na pewno rozwieje ewentualne poczucie klaustrofobii. Lęków nie nabawimy się też przy pakowaniu Lexusa NX, ponieważ 475 litrów pojemności bagażnika wystarczy (hybryda może pochwalić się takim samym wynikiem).

To, co istotne w tym egzemplarzu, to silnik, który pozwala „dobić” do 200 km/h oraz masa auta pozbawiona elektrycznych baterii (ok. 200 kg mniej). Jest to zauważalne przy pierwszym naciśnięciu pedału gazu. 350 NM dostępnych już od 1650 RPM wyciśniętych z dwulitrowej i uturbionej jednostki benzynowej powoduje uśmiech na twarzy. 238 KM oraz rozpędza to auto do setki w czasie zaledwie 7,2 sekundy, co przy takich gabarytach i masie (ponad 1,8 tony) jest naprawdę zaskakujące.

IMG_6677

Nie przeszkadza nawet 6-biegowy automat, który zgrabnie i poczciwie radzi sobie z tym autem. Jego praca uzależniona jest od wybranego trybu jazdy, ponieważ w ECO działa on z opóźnieniem, a przy SPORT S i SPORT S+ podkręca obroty silnika i reakcję na gaz. Mimo to Lexus NX nadal zostaje komfortowym autem. Jadąc nim nie czuć różnicy między prędkością 80 km/h, a 160 km/h – cały czas prowadzi się pewnie i dobrze wyłapuje nierówności. Dopiero powyżej ograniczeń prędkości, na tor jazdy zaczynają wpływać boczne podmuchy wiatru lub szybkie zakręty – NX mocno ich nie lubi pomimo napędu AWD. Co ważne, dzięki aerodynamicznemu nadwoziu hałas oporu powietrza we wnętrzu auta jest prawie niesłyszalny.

Jak to jednak w życiu bywa musi być coś za coś. Nawet najniższy współczynnik powietrza nie oszuka praw fizyki i tak duże ciało, jakim jest NX, potrzebuje sporo energii, by pędzić po drogach tak dynamicznie. W tym przypadku bierze się to ze spalania dużej ilości benzyny. Bo jak inaczej nazwać poziom 15 l/100 km w mieście oraz minimum 11 litrów na trasie? NX 200t będzie częstym gościem na stacjach benzynowych, bo jego średni zasięg na pełnym baku to około 400-450 km, co dla kierowcy oznacza spore szanse na żelazko lub inne nagrody z programów lojalnościowych. Dla porównania dodam, że hybrydowa odmiana NX-a jest w stanie zaoszczędzić prawie 50% z wymienionych wyżej wyników spalania, ale mimo nawet takich oszczędności wolę tę Godzillę.

IMG_0326

Ponadto hybryda jest droższa i całkiem inna. Nasz testowy egzemplarz wyceniono na około 200 tysięcy złotych. Co istotne, tak atrakcyjna cena wynika z promocji oraz nowości na rynku, jaką jest prezentowany silnik. Dlatego też chętnych zapraszam do salonów jak najszybciej, ponieważ promocja może się zwyczajnie w świecie zakończyć. Czy to dużo? Z jednej strony tak, z drugiej nie – podobnie skonfigurowana hybryda to koszt kilkudziesięciu tysięcy więcej.

Wprowadzenie nowej i mocnej jednostki benzynowej przez Lexusa była strzałem w dziesiątkę. Sądzę, że dzięki temu klienci nie będą tak często odrzucać NX-a w swoich potencjalnych planach. Ten futurystyczny model w opisanej wyżej specyfikacji z ponadczasowym wyglądem i sporymi możliwościami jezdnymi jest dużo lepszą opcją niż hybryda. Poza tym bycie eco-friendly stało się tak popularne, że przestaje być modne i hipsterskie…

Konrad Stopa

Wygląd: [usr 10]
Wnętrze: [usr 8]
Silnik: [usr 9]
Skrzynia: [usr 6]
Przyspieszenie: [usr 8]
Jazda: [usr 9]
Zawieszenie: [usr 9]
Komfort: [usr 10]
Wyposażenie: [usr 8]
Cena/jakość: [usr 7]
Ogółem: [usr 8.4 text=”false” img=”06_red.png”] (84/100)
IMG 0340
IMG 0340
IMG 0326
IMG 0326
IMG 0369
IMG 0369
IMG 0365
IMG 0365
IMG 0361
IMG 0361
IMG 0360
IMG 0360
IMG 0352
IMG 0352
IMG 0351
IMG 0351
IMG 0350
IMG 0350
IMG 0375
IMG 0375
IMG 0330
IMG 0330
IMG 0347
IMG 0347
IMG 02924
IMG 02924
IMG 03061
IMG 03061
IMG 0305
IMG 0305
IMG 0303
IMG 0303
IMG 02981
IMG 02981
IMG 6671
IMG 6671
IMG 6677
IMG 6677
IMG 02942
IMG 02942
IMG 02971
IMG 02971
IMG 02952
IMG 02952
IMG 0319
IMG 0319
IMG 0324
IMG 0324
IMG 0323
IMG 0323
IMG 0321
IMG 0321
collage4
collage4

Lexus NX 200t dane techniczne:

Silnik:  benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa: 1998 cm3
Moc maksymalna: 238 KM
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm w przedziale 1650–4000 obr/min
Rodzaj napędu: na przednie koła
Skrzynia biegów: 6-biegowa przekładnia automatyczna
Długość x Szerokość x Wysokość: 4630 x 1845 x 1645 mm
Rozstaw osi: 2660 mm
Masa własna: 1755 kg
Pojemność bagażnika: 580/1625 l
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l.

OSIĄGI

0–100 km/h:  7,3 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA (śr test): 13 l/100km

Tagi: 200tbenzynacrossoverlexusLexus NXnxoffroadsuvtesttest lexusatest nxturbo
Poprzedni post

Test: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG

Następny post

Jak zabezpieczyć samochód na wakacje?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Chery Tiggo 7 test

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Autor Bartłomiej Puchała
05/11/2025
1

Tiggo 7 wydaje się złotym środkiem w gamie koncernu Chery, choć nie wygląda tak designersko jak bardziej popularne propozycje. Więcej...

Renault Captur 2025 (14)

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Autor Piotr Rodzik
31/10/2025
0

„Ja nie jestem zupa pomidorowa, żeby każdy mnie lubił” – znacie to powiedzonko? Jak nie, to już znacie. I właśnie...

S cross vs SX4 (6)

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Autor Paweł Kaczor
30/10/2025
0

Są takie samochody, które się nie starzeją. Są takie auta, które dumnie czerpią ze swojej historii. Są takie modele, które...

Volkswagen Tayron

Test: Volkswagen Tayron R-Line 272 KM – tym razem się uda

Autor Damian Kaletka
27/10/2025
0

Ten samochód może się podobać klientom.

Następny post
samochody

Jak zabezpieczyć samochód na wakacje?

Komentarze 3

  1. sss says:
    10 lat ago

    skąd się wzięła ta skrzynia cvt? przecież 200t ma normalny 6 biegowy automat…

    Odpowiedz
    • Konrad says:
      10 lat ago

      Dzięki za czujność, naleciałość po teście 300 H – poprawione ;)

      Odpowiedz
  2. Pingback: Test: Lexus NX300h. Relaksujący, ale... | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.