• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Hyundai Tucson phev – kilka scenariuszy

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
17/10/2022
w Nowe
0
Hyundai Tucson phev 2022 1

Hyundai Tucson phev 2022 1

269
SHARES
2.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Hyundai Tucson jest, moim zdaniem, jednym z fajniejszych SUVów na rynku. Dobrze wygląda, nieźle jeździ i jest przyjemny w środku. Czy wariant z hybrydą plugin dowodzi tej tezie, czy całkiem odwrotnie?

Tucson pojawiał się na łamach naszego bloga kilkukrotnie, więc możecie o nim w innych odsłonach przeczytać choćby tutaj lub tu. Opcja PHEV pojawiła się po raz pierwszy, więc skupię się głównie na jej różnicach.

Warto przeczytać

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Test: Mercedes E 300 de – diesel z wtyczką

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Zespół napędowy Tucsona

Hyundai Tucson z wtyczką jest najmocniejszą z gamy tego modelu i może poszczycić się naprawdę wysokimi osiągami. Łączna moc układu złożonego z benzyniaka o pojemności 1,6 litra, silnika elektrycznego oraz baterii o pojemności 13,8 kWh to 265 koni mechanicznych. Spora ilość mocy jak na SUVa, a maksymalny moment obrotowy to 350 Nm. Auto waży jednak o 200 kilogramów więc niż standardowa odmiana, więc te dane techniczne mają co wozić.

Hyundai Tucson phev 2022 5
Hyundai Tucson phev 2022 5

Osiągi? Sprint do setki zajmuje 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna kończy się przy 191 km/h.

Jak ze spalaniem?

Dzięki wspomnianym akumulatorom koreańska marka zapowiada, że auto na samym prądzie może przejechać nawet 74 km. Tak naprawdę bliższy prawdy jest dystans 50 kilometrów i na taki przebieg liczyłbym przy codziennej eksploatacji.

Subskrybuj nas na Youtube!

Jeśli chodzi o spalanie podstawowego paliwa, to w moim teście auto spalało mniej w mieście niż na autostradzie. Nawet przy rozładowanych akumulatorach w miejskim otoczeniu było to około 6-7 litrów. Po prostu ciągłe hamowanie w korkach i przy światłach sprawiają, że auto trochę się doładowuje. A przy stałej jeździe takiej sytuacji nie mamy, więc powyżej 130 km/h spalanie wzrosło do okolic 8 litrów i rośnie wraz z szybszą jazdą.

Hyundai Tucson phev 2022 32
Hyundai Tucson phev 2022 32

Spodoba się właścicielom domów jednorodzinnych

No dobrze i teraz zabawmy się pisarzy książek. Załóżmy, że nasz bohater Robert mieszka na wsi pod dużym miastem. Ma jednorodzinny dom, który już dawno wyposażył w fotowoltaikę i bez problemu może podłączyć auto do ładowania. Dodatkowo pracuje w małym przedsiębiorstwie około 20 km od domu, gdzie również nie ma problemu z dostępem do prądu.

Biorąc pod uwagę zasięg Tucsona i możliwości ładowania go codzienne w 2 różnych miejscach ekonomia użytkowania auta jest prawie znikoma. Zwłaszcza, gdy porównamy to do rosnących cen paliw tradycyjnych. W takim przypadku hybryda plug-in będzie zbawienna, bo w razie chęci dalszej trasy Hyundai również się sprawdzi.

Hyundai Tucson phev 2022 28
Hyundai Tucson phev 2022 28

Nie dla mieszkańców blokowiska

Przyjmijmy jednak teraz drugi scenariusz. W nim nie musimy już tak rozruszać wyobraźni, bo przykład mam osobisty. Przysłowiowy Konrad mieszka na nowym osiedlu w dużym mieście i pracuje w korporacji. Parking w jego bloku jest już na tyle w nowym bloku, że miejsca nie posiadają gniazdek. Budynek jednak jeszcze nie jest tyle świeży, by zgodnie z prawem musiały się w nim znajdować ładowarki. Do pracy ma około 10 km, więc mniej, ale w firmie miejsca parkingowe nie mają dostępu do prądu.

Zostaje więc ładowanie auta w galeriach (ze zwykłego gniazdka), z kilku darmowych publicznych ładowarek lub tych płatnych, których jest więcej, ale prąd nie jest już tak tani. Poza tym polecam takie ćwiczenie – sprawdźcie przy swoich codziennych wizytach w sklepach czy na stacjach paliw jak często te ładowarki są wolne.

Hyundai Tucson phev 2022 48
Hyundai Tucson phev 2022 48

Takie otoczenie dla hybrydy plug-in nie jest już tak kolorowe, a wydaje mi się w Polsce, że ludzi z moim przykładem jest więcej. Stąd też twierdzę, że phev’y w Polsce nie mają łatwo, ale przy dobrych warunkach mają dużo sensu.

Hyundai Tucson – ceny

Nie da się ukryć, że więcej technologii podnosi cenę auta. W przypadku Tucsona do hybrydy phev trzeba spokojnie dorzucić około 20 tysięcy złotych. Czy warto odpowiedziałem powyżej, ale minimalnie jest to kwota w okolicach 135 tysięcy złotych. Nasz egzemplarz był bardzo doposażony, więc cena jest jeszcze wyższa. Mniej więcej 178 000 zł, ale naprawdę na wyposażeniu znalazły się takie cuda jak dobre audio, skórzana tapicerka, 3-strefowa klimatyzacja czy pełne okamerowanie samochodu z czujnikami parkowania oraz wiele systemów bezpieczeństwa jazdy.

Hyundai Tucson phev 2022 42
Hyundai Tucson phev 2022 42

Przyjemny SUV

Wraz z kolejnym spotkaniem z Tucsonem nadal stwierdzam, że to bardzo przyjemne auto. Wygląda na tyle atrakcyjne, że szybko się nie znudzi. Podobnie jest we wnętrzu, gdzie projekt jest bardzo amerykański i trochę niepowtarzalny na europejskim rynku. Nawet inne modele Hyundai’a pod tym względem się różnią.

Dodając do tego wysokie wyposażenie oraz dobre materiały w aucie można poczuć się bardzo dobrze. Nawet lepiej niż u konkurencji, bo poziom wykracza ciut ponad markę popularną.

Hyundai Tucson phev 2022 33
Hyundai Tucson phev 2022 33

Bajer w kluczyku

A to czym Hyundai Tucson zaskakuje to możliwość wyjechania lub wjechania w ciasne miejsce parkingowe. Za pomocą przycisku na kluczyku samochód bez kierowcy potrafi się poruszać. Robi to na tyle mądrze, że sprawdza wolne miejsce, by w nic nie uderzyć. Wygląda to oryginalnie, a podobne funkcje pojawiają się tylko w autach premium.

Dlatego też Hyundai Tucson potrafi pozytywnie zaskoczyć w wielu względach. Osobiście wybrałbym zwykłą hybrydę, ale tylko z powodu mojej sytuacji domowej. Nie znaczy to, że PHEV jest zły, tylko wymaga odpowiedniego klienta.

Konrad Stopa

Zdjęcia Hyundai Tucson PHEV:

Hyundai Tucson phev 2022 48
Hyundai Tucson phev 2022 48
Hyundai Tucson phev 2022 47
Hyundai Tucson phev 2022 47
Hyundai Tucson phev 2022 45
Hyundai Tucson phev 2022 45
Hyundai Tucson phev 2022 44
Hyundai Tucson phev 2022 44
Hyundai Tucson phev 2022 42
Hyundai Tucson phev 2022 42
Hyundai Tucson phev 2022 41
Hyundai Tucson phev 2022 41
Hyundai Tucson phev 2022 40
Hyundai Tucson phev 2022 40
Hyundai Tucson phev 2022 39
Hyundai Tucson phev 2022 39
Hyundai Tucson phev 2022 38
Hyundai Tucson phev 2022 38
Hyundai Tucson phev 2022 37
Hyundai Tucson phev 2022 37
Hyundai Tucson phev 2022 35
Hyundai Tucson phev 2022 35
Hyundai Tucson phev 2022 34
Hyundai Tucson phev 2022 34
Hyundai Tucson phev 2022 33
Hyundai Tucson phev 2022 33
Hyundai Tucson phev 2022 32
Hyundai Tucson phev 2022 32
Hyundai Tucson phev 2022 31
Hyundai Tucson phev 2022 31
Hyundai Tucson phev 2022 28
Hyundai Tucson phev 2022 28
Hyundai Tucson phev 2022 15
Hyundai Tucson phev 2022 15
Hyundai Tucson phev 2022 16
Hyundai Tucson phev 2022 16
Hyundai Tucson phev 2022 17
Hyundai Tucson phev 2022 17
Hyundai Tucson phev 2022 18
Hyundai Tucson phev 2022 18
Hyundai Tucson phev 2022 19
Hyundai Tucson phev 2022 19
Hyundai Tucson phev 2022 22
Hyundai Tucson phev 2022 22
Hyundai Tucson phev 2022 24
Hyundai Tucson phev 2022 24
Hyundai Tucson phev 2022 26
Hyundai Tucson phev 2022 26
Hyundai Tucson phev 2022 14
Hyundai Tucson phev 2022 14
Hyundai Tucson phev 2022 13
Hyundai Tucson phev 2022 13
Hyundai Tucson phev 2022 12
Hyundai Tucson phev 2022 12
Hyundai Tucson phev 2022 10
Hyundai Tucson phev 2022 10
Hyundai Tucson phev 2022 9
Hyundai Tucson phev 2022 9
Hyundai Tucson phev 2022 7
Hyundai Tucson phev 2022 7
Hyundai Tucson phev 2022 6
Hyundai Tucson phev 2022 6
Hyundai Tucson phev 2022 5
Hyundai Tucson phev 2022 5
Hyundai Tucson phev 2022 4
Hyundai Tucson phev 2022 4
Hyundai Tucson phev 2022 2
Hyundai Tucson phev 2022 2

Dane techniczne Hyundai Tucson PHEV:

Rodzaj silnika: benzyna – hybryda plug-in
Moc silnika: 265 KM
Moment obr.: 350 Nm
Skrzynia biegów: automatyczna, 6-stopniowa
0-100 km/h: 8,2
Prędkość maksymalna: 191 km/h
Cena testowanej wersji: około 178 tysięcy złotych

Tagi: hybrydahyundaihyundai tucsonhyundai tucson phevphevPlugintucson
Poprzedni post

Skromne premiery w Paryżu

Następny post

Dźwięk wydechu Forda Focusa ST

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Tiguan phev (3)

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Autor Konrad Stopa
16/06/2025
0

Tiguan to ważny model Volkswagena, który w trzeciej generacji pręży przed nami muskuły. W odmianie hybrydy plug-in kolejny raz próbował...

mercedes e300de (33)

Test: Mercedes E 300 de – diesel z wtyczką

Autor Konrad Stopa
13/06/2025
0

Diesel jako hybryda plug-in? Ale jak to? Takie niecodzienne połączenie Mercedes stosuje już od lat, a ja mogłem sprawdzić je...

mustang vs mustang (5)

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Autor Paweł Kaczor
12/06/2025
0

Ford Mustang to auto kultowe. To auto legenda. To samochód, który od ponad 60 lat jest bardziej amerykański niż Donald...

Dacia Bigster (1)

Test: Dacia Bigster Hybrid – powtórka z rozrywki

Autor Konrad Stopa
09/06/2025
2

Dacia Bigster jako większy brat Dustera ma zamiar bić się w zapchanym i popularnym segmencie kompaktowych SUV-ów. Czy argumentem w...

Następny post
Ford Focus ST 2022 6

Dźwięk wydechu Forda Focusa ST

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij