Ssangyong ma nowego właściciela

Nie od dzisiaj wiadomo, że Ssangyong zmagał się z wieloma problemami. Wystarczy spojrzeć na nasz polski rynek – marka pojawiała się w sprzedaży z nowymi modelami, a potem znikała. Rozwiązaniem problemów ma być nowy właściciel Edison Motors.

Wysokie zadłużenie, słabe wyniki sprzedaży to główne problemy z jakimi boryka się koreańska marka. Sprzedaż na poziomie niespełna 85 tysięcy pojazdów w całym 2021 roku oznacza spadek zainteresowania autami tej marki aż o 21% Równie słabo wygląda strata operacyjna, która w okresie styczeń-wrzesień 2021 wyniosła 199,5 miliona dolarów.

Jedynym rozwiązaniem problemów była sprzedaż koncernu. Indyjski producent samochodów Mahindra, który na koniec września posiadał około 75% udziałów SsangYonga w końcu zdecydował się na ten krok. Obecnie właścicielem marki jest konsorcjum Edison Motors, które wykupiło firmę za kwotę 254,65 miliona dolarów.

SsangYong Korando 1 1024x616

Czy w związku z tymi wydarzeniami przyszłość marki mocno się zmieni w najbliższym czasie? Trudno wyrokować. Przedstawiciele Ssangyong Polska postawili sobie za plan sprzedaż 1500 samochodów. W planach jest także debiut w Polsce pierwszego elektrycznego modelu SsangYong Korando.

Zdjęcia: Ssangyong
Tekst: Paweł Oblizajek

Dyskusja

komentarzy

Paweł Oblizajek

Uwielbia podróże, szczególnie te samochodem. Chciałby na stałe zamieszczać w słonecznej Toskanii i lepiej poznać kulturę życia we Włoszech. Motoryzacją pasjonuje się od najmłodszych lat. Szczególnym zamiłowaniem darzy motoryzacje włoską. Wolne chwile spędza na spacerach z rodziną a w sobotnie wieczory śledzi zmagania angielskiej piłki nożnej. Potrafi też zarwać noc by zobaczyć walki bokserskie na światowym poziomie.