• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Prezentacja: Nowe Subaru Outback

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
25/03/2015
w Nowe
2
137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Na zaproszenie Subaru Polska miałem okazję pojawić się w Krakowie w nowoczesnej hali Tauron Kraków Arena, gdzie oprócz pustych krzesełek przywitało mnie kilka egzemplarzy nowego Subaru Outback. Sprawdźcie jakie wrażenia stamtąd wyniosłem.

Warto przeczytać

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Piękne, słoneczne popołudnie, które spędziłem na prezentacji nowego Japończyka i przyjrzeniu się mu z bliska, poza wrażeniami czysto motoryzacyjnymi, przyniosło kilka ciekawych informacji. Wiedzieliście na przykład, że Outback zapoczątkował crossovery? Producent twierdzi, że było to w roku 1995, a dopiero potem pojawiło się Volvo Cross Country czy Audi Allroad. Czy ktoś wtedy nazywał tak ten segment? Wątpię…

Mniejsza jednak o to, ponieważ aktualny Outback jest pełnoprawnym, atrakcyjnym i nowoczesnym autem, które kiedy trzeba jest zwykłym mieszczuchem, a czasami i wcale nie od święta staje się idealnie wpisującym się w wizerunek morza, asfaltu i piaszczystych duktów wszędołazem. I tak od 20 lat…

Pozwolicie, że skupię się jedynie na kilku rzeczach, ponieważ już niedługo na łamach naszej strony przeczytacie normalny test Outbacka, a nie tylko relację z kilku godzin jazd. Mianowicie Outback zewnętrznie urósł, co zaowocowało wyglądem mini-suva, a nie jak jeszcze kilka lata temu – uterenowionego kombi. Razem z 18-calowymi felgami, jasnym grillem oraz typowo użytkowym wstawkom (relingi, plastikowe osłony na zderzakach i progach) wygląda trochę amerykańsko i po prostu ładnie.

W środku również zmieniło się dużo. Miękkie plastiki, skórzana tapicerka, 7-calowy wyświetlacz, podgrzewane siedzenia, klimatyzacja i ogrom miejsca powoduje, że stereotyp azjatyckiej marki odchodzi w zapomnienie. To bardzo dobrze, ponieważ gdy słyszymy o wnętrzu tamtejszych samochodów jeszcze kilka lat temu na twarzy rysowało jedynie grymas. Tutaj – w Outbacku – również design oraz projekt deski rozdzielczej ze szczotkowaną fakturą i płaskim ekranem dotykowego wyświetlacza (z funkcją multitouch jak w smartfonach) jest ultranowoczesne.

O dobrym systemie audio, kolorowych ringach wokół zegarów lub łączności BT, USB nawet nie wspominam. Jedyne, na co mógłbym narzekać to wielofunkcyjna kierownica, która jest lekko przeładowana i mało czytelna. Reszta wnętrza jest jednak ergonomiczna i w miarę poukładana.

Outback zachwyca też systemami bezpieczeństwa. Eyesight z dwoma kamerami (a’la para oczu) jest asystentem kierowcy na wypadku zjazdu z pasa ruchu, wspiera aktywny tempomat (działa od 0 do 180 km/h) lub po prostu w kryzysowej sytuacji (do 50 km/h) zatrzyma samochód lub przynajmniej zminimalizuje skutki kolizji. Naprawdę warto mu zaufać, bo w sztucznie stworzonych warunkach działał bez problemu. Dopiero po 3 ingerencjach, system wymaga restartu samochodu i zapłonu.

Subaru nowego Outbacka oferuje w odmianie benzynowej (2,5 litra) oraz dieslowej (2.0 z turbo) z automatem lub manualem. Osobiście jeździłem 150-konnym dieslem z automatyczną skrzynią biegów, który jest bardzo elastyczny i cichy oraz nieźle współpracuje z bezstopniową przekładnią, która niczym nie przypomina dawne, wyjące CVT. To wraz z komfortowo zestrojonym zawieszeniem czyni z Subaru Outbacka auto kompletne.

Czy to wszystko czyni z Outbacka auto idealne? Na pierwszy rzut oka pozytywów jest dużo więcej niż wad. Czy tak zostanie po pełnym teście? Obstawiam, że tak ale wówczas sprawdzimy, czy auto nie pali za dużo lub czy ceny w Euro nie wpływają negatywnie na klienta? Nie zostaje nic innego jak powiedzieć – do usłyszenia!

Konrad Stopa

Tagi: boxercrossoverkraków arenaoutbackprezentacja Subaru outbacksubarusubaru outbacksuv
Poprzedni post

Arrinera na Motor Show w Poznaniu?

Następny post

[WYNIKI] Konkurs LEGO Speed Champions

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

hyundai santafe 01

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Autor Redakcja Motopodprad
14/07/2025
0

Wakacje to najlepszy i czasami jedyny moment na rodzinny wyjazd. Warto mieć do tego zadaania odpowiedniego kompana. Dlatego my postanowiliśmy...

bigster vs jaecoo

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Autor Paweł Kaczor
10/07/2025
0

Dacia to marka oferująca budżetowe samochody. Nikt się z tym nie kryje i nikt nie ma problemu z takim właśnie...

Hyundai Tucson 1.6 T GDI HEV 4WD 2024 29 fot. Marcin Koński

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Autor Marcin Koński
07/07/2025
0

Czy jedna, bądź dwie zaskakująco pozytywne cechy, mogą mieć przełożenie na odbiór całego samochodu? W psychologii, taki zjawisko nie jest...

c300 de (14)

Test: Mercedes C300de – elektryczny doping

Autor Konrad Stopa
04/07/2025
0

Gama współczesnych modeli Mercedesa jest naprawdę szeroka. Są auta sportowe, elektryczne, ale także z silnikami Diesla czy hybrydy z wtyczką....

Następny post
2015 02 18 12 25 16 Outlook.com

[WYNIKI] Konkurs LEGO Speed Champions

Komentarze 2

  1. tor says:
    10 lat ago

    Przecież to nie jest crossover tylko Legacy na wyższym zawieszeniu. Crossover to krzyżówka osobówki z SUVem np. Forester – czyli podłoga Imprezy w SUVopodobnym nadwoziu.

    Odpowiedz
    • 14202536 1276994712334083 1890987121874513514 n Konrad Stopa says:
      10 lat ago

      Fakt, że też nie do końca jestem do tego przekonany, o czym można przeczytać w pierwszym akapicie. Najnowsza generacja wygląda już faktycznie jak crossover, ale poprzednie w ogóle. Tak też sama marka go nazywa – wystarczy spojrzeć na reklamy nowego Outbacka – marketingowo to crossover, a mając podwyższone nadwozie i stały napęd AWD, można im teraz przyznać trochę racji.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.