Mały Opel będzie skonstruowany już na francuskiej płycie podłogowej.
Można powiedzieć, że nowa Corsa powstaje w najgorszym okresie. Inżynierowie musieli gdzieś po drodze zmienić swoje plany, gdyż dostali zupełnie nową płytę podwoziową koncernu PSA. Chodzi o platformę CMP, na której oparty będzie też nowy Peugeot 208 i wiele innych modeli.
Opublikowane zdjęcie przedstawia fragment przodu auta – głównie reflektor wykonany w technologii MatrixLED. Domyślamy się, że będzie to wyposażenie opcjonalne zarezerwowane dla najdroższych wersji Corsy, gdyż sfotografowane egzemplarze testowe często mają zwykłe halogeny z przodu. Jest to też wskazówka, że Corsa odziedziczy po większych braciach nowinki technologiczne konieczne by skutecznie rywalizować w tak zatłoczonym segmencie.
Zamaskowane muły testowe nowej Corsy już od dawna są fotografowane przez spotterów. Wszystkie mają jedną wspólną cechę – są pięciodrzwiowe, więc to jasny sygnał, że Corsa straci swoją wersję 3d. Tym samym podąży śladem innych samochodów swojego segmentu np. nowego Polo i Seata Ibizy.
Opel Corsa F zadebiutuje jeszcze w 2019 roku, ale na wjazd do salonów sprzedaży prawdopodobnie trzeba będzie poczekać do 2020 r.
Bartłomiej Puchała
fot. Opel / motor1.com