• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Seat Ibiza Xcellence 1.0 115 KM DSG – mniejszy Leon?

Adam Gieras Autor Adam Gieras
24/10/2018
w Nowe
0
ibiza 27

ibiza 27

152
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Niedawno testowałem Forda Fiestę z litrowym motorkiem i przyznam, że wciąż rumienię się wspominając to auto. Po teście Ibizy zastanawiam się za to, gdzie podział się hiszpański temperament… 

Ibiza poprzedniej generacji mocno się już wszystkim opatrzyła. Za to nowa – wygląda jak mały Leon po liftingu. Jest jednak od większego brata bardziej wyrazista, ma więcej kanciastych przetłoczeń i naprawdę może się podobać.

Warto przeczytać

Trudne wybory: Honda HR-V vs Suzuki S-cross

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Szczególnie, gdy zamiast nudnego srebrnego lub czarnego nadwozia prezentuje się odważnie w łososiowym metalizowanym, wpadającym w róż kolorze (Mystic Magenta). 

Do testu otrzymałem wersję Xcellence, czyli z górnej półki wyposażeniowej, więc na pokładzie znalazło się oświetlenie Full LED (świeci nieźle, ale podobno w zimie szkła reflektorów zamarzają w czasie jazdy, bo się nie nagrzewają), 17-calowe felgi podnoszące atrakcyjność zewnętrzną, dostęp bezkluczykowy oraz z listy opcji: ambientowe oświetlenie wewnętrzne, skrzynia DSG, panoramiczne okno dachowe czy system zmiany trybów jazdy Seat Drive Profile. 

Tak dozbrojonym autem przyjemnie wyjechać z salonu, trzeba jednak najpierw przełknąć kwotę na fakturze – testowany egzemplarz oznacza wydatek przeszło 90 tysięcy złotych. Kiedyś za tyle kupowało się auta klasy średniej… 

Przyjrzyjmy się mu jednak z bliska

Kolor to nie wszystko. Chociaż ten nie przypadnie do gustu każdemu mężczyźnie, kobiety na pewno będą szalały. Liczy się jednak bryła auta, a ta urosła (teraz ponad 4 metry), stała się dojrzalsza i bardziej przypomina starszego brata, choć ten na karku ma już kilka lat. Przekłada się to na wielkość wnętrza.

Cztery osoby nie będą miały żadnych kłopotów z zapakowaniem się na weekend – tak, również bagażnik o pojemności 355 litrów i równych kształtach daje taką możliwość (bez problemu wkładałem tam duży wózek dziecięcy). Miejsca na nogi i nad głową jest dużo zarówno z przodu jak i z tyłu auta. Piąta osoba jednak się raczej nie zmieści. Fotele są wygodne tylko przez pierwsze 15 minut i to niestety pierwsza spora wada. Później stają się zbyt miękkie, co szybko odczuwa się w krzyżu. 

Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna i przyjemnie dla oka narysowana, choć szkoda, że designerzy odważyli się zaszaleć tu tylko z kolorami. Pod względem jakości wykonania to zdecydowanie jednak przeciętniak. Plastiki są twarde, mają nieprzyjemną fakturę i prawie na pewno będą szybko się rysować. 

Nie mam za to żadnych zastrzeżeń do systemu inforozrywki  – ekran jest czytelny, odpowiednio duży, ładnie wkomponowano go w deskę rozdzielczą i ma bardzo niesamowicie żywą grafikę. Jednak najlepsze, co kryje się pod tym ekranem to obsługa samochodowego systemu BeatsAudio z sześcioma głośnikami i subwooferem ukrytym w kole zapasowym. Można go mieć za 2100 zł i są to świetne wydane pieniądze. Basy, czystość dźwięku oraz to, jak się on rozchodzi po aucie to, patrząc na klasę auta, naprawdę górna półka.

Cieszy też fakt umieszczenia poniżej ekranu bardzo czytelnego panelu obsługi klimatyzacji, co niestety staje się coraz rzadszym widokiem. Martwi za to podłokietnik kierowcy, który nie ma możliwości ustawiania wysokości, przez co jest mało poręczny. 

Jedziemy! 

Pod maską testowanej Ibizy pojawił się najmocniejszy obecnie oferowany silnik. 1.0 TSI 115 KM połączony ze skrzynią DSG. To ten sam motor, który tak chwaliłem w o wiele cięższej i większej Skodzie Octavii. No cóż, tu mnie niestety nie urzekł. 

Po pierwsze, kabina jest słabo wyciszona i dźwięk tego silnika mocno irytuje. Po drugie jeżdżąc ma się wrażenie cegły pod pedałem. I po trzecie, kompletnie zawiodłem się tutaj na DSG – ja rozumiem, że szarpanie oszczędza życie skrzyni, bo w ten sposób można najlepiej rozłożyć moment obrotowy, ale podczas ruszania to mało sympatyczne w odczuciach dla kierowcy i pasażerów. Do tego silnika zdecydowanie manual!

Na plus za to bardzo przyjemne dla kieszeni zużycie paliwa. W mieście 6,5- 7 litrów/100 km to w zasadzie taki zdroworozsądkowy max. Przy lekkiej nodze da się jeszcze z pół litra z tego zbić. W trasie bez problemu zejdziemy do 5 litrów/ 100 km, co przy katalogowych osiągach jest naprawdę dobrym wynikiem. 40-litrowy zbiornik starczy na porządną trasę.

A sama jazda? Cóż, jak na auto z hiszpańskim, lekko zadziornym rodowodem, to bez rewelacji. Ibiza prowadzi się poprawnie, ale jest dość miękka, bez sportowego ducha. Niczym nie zaskakuje i w porównaniu do Fiesty, którą niedawno jeździłem – odpada w przedbiegach; nie to czucie drogi, nie ta sztywność, nie ten rozkład masy.

Z drugiej strony, jeżeli ktoś nie wymaga ekstremalnych możliwości od auta, chce być wożony z punktu a do punktu b bez stresu i spięcia mięśni w każdym zakręcie, to Ibiza spełni jego oczekiwania.

Ciekawe, czy wersja FR ma twardsze nastawy? Przydałby się też trochę mocniejszy silnik. 1.4 150 KM mogłoby dostarczyć więcej emocji. Nie mówiąc już o wersji Cupra…

Podsumowując… 

… mamy auto kompletne, bardzo atrakcyjne wizualnie, także w środku (szkoda tylko, że jakość plastików jest marna), o przewidywalnym prowadzeniu, ale… bez charakteru. Czy bym kupił? Nie, ale na pewno obejrzę się nie raz na ulicy!

I jeszcze takie spostrzeżenie. Za 80 tysięcy złotych można kupić bogato wyposażonego Leona z o wiele lepiej wykończonym i większym wnętrzem i mocniejszym silnikiem – owszem auto nie tak świeże na rynku. Ibiza to jednak propozycja, której cena zdroworozsądkowa nie powinna przekroczyć 65 tysięcy złotych. 

Adam Gieras, fot. Adam Gieras Fotomotografia 

Wygląd: [usr 8]
Wnętrze: [usr 7]
Silnik: [usr 6]
Skrzynia: [usr 6]
Przyspieszenie: [usr 6]
Jazda: [usr 7]
Zawieszenie: [usr 6]
Komfort: [usr 8]
Wyposażenie: [usr 8]
Cena/jakość: [usr 5]
Ogółem: [usr 6.7 text=”false” img=”06_red.png”] (67/100)


Dane Techniczne

Silnik: turbobenzyna, R3
Pojemność:  999 cm³
Moc:  115 KM przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:  200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Skrzynia biegów: automatyczna, siedmiobiegowa DSG
V-max: 193 km/h
0-100 km/h: 9,5 s
Cena: od 70 400 zł

Tagi: ibizaibiza2018nówka sztukaseatseat ibizatest
Poprzedni post

Fabia Scoutline uzupełnia ofertę Skody

Następny post

Zobacz najnowsze BMW i8 Roadster w salonach Inchcape

Adam Gieras

Adam Gieras

Pomysłodawca i pierwszy redaktor naczelny Motopodprad.pl. Warszawiak. Rocznik 84. Z wykształcenia politolog i dziennikarz. Zawodowo, współwłaściciel agencji marketingowej Salesway.pl. Niegdyś pasjonat motoryzacji. Obecnie jej entuzjasta. Dzięki motopodprad.pl udało mu się spełnić niejedno motoryzacyjne marzenie – przetestował kilkaset aut, których testy zamieścił na łamach tego bloga. Sam miał ich w swoim życiu na własność ponad czterdzieści. Uwielbia prostą motoryzację z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

hr v vs s cross

Trudne wybory: Honda HR-V vs Suzuki S-cross

Autor Paweł Kaczor
17/07/2025
0

Crossovery i SUV-y. Czy ktokolwiek kupuje jeszcze inne auta? Chyba nie… Suzuki S-Cross oraz Honda HR-V. Dwa… crossovery (a jakże!)...

hyundai santafe 01

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Autor Redakcja Motopodprad
14/07/2025
0

Wakacje to najlepszy i czasami jedyny moment na rodzinny wyjazd. Warto mieć do tego zadaania odpowiedniego kompana. Dlatego my postanowiliśmy...

bigster vs jaecoo

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Autor Paweł Kaczor
10/07/2025
0

Dacia to marka oferująca budżetowe samochody. Nikt się z tym nie kryje i nikt nie ma problemu z takim właśnie...

Hyundai Tucson 1.6 T GDI HEV 4WD 2024 29 fot. Marcin Koński

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Autor Marcin Koński
07/07/2025
0

Czy jedna, bądź dwie zaskakująco pozytywne cechy, mogą mieć przełożenie na odbiór całego samochodu? W psychologii, taki zjawisko nie jest...

Następny post
i8 122 2

Zobacz najnowsze BMW i8 Roadster w salonach Inchcape

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.