Dzień Otwarty “Rallyland” już 21 września!

Jeśli chcecie spróbować swoich sił za kierownicą własnego auta na profesjonalnym i zabezpieczonym torze oraz pod okiem profesjonalistów dowiedzieć się jak prawa fizyki działają na Wasz pojazd, to 21 września musicie ruszyć do Wielkopolski. 

21 września br., w ośrodku szkoleniowym Rallyland, zlokalizowanym w miejscowości Lipka k/Debrzna w województwie wielkopolskim, odbędzie się “Dzień Otwarty Rallyland”, organizowany przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego we współpracy z Akademią Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara.

Inicjatywa ta skierowana jest do wszystkich miłośników sportów motorowych, a zwłaszcza tych, którzy nie mają świadomości, że w Polsce istnieją miejsca, w których można bezpiecznie trenować i rywalizować nie stwarzając zagrożenia dla innych użytkowników publicznych dróg.

Na terenie dawnego lotniska wojskowego, które dzisiaj jednocześnie jest ośrodkiem sportów motorowych oraz ośrodkiem doskonalenia techniki jazdy dla kierowców wszystkich kategorii prawa jazdy zostaną przygotowane trasy, na których każdy z uczestników spotkania wykorzystując własny samochód będzie mógł skonfrontować z konkurentami poziom swoich umiejętności jak też możliwości sprzętu.

 

1163 Dzień Otwarty Rallyland już 21 września!

Spotkanie w ośrodku Rallyland będzie doskonałą okazją, by przekonać się jak niewiele trzeba, żeby utracić kontrolę nad pojazdem oraz jak nieubłagane są prawa fizyki rządzące jazdą samochodem. Nad bezpieczeństwem uczestników treningu czuwać będzie zespół profesjonalnych sędziów sportowych. Wstęp na trening jest bezpłatny! 

Ponadto uczestnicy będą mogli zobaczyć specjalistyczny sprzęt Inspekcji Transportu Drogowego wykorzystywany do pomiaru prędkości, sprawdzić stan techniczny swojego pojazdu na jedynej w kraju Mobilnej Stacji Kontroli, a także wziąć udział w warsztatach poświęconych teorii techniki jazdy prowadzonych przez instruktorów Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara.

Wydarzenie jest elementem promocji bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz edukacji w zakresie bezpiecznych zachowań na drodze i stanowi zapowiedź wspólnych działań ABJ Tomasza Kuchara i GITD na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jednym z celów jest uświadomienie społeczeństwu, iż drogi publiczne nie mogą być areną popisów kierowców ze sportowymi aspiracjami. Ponadto organizatorzy chcą zwrócić uwagę na fakt, że w Polsce działa coraz więcej ośrodków, w których kierowcy mogą w bezpieczny i kontrolowany sposób realizować swoje motoryzacyjne pasje.

MotoPodPrąd poleca i serdecznie zaprasza!

źródło: Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?