• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Clio – HI FIVE! – prezentacja

Bartosz Kowalczyk Autor Bartosz Kowalczyk
29/08/2019
w Nowe, Wypad
0
Renault CLio

Renault CLio

140
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

W dniach 27-28 sierpnia mieliśmy przyjemność uczestniczenia w prezentacji oraz jazdach testowych nowej odsłony francuskiego bestsellera – Clio. Ciekawi szczegółów? Zapraszam!

Clio, bo o nim mowa, produkowane jest od 1990 roku. Model jest w niekwestionowanej czołówce segmentu B na polskim rynku. Dotychczasowe generacje zostały wyprodukowane w liczbie 15 mln egzemplarzy, a spora sprzedaż w kraju nad Wisłą doprowadziła Clio do pozycji najlepiej sprzedającego się modelu Renault w naszym kraju.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Clio HI FIVE!

Zaprezentowana, piąta już generacja to wstęp Renault do auta autonomicznego poziomu drugiego. Auto zostało zbudowane na nowej platformie – CMF 8, która jak podaje producent z Boulogne-Billancourt‎ jest lżejsza od poprzedniczki aż o 50 kg. Prawdopodobnie to właśnie ta platforma zostanie bazą dla nowej generacji Megane!

Baby Megane!

Mimo, że zdecydowanie trudno ten model pomylić z innym autem, tak należy przyznać, że aparycja modelu budzi przyjemne skojarzenia z Megane. Renault deklaruje 100 % całkowicie nowych części zewnętrznych, które szczególnie z przodu przypominają starszego brata Clio. Światła Full LED z charakterystycznym motywem w kształcie litery C, wyrazisty rasowy przód oraz szybko opadającą linią dachu to cechy charakterystyczne nowej generacji.

Kolorowo mi

Karoseria Clio V generacji to 10 kolorów, które na pewno spodobają się kobietom. W palecie znajdziemy między innymi błękitny lakier, który niezwykle ściąga uwagę przechodniów oraz przepiękny pomarańcz „Orange Valencia”. We wnętrzu znajdziemy zmienne oświetlenie ambientowe, którego kolorystykę możemy wybierać z ośmiu barw.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Jak deklaruje Renault w środku postawiono na personalizację oraz zwiększoną ergonomię. W trosce o to, deska rozdzielcza została zaprojektowana w kształcie fali, a instrumenty pokładowe mają być skierowane w kierunku kierowcy. W środku główne miejsce zajmuje 9,3-calowy tablet, który zapewne najczęściej będzie wybierany przez klientów indywidualnych, a mniejszy – 7 calowy – przez klientów flotowych.

Środek to też 25% więcej miękkich materiałów, rekordowa pojemność schowków – 26 litrów oraz bagażnik z podwójna podłogą o pojemności 391 litrów.

Gama silników Clio V

W dniu premiery producent obwieścił, że Clio V oferowane będzie z trzema motorami benzynowymi o mocy 65/100/ lub 130 KM – wszystkie o pojemności jednego litra. W cenniku znajdziemy wariant z fabrycznym gazem LPG – dostępny dla jednostki 1.0 Tce 100KM. Poza benzynowcami do walki zmierza silnik 1.5 Blue dCi o mocy 115KM.

Co ciekawe w połowie 2020 roku spodziewać się możemy E- Tech Hybrid. Na ten sam rok planowane są kolejne jednostki – 1.0 SCe 75KM oraz 1.5 blue dCI 85KM.

Co smutne Francuzi milczą w sprawie wersji RS, a w zasadzie tajemniczej jednostki, która zagości pod maską w bliżej nie określonym czasie wersji R.S

Wersje wyposażenia

Producent starcie na rynku chce zacząć wersją LIFE z silnikiem SCe 65KM, która to m.in. pozbawiona jest klimatyzacji, a wyceniona od 46 900 PLN. Wyższe wersje to ZEN, INTENS oraz R.S Line.  Poszczególne wersje składają się z następujących składowych.

Cennik natomiast przedstawia się następująco.

Jak jeździ Clio?

Krótka przejażdżka po malowniczych okolicach Karpacza udowodniła, że Francuzi się nie poddają. Auto bardzo dobrze klei się dróg i mimo 3 cylindrów w wariancie 100 konnym nawet nie najgorzej brzmi, a na pewno zapewnia rozsądne osiągi. Niestety na jazdach zabrakło wariantu 65-konnego, który będzie wybierany przez klientów, którzy w głównej mierze będą jeździć po mieście.

Z mankamentów…

Nawigacja zdecydowanie wymaga obycia. Nowy system wymaga również poznania, ale na to będzie czas podczas normalnego testu. Moje wątpliwości budzi też miejsce na przycisk otwierania klapy bagażnika – na zderzaku przy tablicy rejestracyjnej

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Tagi: clioclio vrenault clio
Poprzedni post

Wycieraczki samochodowe – jak o nie dbać, kiedy je wymienić?

Następny post

Mercedes GLB 35 – siedmioosobowe AMG

Bartosz Kowalczyk

Bartosz Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
amg1

Mercedes GLB 35 - siedmioosobowe AMG

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET